LIBER VNV^ A hs,áutadoratili illa figmenta, action potos libere tanquam martyr Chrifti deteftanda 8¿ vitanda mon« Ítrauií. De nullís igitur Apollolicis a elibus fiue fer? monibusiftí proferunt imitanda exempla mentien? di.De Pi opheticis ergo faèlis feu dichís ideo libi vi? détur habere quod proferát, quia figuras praenñcia« tiuasputant effe mendacía,eoquódmédacifs lint alls quando Umilia. Sed cum referunturad eas res pro? pter quas fignificandas ita fato vel dièta funt,repe? íiuntur fignificationes effe veraces, ac per .hoc nullo Qpidfit modoeffemendacia.Mendaciumeftquippefalfafi? médaciü. gnificatio cum volúntate fallendi.N □ eft autem fai? fa fignificatio,vbi Si fi aliud ex alio lignificato, ve« . * rum eft tamen quod lignificato fi rede intelligatur. Euágelij Sunt quaedam eiufmodi etiam faluatons in locorum Euágelio,quia&ipfedominus Prophetarum Pro« quprúdá phet-a effe dignatus eft.Talia funt illa,vb i de mullere quividen quae fluxumfanguinispatiebatur,ait, Quis meleti tur pairo git?EtdeLazaro, Vbipofuiftiseti? Sic quip pein? ciliarimé terrogauit quali nefciés quod vtiquefeiebat. Ac per dacio fen hoc nefeire fe finxit, vt aliquid aliud ilia velut igno? fus quis. rátiafua lignificato. Quaefignificatioquoniamve C.XIII. raxerat,mendacíumprofeélo non erat. Eos nanque Luc.8. fignificabantjfiue ilia fluxum fanguinis patiens, Hue Ioan.ii. illemortuusquatriduanus, quos etiáquí cunètafcie B bat quodammodo nefciebat.Nam Si ilia typum gere bat plebis gentium, vnde praemiffafueratProphe? Pfal.17. tia,Populus quern no cognoui,feruiuit mihi.Et La« Zarusremotus áviuentibustáquam ibiiacebatper lignificatinamlimilitudinem,vbi tile cuius vox eft, Pfal.30. Proieétus fum á facie oculorum tuorum.Et ideo tan quamnefeireto áChrifto,&illa quaefuerit,&ifte vbi polii us fuerit,verbis interrogantis eft figurata, & omne vitatum veraci figmficatione mendacium. Hine eft etiam illud quod commemorali! eos diccre, dominimi lefum pofteaquam refurrrexit,ambulaffe in itinere cum duobus difcipulis,&propinquátibus eis caftello quo ibant,illum lógíus fe ire finxiffcivbi LuC.24. Euangelifta dicens, Ipfe autem fe finxit lógius ire: etiam ìpfum verbum pofuit, quo mendaces nimíum deleétantur vt impune mentían tur: quali mendacia lit omne quodfingitur, cum veraciteraliud ex alio iignificandi gratia tá multa fingantur.Si ergo nihil aliud fignificaffet lefus in eo quòdlongius irefefin? xit,merito ludicaretur effe mendacium. Porro au? temiibeneintelligatur,&:ad idquod voluitlignifi? care referato, inueti ¿tur effe myfterium, Alioquin erunteuncta mendacia quae propter quidam rerum C fignificandarum fimilitudinem cum gefta non lint, LuC.15. tanquam gefta narrantur. Vnde eft illa de duobus vnius hominis fili] s,malore qui manfit apud patrem fuum,8¿ minore quilongius peregrinato eft,ti pro« lixa narratio.In quo genere fingendi,humana etiam fa ¿la vel dièta, irrationalibus animantibus & rebus fenfu carentibus,homines addiderunt,vt eiufmodi fi èlis narrationibus, fed veracibus lignificationibus quodvellent commendatius intimarent.Necapud HoraJib. authorestantumfeculariumliteratura,vtapud Ho« fer.2.fat.<> ratium,mus loquitur muri, múltela vulpéculas, vt et epi.lib. per narrationem fièlam ad id quod agito,vera figni I.cpi.7. fioatto referatur. Vnde & Efopi tales fabulas aderì finem relatas,nullus tam inerudito fuerit,qui puta to aPpellanda mendacia. Sed in literis quoque fa? ludici.?, crisjficut in libro Iudicum, Ligna libi regem requi? runt,& loquuntur ad oleam,& ad ficum,&: ad vitem, Si adrubum.Quod vtique totum fingitur,vt adrem quae intenditur, ficta quidem narratone, non men? dacitarnen,fed veraci lignificatone ventato. Haec dixi propter id quod fcriptum eft de Iefii, Et ipfefc finxit longius ire. Nequifquam ex hoc verbo ficut Prifcillianifttoicitum volens habere mendacium, ìnfupcr etiam