DE EIDE ET G fet,Credo filium dei effe Iefum Cbriftum, hoc ei fuf* Acì.S. ficerevifum eft,vt continuo baptizatus abfcederet: cur non id fequimur,atque aufenmus estera que ne certe habemus,etiam cum ad baptizandum tenie polis vrget anguilla,esprimere,interrogando vt baptizandus ad cunda refpondeat, etiam fi ea mee morís mandare nonvaluit ? Siautemfcriptura ta* cuitatqueintelhgendaadmifit estera qus cum ile lo Spadone baptizando Philippus egit, atque in eo quod aitjbaptizauit eum Philippus, intelligi voluit impleta omnia,que licet taceaiitur in fcripturis gra tía breuitatis,tamen ferie tradition!s feimus implé» datpari modo etiam in eo quod fcriptum eft euange* fizarte Philippum fpadoni dominum, nullo modo dubitandum eft, & illa in catechifmo dièta effe qus advitam moiéfque pertinent eius qui credit in do* minum Iefum.Hoc eft enim euangelizare Chriftu, non tantum dicere qus lint credenda de Chrifto, fed etiam qus obferuandaei qui accedit ad compagem corporis Chriftì : immo vero cunda dicere qus funt credenda de Chrifto,non folum cuius fit filius, vnde fecundum díuinitatem,vnde fecundum carnem gè» nitus,qus perpeffus,8¿ quare, qus fit virtus refurre* H dioniseius,quoddonum fpintus promiferit dede* ritqi fidelibus : fed etiam qualia membra quibus fit caput qusrat,inftituat,diligat,hberet, atque ad eter nam vitam honorémque perducat. H sc cum dicun* tur,aliquandobreuius atque conftridius,aliquan» do latius & vbenus Chriftus euangelizatur, & tamé non folum quod ad fidem, verumetiam quod ad mo# res fidelium pertinet non prstermittitur. 5 ciré Hoc intelligi poteft etiam in eo quod comme* Chriftu morant dixiffe Apoftolum Paulum, Nihilme di* crucifixù xi ifeire in vobis nifi Cbriftum Iefum 8¿ hunc cruci» gdfit,qua fixum. Quodirtiputantitadidum,tanquam nihil taép vici* aliudeisinfinuatumeffetnifivtprimitus crederent mtas dile ac deinde baptizad quicquid ad vitam morésque dióis dei pertinet difcerent.Hoc,inquiunt, Apoftolo fatis fu» 6 pximi. pérque iurtec-i't,qui eísdixit,quód8¿li inultos psda» Cap.X. gogos haberent in Chrifto, fed non multos patres, quia eos in Chrifto Iefu per Euangelium ipfe ge* nuiffet.Si ergo ille qui per Euangeliti genuit, quan* i.Cor.i. uis gratiasagatquòd neminemipforii baptizaue» rit nifi Crifpum & Caium 8i Stephans domum, ni* hil eosampliusdocuitquàm Chnftum crucifixum: quid fi dicat aliquis, nec refurrexiffe Chnftum eos I audiffe quando per Euangelium genitifunt? Vnde i.Cor.iS. eftigitur quod eisdicit,Tradidi enim vobis in pri* mis,quia Iefus Chriftus mortuus eft fecundum feri* pturas,8i quia fepult? eft,Se quia refurrexit tertia die fedm fcnpturasjfinihilnifi crucifixum docueratiSi aiit non ita intelligunt,fed hoc quoqs ad Chriftu cru* cifixum pertinere concedunt, feiant in Chrifto cru* cifixo multa homines difeere, & maxime quod vet? homonofterfimulcrucifixuseft,vt euacuetur cor* puspeccati,8¿vltra non feruiamus peccato.Vnde Gala.6. etiam de feipfo dicit, Mihi autem abfit glonari nifi in cruce domini noftn Iefu Chrifti,per quem mihi mundus crucifixus eft et ego mundo. Proinde atten dant&videantquemadmodumdoceatur atque di* fcaturChriftuscrucifixus,&adeius crucem noue* rint: pertinere,quòd etiá nos in eius corpore cruci* figimur mundo . Vbi intelligitur omnis coértio malarum concupifcentiarunuac per hoc fieri non po teft,vt eis qui cruce Chrifti informantur, proferta a* dultcna permittantur. Nam 8i Apoftolus Petrus de facramentoipfius crucis,hoc eft partioms Chri* ftiadmonetjvt qui ea confecrantur peccare defiftant i.Pet.4.. ita loqueus: Chrifto ergo parto per carnem 8í vosea* dem cogitatene armamini : quia qui mortuus eft carne defijt peccare, vt ìam non hominum defide* rq