CONTRA MENDACIVM AD CONSENTIVI« G tur aliquàdopeccata.Hsc planò poffunt intelligi iu Qusfint ftapeccata,cùiuftadicunturfacnficia veliuftafup* iufta pec» plicia.Ea vero qu® contra legem dei fiunt,iufta effe cata. non poffunt.Diftum eft autem deo,Lex tua veritas. Pfal.nS. Ac per hoc quod eft contra veritatem, iuftii elle non poteft. Quisautem dubitetcontra veritatè efTemen dacium omne?Nullum ergo luftum effe poteft men* dacium.Itemcuittonclareat,exveritate effe omne quod iuftum eft ? Clamat autem Ioannes, Omne I.Ioan.2. mendacium non eft ex ventate: Omne ergo menda cium non eft iuftum. Q_uapropter quando nobis de fcripturis fanftismentiendipropoiiuntur exempla, aut mendacia nó funt,fed putantur effe dum non in« telliguntunaut fi mendacia funt, imitanda non funt, quia iufta effe non poffunt.Sed quod fcriptum cft,be* Exod.1. ne deum feciffe cuna Hebr® is obftetricibus, & cuna Raab Hierichuntina meretrice, non ideo' factum eft quia métit® funt,fed quia in homines dei mifericor des fuerunt. Non eft itaque in eis remunerata falla« cia,fcdbeneuolentia-.benigmtas mentis,non iniqui« tas mentientis. Sicut enim mirum abfurdiimquc non effet, fi alio pnus tempore commiffa ab eis ali* qua opera mala deuspropter pofteriora opera bo* na vellet ignofeere: ita mirandum non eft, quod vno H temporeinvnacaufa deusvtrunqueconJpiciens,id eft, faftum mifericor diter, facluinqj fallaciter, & bo« num remunerauit, & propter hoc bonum malum il« luci l'gnouit.Si enim peccata qu® propter carnis có« cupifcentiam,non propternfifericordiam fiunt,prò» pter pofteriora opera mifericordi® dimittuntur,cur non merito mifericordi® dimittuntur, qu® propter ipfam mifericordia committùtur? Grauius eft enim peccatimi quod animo nocentis,qudm quod animo iiibiienientisefficitur.Acperhocfi illuddeleturopc re mifericordi® pofteafubfequente, curhocquodeft Ieuius,non deletur ipfa hominis mifericordia,8i pre* cedente vt peccet,8i comitante cum peccat ? Ita qui* dem videri poteft.V eruntamen aliud eft dicere,pec care quidem non debui, fed opera mifericordi® fa« ctam, quibus deleam quod antepeccaui,& aliud eft dicere,peccare debeo,quia non poffum aliter mi* fereri. Aliud eft,inquam, dicere, quia iam peccaui« mus, benefaciamus: & aliud eft dicere, peccemus vt benefaciamus. Ibi dicitur,faciam us bona quia feci* mus mala:hicantem,faciamus mala vtveniantbo» na.Acper hoc ibi exhauriendaeft fentinapeccati, hiccauenda eft doftrinapeccandi.Reftat itaque vt I inteliigamus illis mulieribusvelin IJgypto, vel in Hiericho prohumanitate8i mifericordia redditam fuiffemercedem vtiquetemporalem, qu® quidem 8i ipfa aeternum aliquid etiam illis nefeientibus Pro» phetica fignificatione figurarci. Vtrum autem fit aliquando vel prò cuiufquam falute mentiendum, cum qusftiofitinqua diffoluenda etiam doitiffimi fatigantur.valde illarum muliercularum,'in illis pò» pulis conftitutarum,&: illis moribus affuetarum ex» cedebat modum. Itaque hanc earum ignorantiam, ficutaliarum rerum quas pariternefciebantjfedfciè d® funt à filijs non huius feculi,fed futuri,dei patien« ita fnftinebat:quitamen eis prò benignitate huma» na quam f.imulis eius impenderant,quanuis coele» itealiquid fignificantia,prsmia terrena reddebat. Et Raab quidem ex Hiericho liberata, in dei popu» _ lum tranfitum fecit: vbi proficienspoffet ad sterna Tolerabi &immortalia muneraperuenire, qu? nullofunt que» lmspo=_ renda mendacio, Tunc tamen quando il» tuiileme udopusbonum,8tprofu®vit®conditone laudabi min ve«le Ifraèlitis exploratoribuspr®ftitit,nondum erat ten lege talis vt ab ea exigeretur, S it in ore veftro,eft eft, nó quam no non.Obftretricesautéill® qinuis Hebr®®, fi feci!