■t Parsi. PropoflI. Cap. V. &VI. 49 fervavi, aut quidquam boni fieri valeat, hoc in utraque propofitione Scripturis Sacris, de-finitionibus Conciliorum , & Rotnanorunu Pontificum, hoc Patrum traditioni, hoc uni-verfe Eccle/he fenfui, & certiffimis Fidei no-ftra.’pvincipiis advei fatui ■ 9 Euindem érrorem damnavit Sorbona fepius;nam,utpr£Eteream Dodorum Parifien-iìum, authoritate Regis, & Archiepifcopi de-leftorum,cenfuram adversùs fcripta Duaceni Cancellarli,de quibus in Proleg.pag.49.cobi, urnii dicarn de cenfuràplurium fimiliter De-putatorum adversùs Epiftolas Montaltii, No-tas Wilhelmi Wendrokii, & Difquilìtiones Pauli Irenici ; celeberrima eft cenfura triurn Epifcoporum cum centum, & viginti feptern Dodoribus data in Comitiis generalibus, anno 1656. die ultima Januarii,&poftridie confirmata contra hanc Antonii Arnaldi propo-fltionem,Df/«ft Petro tentato Gratta-, fine qua nihil poterat-,cpam condemnarunt velutftwf-rariam,impìam, blafphemam, anathemate damnati/,m , & h&reticam. io Contila Arnaldum autem propofitio-nis Authorem, eadem Sacra Facultas ipfum à fmu fuo repellendum , e xpungendumque ex albo Dottorumfuorum i atque à corpore fuo piane refecandum cenfuìt, & ipfo fatto repulfum, ex-punclum, refitlumque declarat, nifi intra diem deeimum quintum menfis Februarii proximè fe-quentìs mentem fuam mut averti , & buie profiliti cenfuraJubfcripferit,coram Domino Decano-, Illujlriflimis Epifcopis , Dottoribus, & pro-dictìsDeputatisele vero tingi usferpatfuperior dia Arnaldi dottrina , & quafi lues , qua ]am multo-,-um animo s occupavit, eadem Sacra Fa-cultas decrevìt, neminem pofi hac, aut è Dotto-nbus^ adComitiaì& alia qualìbet jura ad ipfam pcrtinentia, aut è Baccalaureis ad ullos atius eologicos, five ad difputandum , five ad re-JPon endum admijfum iri, nifi ante buie quoque fibfiripfirit : atque etiam , fi quii Ar-na yuperiora illa probare, ajferere , docere~_>, p>anc cenfuram fuam prati mandandam, l,Candam e!fii ut omnes intelligant,quan-\em Facultas peflilentem , & exitìalem Pecr >[ì>'Ìnam ex cere tur, ac detefietur. Quod per ftlltn bi hunc ufque diem accuratè ob-Hnn'rllm eft’ & nuper iterum folenniter con-hnic Unr' Mi^enos igitur effe oportuit, qui fcripfCH Ur£E fexaginta annorum fpatio fub-jnccr quos non pauciores dein fubinrU nele EP^COPÌ ■> quàm in Concilio ” ecumenico numerati funt c ^onJlitutio theol.propugn. Tom. 5° CAPUT VI Corollarium ex Juperioribus . Secund& propofìtionis error rat ione Theologic d, cP naturali convincitur. N' On multo ftudio opus eft, ut argu-menta exeogitentur adversùs er-rorem tam exoticum . Cuivis Theologiae mediocriter perito facilè occur-runt plurima invida,& manifefta adeò,ut afle-qui nequeam quo falcino , quibus prceftigiis tot libiconciliaverit,etiam poft damnatiouem Apoftolicam fautores . Tantùrn colligenda funt qua? in Scripturis, Conciliis, Patribus,ac Dodoribus fuperiùs fparfa dedimus . 2 Si abfque gratia efficaci nihil boni face-re poffumns , nulla ad bonum datur gratia fufficiens inefficax. Fruftraneum enim foret & fapientiffimo Largitore indignum auxilium, cui cooperari nemo valeat. Fruftranea fimul redduntur prvecepta, inutiles exhortationes ad bonum iis,qui efficaci gratia deftituti funt; nana quis fapiens hortetur ad imponìbile ? Quis nifi barbarus , tyrannus , ftultus illud imperet ? Quis nifi injuftus , puniat omitten-tem, quod facere non potuit ? Mina? omnes , &promifla, blanditive, &terrores, invita-tiones & improperi! , quem finem ifthic ha-bent, quem effedum ? Cùm autem infipien-tia, crudelitas , injuftitia Numini vero inelfe nequeant, quale fibi Numinis monftrum fin-gunt Janfeniani, quale Ecclefive obtrudere cupiunt ? Fallacem faciunt Redemptorem, omnes ad fe vocantem : mendacem ftatuunt Stephanum, & Spiritum S. in eo dicentemju-dieis: Vos femper Spirituì Santla refifiitis'. Non enim refiftitur Spiritili efficaciter trahenti ; tradio autem inefficax, & fufficiens Qn_efnel-lo nulla eft: inefficax & non fufficiens prorfus inutilis. 3 Sublata ad bonum libertate , inducitur peccandi neceffitas : fruftrà fcilicet de obe-dientià del.iberatur , ubi nulla eft parendi poteftas . Culpam vero , aut peccatum proprie didum quis edoceat reperiri, ubinoli eft facultas vitandi ? Sed & componete de-meritum cum neceffitate poft Innocentii X. contra Janfenium Conftitutionem nullus au-deat Catholicus; atque ipfi hodie erubefeunt harretici. Peccatoribus contra Deum con-querendi ratio ifto Quefiielli principio fug-geritur , peccatis laxantur fraina , perit reli-gionis, virtutis, boniomnis ftudium, omnis falutis cura. Sic majorem nulli morum dif-folutionem invehunt, quàm qui alias videri S cupiunt