Pars I. Prop. generis nobiiiffimam commemorar fpeciem , Charitas Dei diffunditur in cor dibus noftris 3 ‘Lr Spiritum Santi um qui datus ejt nobis. Non quafi nulla veri nominis grafia fit natura ex-cellentior, preter eam qua. charitas Dei &c. fed quod hec etiam & precipue ab omni Catholicoagnofcendafit. 2j. DeCbaritate, que per Spiritum San-4 fumili cordibus noftris diffunditur, ait Apo-ftolus, i.Cor. 13- Omnia fuffert, omnia credit, omtiis/peniti omnia fuftinet, charitas nunquam excidit, Quod S. Thomas fic explicat ledi. 2. Omnia surm/r , id eft ahfque turbatione omnes defeftusproximarum , vel queecunque adverfa. Etleóì. 5- Charitas nunquam e xcidit 3 quieta ficut infletta via-, itapermanebit in fiatu patri ie3 ir cum Pigmento. Nihilominus certum eft, nonomnem Deicharitatem femper adeò per-fetali effe, ut abfque ulla turbatione in., quolibet fubjedo fufferat omnes proximo-rumdefe&us, vel qualunque adverfa: ncque omnem charitatem adeò permanentem effe, utili ftatu vite nunquam excidat, feu nunquam peccato expeliacur ; quem errorem ex Àpoftoli verbis perperam ab aliquibus colligi obfervat S. Thomas , & ea hodiedum Calvinianorum eft herefis, Tridentina ana-themate damnata. Sicut nempe ab Apoftolo Charitatis nomine perfeda deferibitur , fic ab Auguftino grafite fpecies proponitur precipua , ut hinc certiùs convincatur Peiagiits, admittendam effe longè aliam gratiam , qua» natura, legis, atque dodrine finibus noto contineatur. J Denique dicitur gratta Dei, quéi cha-ntas Dei diffunditur in cordibus noftris, nifi perversa noftrà voluntate impediatur . Idem enfus eft ejus quod profertur ex Auguftino ■b.2. ad Bonifacium cap-. 8. Erroneum quip- ^fonò hareticum , quod Grafia Dei prò a ua i auxilio intelledà, femper in cordibus 110 ns c^arttas diffundatur ; fic enim nunquam Dei grati# refifteretur in hoc ftatu nani# apfic, quod pQft fecuncji articuli Janfe-*ani anathenia, nullus catholicus aftèruerit. iZfslS tl"^Ue ^^eeticum eft affirmare , finè t>m'ratla O>nn‘no nihH boni , quod adpietatem '"veramque juftitiam-,fieri poffe . Sic nifi11 ‘1['L'erctlrr,nulluni effe grafia; anxilium, oui relativa eft : enim c ’ dUanci° alter am fuperat ; Quod fi Mlttutio theoì.propugn.TomJ. II. Cap. Vili. 70 contingati alterata ardentìorem effe , infolis in-efficacihus defideriis hcerebit animus, nec un-quam volet quod volendum eft . Itajanfenius novi agminis dudor à Quefnelio temeritate vincitur. 6 Se ipfum quoque Quefnellus fubvertit, qui 5. articulos à Girardo , confentientibus ■ Lalanio,& Arnaldo,callidè concinnatos ado-ptat, in quorum fecundo dicitur: Grafia interior duplex cfty alia efficax yqua femper producit illum effe cium-, ad quem impellit voluntatemi alia inejficax , qua voluntatem excitat ad effe-Elum , quem nonproducit . Si quoties datur grafia Dei, per eam diffunderetur charitas Dei in cordibus noftrisper Spiritum Santium3qui datus eft nobis , non apparet, qua: grafia dicen-da effet inefficaci & eccitare ad effettuine , quem non producit . 7 Si quis ad declinandam haerefeos cen-furam ’dixerit, non ita Auguftini verba ac-cipienda, quafi omnis grafia talis fit, ut per eam CharitasDei diffundatur in cordibus noftris per Spiritum Sandum j fed tantum ali-quam Dei grariam iftiufmodi in Auguftini fententiaadmittendam eftfofruftrà ea à Quef-neìlo obtruditur ad eliminandum orane au-xilium fufficiens, five ad damnati erroris con-firmationem, quafi fine efficaci gratia non folìtm nihil boni operemur, fed nec operati valeamus. Catholica etiam Auguftinianm fententia: interpretatio fuperiùsindicata eft, fi dicatur omni grafia diffondi in cordibus noftris charitatem, faltèm concupente alia , cui viam fternit, quamque adducet certiffi-mè , fi libera hominis perverfitas non obfti-terit; Divina enim benignitas, quoties ad ju-ftificationis & falutis opus difponit, quan-tumvis remotè, ad finem ultimum coeptaper-ducet, fi oblatis gratile auxiliis homo non-, defoerit. Sed hrne iterum interpretatio nihil patrocino damnato conciliar errori. 8 In quorum uberiorem explicationem iterum refpondeo , quod , quando Augufti-nusdicit, nihil boni fini illa fieri poffe, fido fola gratia efficaci hmc verba intelligantur, non debeant abfolutè aceipi, fed cura modi-ficationibus ab eodem Auguftino expreffis, non folùm in tota operum ipfius connexione, fed etiam in hoc ipfo & immediatè precedenti capite: ut nempe abfolutè & fimpliciter non negent,poffe fieri bonum falutiferum,ubi efficax gratia non adeft, fed tantùm negent poffe conjun&um cura a