« ua.Cap. dum carnemtantùmodofapuerunt, quid autquantii Avi,, eft quod eis profuit remunerato téporalis,quia fece rii t libi domos,mft proficiendo pertinucrùt ad ea do« Piai,85,’ mù de qua deo cantatur,Beati qui habitant in domo K tua,in fecola feculorii laudabunt te? Multa aùtfaten duna e fi propinquare iuftiti®,& quanuis re ipfa nona dum,iam tamen fpe atque indole animimi elle lauda dum,qui nunquam nifi hacintentione mentita quia vult prodeffe aliali, nocere autem ncmini. Sed nos curri qu®rimus,fit ne boni hominis aliquandomena tiri,non de homine qusrimus adhucad IJgyptum, vel ad Hiericho,vel ad Babilonia pertinente,vel ad« huc ad ipfam Hierufalem terrenam, qu® feruit cura fili) s fuis,fed de ciue ìllius ciuitatis qu® furfum eft li* bera mater noflra sterna in coelis. Et refpondetut qusrentibus nobis,Omnemendaciumnon eft ex ve i.Ioan.2. ritate. Filij autem ìllius ciuitatis,filij funt vtiqi veri« tatis.Eius ciuitatis fili) flint dequibus fcriptumeft, In oreeoruni non eft inuentum niendacium.Eius ci= Apoc.l^. uitatisfiliuseftde quoitemfcriptumeft, Verbum Prou.2?» fufcipiensfilius, à perditionelógc aberit.Excipiens autemexcepitilludlibi,&nihil falfiexeius orepro» cedit.His filijs fupernae Hierufalem & fauci® ciuita tis xter 11®,fi quando vt hom inibus obrepit qualecù» qucmendacium,pofcunthumiliterveniam, no inde L qusruiltinfupergloriam. Seddicetaliquis, Obftetrfi Ergo neobftetrices ¿11? atque Raab meli*? feciffent, ces He« finullammifericordiamprsftitiffent,nolendomen hraeae tiri?lmmoveioillsmulieres Hebr®s,fieffentta« Raab mi Ics de qualibus qusnmus, vtrum fit eis aliquàdo mé peccarmi tiendum,necaliquidfalfi dicerent,8ifoedaminifte« mentien* ria de paruulis occidendis Uberrime recufarcnt.Sed do. Cap. inquies,Ipf?morerentur.Atvidequidfequatur,Mo XVIL reréturenim coeleftis habitationisincomparabili« ter ampliore mercede,quam domus ilix quas Cibi fe cerunt,in terra effe potuerunt.Morerentur enim fu tur® in sterna foehcitate, mortem perpeff® prò in« nocentifTima ventate. Quid illa in Hier icho ? N un« quid hoc poffet?Nónne fi quaerentes ciues mentien do nó fallerei, verum dicendo latentes hofpftes prò« deret? An poffet interrogàtibus dicere,Scio vbi fini, fed deum timeo,noneos prodo? PolTethoc quidem dicere fi lam effetvera Ifraèlitis in qua dolus non ef fe t: quod futura erat per mifericordiam dei tranfiens ad ciuitatem dei.Verum illi hoc audito,inquies,illa penmerentjdomumfcrutarentur.Sednunquid con« fequens erat vt illos etiam quos diligéter occultane« rat inuenirét? Profpexeratenim cautiffima mulier, & ibi eos pofuerat vbi latere potuiffeiit,etià'fi ei me'« tiéti crediti! non fuiffet. Ita & l'ila, fi tamè à fuis ciuf« M bus effet occifa,pro mifericordi® opere,vitam iftam finiendam prsciofa in confpeitu domini morte finii fet,8t erga illos eius beneficili inane non fuiffet.Sed inquies, Quid fi 8i ad illum locum vbi eos occultauc rat,ij aquibusqusrebantur,perfcrutàdo omnia per« ueniffent? Ifto modo dici poteft, Quid fi mulieri vilif fini® atque turpiffim® non folum nientienti,verum« etiampeieràticrederenoluiffent?Nempe etiam fic confecutura fuerant,que timendo mentita eft. Et vbi ponimus volutatem ac poteftatem dei? An folte nó poterà 18i illam,nec ciuibus fuis métientem,nec ho« mines dei prodentem,&: illos fuos ab omni peni ¿eie cuftodire? A quo enim &poft mulieris mendacium tuttodì ti funt,ab eo potuerunt & fi illa mentita nó ei cet,vtique cuftodiri.N ifi forte obliti fumus hoefuiffe inSodomisfaaum,vbimafculi in mafeulosnefan« da libidine accenti, necoftium domus in qua erant quos qusrebant muenire potuerunt: quoniamvir fu ftus in cauta ommno fimillima prò fuis hofpitibus metinnoluit,quoseifeangelosnefciebat,&vimmor tepciorem nepaterenturtimebat.Etcerte poterat tana refpcndere qusre'tibus qualia in Hiericho mu» Iier dia refpondit. Nam prorfus fimiliter & illi in* terrogando qusfierunt.Sedhomo iuftus noluit pio corponbus