Brliannòs illi, qui funt Improbi , gfates habuiile Burneto eredendi funt , quod flagjtiarura fuorum retributionem in immenfum quodammodo diflulerit : ita Probos quoslibet eidem iadi-gnitos perfuafum habeo, qüod Paradifum, quem & ipfi fperant (jurene , an injuria, minime nunc opus eft invcftigare ) a tot Sa?culis claufum exhibuerit , & quo unquam tempore re-cludendum fit, obfcurum omnino reliquerit. Certe illud exploratum eft mihi , fatentibus ejuf-dem Libri editoribus in Prtefatione , videlicet quum fcetum fuum Burnetus gravium quorum-• dam in Britannia Theologorum amico examini tradidiflet, exhorruiffe viros doiios atque &pien-tes hominis confilium , utpote quod in perniciem Chriftian* Reiigionis & Reipubücse mani-fefte vergar , eidemque fuiffe auftores , ut lucubrationem , nullum decus , fed odium fibi & contemptum parituram, fupprimeret, prudentiufve flammis infumendam commendarci. Atqus Öle profeäo, dum vixit, ab exponenda peftilenti merce abftinuit . Attamen, ut eft Novato-rum omnium, quibus idem perinde eft bona fama, atque infamia, dum eorum nomen inora hominum fonet : ita Librum vivens preffit, ut liberum ei poft mortem oftium voluerit . Ne-que defuere viri, qui, quod lucri fui loco ponant fanftiffimte Reiigionis defrimenta quoque , obftetricias manus lubenter eidem praibuere . Hos nempe fruilus ex infelici Schifmate fua jamdiu Britannia refert, ut gregem non credentium in finu fuo augeri quotidie cernat, ac teterrimo glifcenti morbo niillum amplius rémedium agnofcat . Itaque Anno 1726. Londini in lucem erupit Burneti Libér. Acuto minime ingenio opus eft ad dignofcsndum , qua pice obliti fint illius Editores . Inquiunt enim : Reperto in /criniti , pofl obitum ipfius, codice, in qua nonnulla immuterai, vif um efl in Pauciffimorum ufum Aliquot exèmplaria recudère : quippe quia' regte ferrent ex doblioribus nonmilli , magno Jummi viri fludio excultum Opus aliquando forfan enterite poffe : Adhibita tarnen efl cautela , ne in Vulgus emanerei . Quifquis igitur hunc Librum in manus fumpferat-, is fe nullo modo paffurum , a quoquam aut calamo aut tjtpis defcribi , data fide Sbfiringitur Ita illi , fanniones utique impii, in ludibrium fuorum pratcipue contribu-lium , quando tot exempiaria virulenti Operis ubique diffeminarunt, eorumque interim rarità-* te confitta, pretium & defiderium illius apud incautos adaugendum fperarunt. Quare, fi con-jefturte locus , id unum confequuti videntur, ut apud probos Britannos gloriam fibi maligni perditique animi compararmi : qua procul dubio fraudandus nequaquam eft, quicumque in cor-ruptqlam Reiigionis & Reipublicae fiate fciens volenfque confpirat. Sed haec miffa faciamus. Sero ad me perlatus fuit Burneti Liber , atque e veftigio nulla mihi de ilio confutando injeéla eft cogitatio . Immo ne illum quidem , fateor , legere fuftinui . Quippe quemnam in finem, nifi ut defipere incipiam, ad Novatorum fcripta me conferam? Qui me in Religione confirment, non qui me ab ipia avertant , equidem quaero & amo. Verum ubi intellexi, pee Italiana ferpere ejaafdem exempiaria non pauca , tune vires meas , quantultecumque fint , In prsfidium Reiigionis ac Veritatis, fimulque fratturai meorum , experiri in animum induxi » Profeiio certum mihi pteae eft, ex Catholicis neminem , etiamfi in Burneti Librum incurrat, quidquam ab illius abominando conato , & fraudulenta eruditione commotum iri . Nam ex quo Catholica Ecclefia, in Fiorentino potiifimum Generali Concilio, quid heic nobis creden-dum fit, decrevit: habemus firmiorem Evangelicum fermonem , in quo (labiles conquiefcimus, certos nos faciente Deo, ibi Veritatem perpetuo futuram, ubi eft Ecclefia Dei vivi, Columna & firmamentum Veritatis , contra quam porta; Inferi numquam prtevalebunt . Nibilo tarnen fecius quum ■& puiillis auxilium pitebere juvet-adverfus Novatorum infidias , atque utile non minus quam jocundum cuicumque effe confueverit, poffe etiam de Fide noftra , prout occafio tulerit , rationem reddere : propterea opera: pretium me failurum duxf , fi hanc provinciam fufeiperem , atque una cum confutatione Burnetani fomuii aperirem , quam folidis atque in-concuffis fundamentis hac etiam in re nitatur Romans Ecclefia: iententia . Eo autem luben-tius in arenarti defeendi, quod , nifi mea me fallii opinio / argumentum hoc videre mihi vi-fus fum nondum pro dignitate pertraüatum a noftris . In eo quidem verfati funt jamdudum SanSus Thomas Aquinas, Alphonfus de Caftro, Cardinalis Bellarminus, Vafquius , Petavius, sìlique infigues Theologi, fed jejune , fed alio properantes .. Itaque opus aggreffus fum , ne iliis quidem , qui inter Btitannos fapiunt, ingratum , ut fpero , futurum , fi forte äd eorum manus perveniat. Ex ejus autem legione utinam defiderio ac fpe Cceleftis illius Regni , pro quo pugna fufeepta eft , vehementius in dies animi noftri accendantur . Eja mature oculos mentemque erigamus ad ineffabiles ilias delicias , atque ad feliciffìmam sternamque Patriarci illam , ad quam brevis peregrinano noftra tendit. Quo importunius impii quidam Novatores a beatiffimi illius loci poffeffìone removere nos, feu remorari contendunt , eo nos alacrius , divinis freti promiffis , ncque amplius dubii de celeritate Prtemii, per Virtutum iter feftinemus . Ceterum non ego fingulas perverfas opiniones , five fomnia in eodem Burneti Libro temere expofita , oppugnanda mihi propofiai . Unum volo : videlicet oftendere , quam immerito , dicam etiam quam àmpio confilio, alle Jußis perfeclis Beatitatem negarit in Coelis, antequam Corpora in