Chriftum contendat futile mentttum. T omus quartus. Qjn’fquis autem vult intelligere illud fùlgido quid D praEfigurarit,attendat quid agendo perfecerit.Lon gius nanque pofteà profeèlusfuper ornnes ctìelosj nó tamen deferuit difeipulos fuos. Propter hoc figm ficandum futurum diuinitus faèlnm,adpraefensil? lud eft humanitus fièhim.Et ideo lignificato verax in illa eft fifttone pr3emiffa,quia in hac proiezione il liuseftfignificationis veritasfubfecuta. Illeigito contendat Chriftum mentitori effe fingendo,qui ne gateum quod fignificauit impleuiffefaciendo. Quia ergo non inueniunt mendaces haeretici Quo fa? in teftamentinoui literis imitanda exempla menda? crae feri« cij.copiofiffimos fe exiftimàtin hac difputatione qua pture exè opinantur effe mentiendum, cum de veteribus Pro? pia lint pheticis libris,quia non ibi apparet nifi intelligenti? imitanda buspaucisquò referantur fignificatiua dièta velia? .C.XIIÍI èia veracia,multa fibividentur inuenire ac proferre mendacia.Sed habere cupientes quibus fe tueantur velut imitanda exempla fallcndi,feipfosfallunt,& mentito eorum iniquitasfibi. Illae autem perfonae Pfal.2&> quas credendum ibi non eft prophetare volutile, fi quid faciendo vel dicendofmxerunt volúntate fallé? di,quanuisexipfis quoquefaètis earum,fiue diètis aliquid Propheticum poffitexculpi, per ìlhusomni? potentiam praefemmatum atque difpofitum, qui be? nevtinonitetiammalishominum,tamen quantum E ad ipfas attinet fine dubitationementitae funt. Sed non ideo debent imitanda exiftimari,quia in eis re? periunturlibris.quiianèli&diuinimeritonominan tur.Habent enim cófcripta & mala hominum 8i bo? na:illa vitanda,iftafeèlanda: 8¿ quaedam ita polita vt de illis etiam prolata fit fententia, quaedam vero ta? cito ibiiudicio nobis iudicanda permitía: quoniam non folum nos nutrir!manifeftis, verum Si exerceri oportebat obfcuris. Cur autem ifti imitandam fibi Thamar exiftímant mentientem,8¿ imitandum Iu? Gen,38-dam non exiftimant fornicantem ? Ib i enim vtriique legerunt,8¿ nihil horum feriptura illa fiue culpauit,fi? ue laudauitifed tantummodo vtrnque narrauit, 8¿ iu dicandum nobisvtrunquedimifit. Sedmirumfiali? quid horum imitanda impune permifit. Quod enim Thamar non meretricandilibidine,fed concipiendi volúntate mentita fit,nouimus. Veruni & fornica? tio etiam fi Iudae tails non fuit,poteft effe cuiufpiam qua faciatvt homo liberetur,ficut illius mendacium fuit vt homo conciperetur. Nunquid propterea etià fornicandum eft,fi propter illud putatur fuiffe men? tiendum?Nondefolo itaque mendacio,fed de om? nibus operibus hominum in quibus exiftunt velut E compenfatiua peccata, confiderandum eft quam fen tentiam proferre debeamus, ne aperiamus aditum, non tantum patos quibufque peccatis, verumetiam feeleribus cundís, nullúmque remaneat facinus, fla? gitium,facrilegium, in quo caufa non poflit exiftere qua reto videatur effe faciendum, vniuerfamcg vitae probitatemopinioiftafubuertat. Nihilau? Menda* temiudicanduseftdicere.quidicitaliqua luffa effe cnifemp mendacia,nifi aliqua niña effe peccatale per hoc ali effe pecca qua luffa effe quae intuita funt. Q,uo quid abfurdius tum.Ca» dici potetti Vnde enim eft peccatum, nifi quia tuffi« XV. tiae contrarium eft? Dicantur ergo alia magna, alia parua effe peccata,quia verum eft,necaufcultàdum Stoicis qui omnia paria effe coiitendunt.Dicere au? Stoicora temquaedam intuita,quaedàiufta effe peccata, quid opinio, eft ahud quàm dicere quafdam effe iniuftas,quafdam luftas iniquitates, cum dicat Apoftolus Ioannes, Omrus qui facit peccatum, facit Siiniquitatem:& i.Ioaft.?. peccatum iniquitas eft? Non ergo poteft iuftum effe peccatum,ni(i cum peccati nome in alia re pommus> in qua quifque non peccai, fed aut facit aliquid, aut patito pro peccato. Nam 8i facnficia pro peccatis peccata appellata funt,8¿ peens peccatorumdicun? b il; tut