■l. LÎBÊR A minibus,aliìid & deo & hominibuS.Item qui homi nibus propter veritatem placet,nò ipfe ilhs, fed ve ritas placet: piacere autem dixit quantum in feipfo eft,quantum ad eius volunt atem ai linei: ac fi dice ret,piacere vellem. Non enim fi hoc eo non agente placeat a!icui,quafi propter feipfum Si non propter deum atqi Euangelium quod annunciat/uperhiad ipfius potiits 5 q errori eius cui peruerfe placet,tri* buédum eft.Ifie itaq; fenfus eft, Modo ergo homi* nibus fuadeo,an deo? Aut quia hominibus fuadeo . quærO hominibus piacerei adhuc hominib’ que* ferem piacere, Chriftiferuus no effem. Iubetenirn file fcruis fuis,vt difeant ab eo mites effe Si humi* les corde:Qiiod nullo modo poteft,qui propter fe* ipfum: id eft, propter fuam quali pnuatam Si pro* priam gloriam piacere hominibus quçrit. Dicit au Z.Cor.y. tem Si alibi.Hominibus fuademu9,deo autemma* nifefti fumuszvtintelligasquod hicait. Homini* bus fuadeo,an deofnon vtique deo, fed hominibus I.Cor.iC. fuadendum.Non ergo moueat,quod alibi dixit,Si cut Si ego omnibus per omnia placeo. Addidit cm, B Non querens quod mihi prodeft,fed quod multis, vt falui fìàt.Nulli auté prodeft,vt faluus fiat,fi ho* mo ei propter feipfum placcat:Qui non placet vti* liter,nifi cum propter deu placef.id eft,vt deus pia* ceat Si glorificetur, cum dona eius attendunturin homine,aut per minifterium ho minis accipiuntur. Cum autem fie homo placet,no iam homo,fed de? placet: Vtrticp ergoreéle dici poteft,& ego placeo, Si non ego placeo. Si enim affit bonus intelleàor, piusqj pidfator,patebit vtrunqs, Si nuila inter fe re* pugnantia repellet intrantem.Notum enim vobis faciofratres Euangelium quod eua’gelizatum eft à me,quia non eft fecundum hominemiNcq; enim ego ab homine accept illud,peep didici, fed per reue lationem Iefu C hrifti.Euà gelium quod fecundum Piai.riy. hominem eft,mendacium eft : Omnis enim homo mendax:quia quicquid veritatis iniìenitur in homi ne,no eft ab homine,fed à deo per hominem. Ideo iam quod fecundum homin em eft,n ec Euàgehìim dicédum cftzqualeilli afferebant qui in feruitutem ex liberiate attrahebant eos quos deus ex feruitu* ìc in libertatem vocabat. Audiftis enim conuerfa* tionemmeant aliquando inludaìfmo,quiafupra modumperfequebarEcclefiam dei, Si vaftabam il lam,Si proficiebaminludaìfmofupramultos co* G ætaneos meos in genere meo,abundantius æmula tor exiftens paternarum mcariim traditionum. Si pcrfequédo Si vaftado Ecclcfiam deiproficiebat in Iudaïfmo,apparet cótrariii effe Iudaifmti Eccl efiç dei,non per illà fpiritalem legé qua acceperunt Iu* dæi,fedper carnale cóuerfationemferuitutis ipfo* rum.Et fi æ.mulator.id eft,imitator paterna™ fua* rum traditionum, perfequebatur Paulus Ecclefià dei,paternæ ipfius traditiones côtrariæ funt Eccle fiæ dei,Non autem legis illius culpa eft:Lex enim fpiritalis eft, nec carnaliterfccogit intelligùfedil* lorum vitium eft,qui & illa quç acceperunt,carna* liter fentiunt,& multa etiâ fua tradiderüt,diffoluë* tesficut dominus dicit, màdatum dei propter tra* dittoes fuas.Cum autem placuit d co,qui me fegre* gauit de ventre matris mese, Si vocauit per gratià iuam,reuelare filium fuum in me,vt annunciarem eù in gétib^, cótinuo no acquieui carni Si fanguini. Segregata quodàmodo de vétre matris, quifquis àcarnalium parentum cófuetudine ceca feparatur: Acquiefcit auté carni 8i fanguini,quifquis carnali* bus pròpinquis Si cófanguineis fuis carnaliter fua* détibus affentitur.Neq: veni in Hierofolymam ad preceffores meos Apoftolos,fed abifin Àrabiam, Si iterimireuerfus fumDamafcum.Deîdepoft an* nos tres,afcendi Hierofolymam vidcre Petrum, Si V N' V S. ¿¿<> man