sled volúntate domini dei rehquum m cante vi* OPERIBVS uat,& estera . Quibus confequehter oftendit eumK pertinere ad Chriftum crucifixum, hoc eft per car* nem paffum, qui in eins corpore crucifixis carnali* bus defiderijs bene viuit per Euangelium . Quid quod etiam duo illa prscepta^nquibus domili1? ait totamlegem Prophetafq; pendere,huicfus opi* nioni fuffragan arbitrante: & fic ea commemo* rant, vt quoniam primum prsceptum didum eft, Dirtges dominum deum tuum ex loto corde tuo,& Ueut.6. ex tota anima tua,& ex tota mente tua : S ecundum autem limile huic, Diliges proximum tuum tali* quam teipfumtprimum pertinere ad baptizandum, vbi dileftio dei prscipitur,fecundum autem ad bap* tizatos,vbividentureffemores conuerfationis hu* mans:fic obliti quod fcriptum eft,Si fratrem quem i.Ioait. 4 vides non d iligis, deum quem non vides quomodo diligere poterisiEtillud ahud in cadem Epiftola Ioannis, Si quis diligit mundum, non eft char itas I.Ioan.2. paths meo. Quó autem pertinent omnia flagitia morum malorum,nifi ad mundi huius dileélionem? Ac perhocillud primum prsceptum quod adbap* tizandos pertinere arbitrante, fine bonis monbus obferuan nullo pafto poteft. Nolo plunbus immo» rari,Namfi diligenterconfideratur’,iftaduo prs* L cepta ita ex alterutro connexa reperiuntur, vtnec di leftio dei portit effe in homine fi non diligit proxi* mum,nec dileétio proximi fi non diligit deum. Sed ad rem qucnuncagitur,quoddehis duobus prsce* ptis diximus fufficit. At enim populus If* Exitus If raél primum per mare rubrum duftus eft, quo figni* raelitani ficaturbaptifmuSj&poftealegemaccepitjvbidifce« ex retquemadmodum viueret.Cur ergobaptizandis PCoqd de vel fymbolum tradimus,reddendumque repofei* notet. musiNihilenim tale fadum eft erga illos, quosper Cap.Xl. mare rubrum deus ab IJgyptijs liberami. S i autem rede intelligunthoc figiuficariprscedentibus my fterijs de fanguine ouis poftibus illito, & de azymis fynceritatis&veritatisicurnonetiam illud confe* quenter intelligunt,ipfam ab ^gyptijs feparatio* nem lignificare difeeflionem à peccatisquam bap* tizandi profitentur ? Ad hoc enim pertinet quod à Petro didumeft,Agitepoenitentiam,& baptizetur Ad.2. vnufquifque veftrumm nomine domini noftn Iefu Chrifti:tanquam diceret,recedile ab Ijgypto & per mare rubrum tranfite.Vnde &Epiftola qus ad He brsosinfcnbitur,cumeorum quibaptizantur com memorarentur initia,pofita eft ibipoenitentia à mor M tuisoperibusificenim dicit, Ideóqueremittentes Heb.tf. initia Chrifti verbum,in confummationem refpicia musinoti iterum iacientesfundamentumpoeniten» tisdmortuisoperibus.Si fidei in deum.lauacri do* drins,impofitionismanuum,refurredionis etiam mortuorum & iudici j sterni.Hec igitur omnia per* tmere adinitia Neophytorumfatisapertéqueferi* ptura teftatur. Quid eft autem a mortuis operibus poenitentia ,nifi ab his qus oportet mortificari vt viuamusiqus fi adulteria fornicationcfque no funt, quid iam inter opera mortua nominandum eft ? Sic autem non fufficit profeffio receffionis à talibus,nifi etiam lauacro regenerationis cunda prsterita qus velutperfequùtur peccata deleantur.ficutnon fuffh cit liraeliticis recedere ab gypto, nifi ea quae mie* quebatur hoftium multitudo eiufdem mans fluftibt interiret,qui dei populo tranfituro liberandóque pa» tuerunt. Qui ergo profitetur ab adulterio nolle fe mutaie,quomodo per mare rubrum ducetur,cumex ^egyptoadhucrecufetabfeedere?Deinde non at^ tendunt in ea lege quspoll traiitunimarisrubri il* li populo data eft, primum effe prsceptum, Non Exod.2O. erunt tibiali) dq prsterme .Non facies tibiidola, neque vllum fimulacrum,quscunqi in coelo funt fur* lum,&quscunqi in terra deorfum,&quscunque in aquaSi