LIBER fi' conf taris. Sicuf ením írt npftfa cófuetudine,quí ca* put apertura magishabemus,operitur ín luftutfic quia lili operímento capitis ornabantur,nudandum eratlugentibus.Quod ideo prohibet,ne lugerent eos m quorum poena fandificatus eft dominas: id eft,commendatusefttimoreius.Nec ideo quia lu* gendinon erant,nó permittítalios lugere dios: fed quia lili lugere tunc non debebant cum dies fandi* ficationis eorum agerentur,nondum completis fe« ptem, quibus eos praecepit de tabernáculo non ab* fcedere:quanquam poffit videri,qui illo oleo fuerát randifi.cati,hocdidumeíTeqiiódnunquamquanquá lugere deberent.Ita ením dicít,Fratres autem ve« ftnomnis domus Ifraél plorabunt íncendium quo íncenfi funt á domino, & ab odio tabernaculi teftí* moníj non exíbitís,ne monaminí: oleum ením vn* XXX11I. dionisquodeftá domino,fuper vos eft. Etlo« cutus eft domi'n’ad Aaron dícens, Vimi8¿ ficeram non bibetis tu 8i filij tui tecü cum mtrabitis m tas bernaculum teftimoníj,aut cum accedetis ad altas re,8¿ non moríeminí.Quando ergo eis bibere lice« bat,quádoquídem m tabernaculum eis quotídie ne« ceíTeeratíntroire8¿ accederead altare, propter có« tinua,feruitute?Qu0dfi quifquamdicit,non omni B diefacnficiaimponifolere,q liddicet de íngreffu m tabernaculi?,quiquotidianuseratpropter candela* brúSipanespropofitionis fuper menfam ponédos? Si autem refpondetur,tabernaculum teftimonij nñc quodait,íllud eneintellígendumvbieratarcatefti 8nonij,etiam illud neceffe erat intrare fummum fa* cerdoté propter incenfum cótinuationis. Nó ením femelinannointrabat,fed cum fanguíne purifica« tionisfemel in anno,propter incenfum autem quo« tidie.Aníntelligendumeftdeum prascepiffe,vt vis num omnino non biberent?Cur ergo non ita praece pitpotiusvtbreuiterdiceretjvinumnó bibetis, fed addidit,cumíntrabitisintabernaculum,aut cú ac* cedetisad altare? An quia caufa non bíbendi taces danonerat,maximequiadeus praefcius erat futa« rospofteatammultosetiáfummoS facerdotes vno íempore,ideft,non per fucceffionem,qui taberiiácd lo&facrificiis&incenfo 8i vniuerfo lili mimfterio vicibusdeferuirent:quando vtíq; illi non bibebant quorum locuserat deferuiendi, alij auté bíbebant? An quid aliud hoc loco intelligendum eft, quoniam cum vinum 8¿ ficeram facerdotes bibere prohiberet, fecutusaitjLegitimumaíternumin progenies ve* C ftras.Ambiguumeft vtrumfuperion fenfui conne* da tur,id eft,a d vinum non bibendum pertineat:an ínfer¿orivbifequítur,Diftínguereintermediiifana dorum 8¿ contamina torum:8¿ inter medium mudo« rum 8¿ immundorum:8¿ ínftruere filios Ifraél om« nia legítima quaelocutus eftdominus ad eosp ma* hum Moyíuvt hoc (it off ícium facerdotum Iegitimii ¿n progenies eorum.Quomodo autem dícat aeter« íium,iam faepe dixímus. Hocquoqueambiguepo« íitumeft quod aít,diftinguere ínter medium fan« dorum 8¿ contaminatorum,8¿ inter medium mans dorum & immundorum:vtrum ab eoquódfunt fans daScmüda,velinqu¿nata8íimmunda:anab eo qd? íuntfandiK mundí,vel inquinad 8¿ ímmiidúid eft, vtrum ínter illa facra quae rite vel non rite fierent diftinguerevoluitfacerdotesran inter ipfos homí* nes probandos vel improbandos:an potius ad vtrií* que referendum eft,íiue homines, íiue facra. XXX1I11 Pedufculumfegregationis,8¿brachium oblatío nismanducabitis in loco (ando. Quanuis fingula fingulisdata fint,nimiru tamen vtrunque poffet di« ct fegrega tíonis,quía vtrunq; facerdoti