fi apüd ilium diebus qiiindecim, Si ¿uhi éuani Q gelizaflet Paulus in Arabia,poftea vidit Petrum, non ideo vt per ipfumPetrum difceret Euangeliû, nam ante eum vti'qi vidifTet,fed vt fraternam chart tattm etiâ corporali notitia cumularet, Aliumau* tem Apoftoloru vidi Remine,nifi Iacobüfratrem domìni. Iacobus domini fratcr, vel ex filijs Iofeph de alia vxore,vel ex cognatione Mariæ matris ti? debet intelligi. Quæ auté ferito vobis, ecce coram deo, quia no métior.Qui dicit, Ecce cota deo quia non mentior,iurat vtiqv.Et quid fan ¿tins hac tura* tione?fednoneftcontrapræceptum iuratio quæ à malo eft,non iurantis,fed incredulitatis eius etri ili. rare cogita :Namhinc intelligitur itadomfnum prohibuiffe à furando, vt quàtum in ipfo eft quifqi non iuret,quod multi faciunt,in ore habentes tura* tionem tanq magnum aut fuaue aliquid.Nam vti* que Apoftolus nouerat perception domini, &iu* rauit tamen:Non enim audiendi funt qui has tura* tiones effe non putant : Quid enim facient de fila, Q_uotidie morior,psr gloriamvefttam fratres,qûâ Gotici habeo in Chrifto Iefudomino noftro:quam Grçca cxemplaria manifeftiffimam im ationem effe con* uincunt,Quantum ergo in ipfo eft,non iurat Apo ftolus: Non enim appétit iurationem cupiditate, aut deletìatione iurandùamplius eft enim quàm eft,eft:non,non: & ideo à malo eft, fed infirmitatis aut incredulitatis eorum qui non aliter mouentui ad fidem. Deinde veni in partes Syriæ & Ciliciæ. Erâ aut ignotus facie eccléfifs Iudæe quæ in Chri* ftofunt:Animaduertendii,nôin fola Hierofolyma Iudços inChriftü credidiffe,nec ta pàucos firme,vt ecclefi-s gentium mifcerétnr,féd tant miîltos vt ex illis Ecclefiæ fièrent: Tantum autem audientes e* rant, quia qui aliquando nos perfequebatür, mine euangelizat fidem quam aliquando vaflabat, & l'ri me magnificabant deum: Hoc cil quôd diccbat no f e piacere hominibus vtique per feipfum, fed vt in ilio magnificaretur deus:Hoc eft quod etiam domi nus dicit,Luceant opera veftra coram hominibus vt vidcant bona fada veftra, & glorificent patron veftrum qui in cœlis eft. Deindepoft annos Expôfî* quatuordecimiternm afcendiHierofolymamcum tio capi* Barnaba, affumptoetiam TitozTanq teftimonijs tuli feci* pluribusagit,aimetiâiftosnominai. Afcendiau* di. tem fecâdum revelation em: N c moueret eos qua* re vel tunc afeenderit quò tamdiunon afeenderat. E Quapropter fi ex reuelatione afeendit, tunc prode rat vt afcenderet.Et expofui illis Euàgchum quod predico in gétibus,feorfum his qui videbàtur. Qd feòrfum expofuit Euangelium eis qui eminebant in Ecclefia,cum iamillud expofuiffet coram Omni* bus,non ideo faétum eft,quôd aliqua falfa dixerat, vtfeorfum paucioribus vera diceret,fed aliquota* cuCrat que adhuc parUuli portare no poterai. Qua Jibusfead Corinthios lai dicit dèdiffe, non èfeam. Fai fum enim dicere nihil licet. Aliquando auté ali* quid veritatct Vtihus eft.Perfeótionemipfisopus t àf. veri erat vt (cirent cætèri Apoftoli: No erri fequebatur tacere, vt fi fidelis effet,veramqj Si réétam tonerei fide,ià etiam Apoftolus effedeberet. Hliidaut quod fub* iungit,Ne forte in vacuum curri aut cucurrimó ad illoscumqiub?feorfum cótulitEuangeliii,fed ad iftos quib“? fcribit quali per interrogationé di ¿turn intelligendum cft:vt ex eo apparerei no eum in va* cuum currere aut aicurriffe,quia iam etti attefta* tione cæteronim nihil ab Euan geli) ventate diffen tireapprobaf.SedneipTitus qUimecum erat,in*ì quit,cinn effet Grecus cópulfus eft circticidi.Qua# uis Titus Græc? effet,& nulla eum cófttétudoàut cognatio parcntum circuncidi cogeretficut T imo* theum,facile tn etiam jftum circuncidi permififfet JL v Apollo*