feparatur:8í vtruqueoblationis fiue demptionis,quod Graecedí citur&tj>aij>4/xa,quiavtrun4.' vbididumeft,Exaudi nos deus fanitatutn noftras rum:hoc verbtim habet Graecus quod etiam hoc lo* co,ideft,Txpi'cop:quigenitiuuspluralis m Greeca lingua ambigu? eft,vtrum à falute,andfalutari no* men declination fit: quoniam o-winpia dicitur fains velfanitas,vn fitgenitiu? pluralist o-qth pi a>/j, Sa« lutare autem a-urHfio/j dicitur,8< inde genitiuus plu rail’s idem ipfe eft. S i ergo rede poteft intelligi etia facrificiumfalutis quod eft facrificinfalutaris, quo* niam falutarisfalus datar, & illud eft (aiutare vnde falusaccipitur,noneftneceffevt tanquam multorii falutarium facrificia hie intelligamus,vbi dictum eft de facrificijs falutarium, fed multarum forfitan fanitatum,quae tamen ab vno falutari accipiuntur. Quòd fi autem falutarc dei de quo diftum eft, Cali« Pfal.nj'.' cem falutaris accipiam:Et de quo Simeon dicit in E Euangelio, Quoniam viderunt oculi mei falutare Luc.2. tuum:fides Chriftiananouit,poffiint fané non ab« furde itelligi vel dici etiam facrificia (aiutarla, quae funtfalutaris. Eterit tibi&filijstuis&filiabiis XXXVI. tin’s legitimufempiternù.Non fruftraeftadditum, filiabas:quoniamquaedamadefcas pertinentia fa* cerdotumprohibetà foeminis accipi,fed à mafculis lubet.CumquaefiffetMoyfes caprum oblatum pro populipeccatisi no inueniffet,quoniam fuerat in* cenfus,8£ iratus eft quòd ea quae pro peccato à popu loofferrenturconftituit dominus facerdotibus ede* da.ablatis inde adipibus 8i renibus. Iratus autem eftnonfratrifuo.fedfilijs cius,credo quòd ad eos fuggerendi miniftenum pertineret : refpondit illi Aaron 85 ait,Si hodie obtulerunt ea quae pro pecca« to illorum funt,8i holocaufta fua ante dominum, 85 Còtttigerint mihi talja,vt comedi quod eft pro pec® cato hodie,nunquid placitum erit domino?Etaud_i« uitMoyfes&placuitilli.Hoc videtur dixiffe Aaró, quòd ipfo die quod primum obtulerant filij IfraeJ pro peccato fuo,non debuit à facerdotibus mandu* cari,fed totum incendf,noninderegulamfaciens:8£ caetera.Nam deinceps facrificia pro peccatis ipfi edebant.Sed quia hoc primum fuit ipfo primo die B primitus oblatum,credendum eft Aaron facerdotè hoc diurna infpiratioite dixiffe :vt 85 illud circa fa* cerdotes deinceps feruaretur quod praeceperat do* minus Moyfi,85 hoc quod Aaron dixit tanquam di« uinitusdictum Moyfes approbaret.Quid ergo de caeteris eiufdem diei facrificijs,id eft.de ariete 8i vi* tulo,qu§ diximus etiam ipfa pro peccato oblata de* bere intelligi : an de vitulo nulla quaeftio eft, quo* mam oportebat fic fieri,vt de eius fangume quems admodum praeceptum fuerat intromitteretur, vnde 85 tangerétur cornua altaris i’ncenfi,85 cófequés erat vt tot9 arderet? Quid ergo de ariete ? An quoniam primum caprum quaefiuit Moyfes,quod de caproil« lirefponfum eft,hoc 85 de ariete intelhgendum eft quern ex ordine fuerat quaefiturus,nifi illud refpon« fumfacerdotiseiplacuiffet ? De vitulo autem quid qu®reret,cum ea lege fieri potuerit qua de vitulo p peccato vuiuerfefynagogae praeceperat deus, ficut de vitulo pro peccato facerdotisnd eft,vt totus arde ret extra caftra.Haeceni funt verba irafcentisMoy fiadfiliosfratrisfui,cumhircumpro peccato quse* fitumnó inueniffet,qmafuerattot9 incenfus,Qua* re non comediftis illud quod fuit pro peccato in lo« colando ? Qtioniam enim fanda iandorum funt, f v hoc