QVESTl ONVM SVPER LEVITICVM G turn eft,quandofacerdotesfandificatifuntvt facer* dotto fungerentur,& bsec obtulit Moyfes pro Aa* ron Si filijs eiustpoftea vero Aaron ipfe iam fanftife catus 8i facerdotiofungens offerrepro fe iuffuseft vitulum pro peccato,& arietem in holocauftù.Non autem iuffus eftpro fe offerte cófummatioms,quod tunc ideo oblatori eft,vtconfummaretur fanéhfica* tione,&facerdotio fungi poffet,quo iam quonia fun* gebatur non opus erat eum iterum confummari. XXVII Et ait Moyfes ad Aaron,Accede ad altare Si fac quod pro peccato tuo, Sibolocauftii tuum,8tex* ora pro te & domo tua.Mirum eft quomodo prius di cat faciendum quod pro peccato,dem de bolocauftu, cum facnfìcia pro peccatis fuper holocauftafuperius iubeat imponi,excepto quod de auib? praecepit.An forte bic qd‘ prius fiebat,id eft,holocaufìù,pofterius commemorarut?Non enim quemadmodum de a* uibus dixit,fac prius illud & poftea jlludtfed fac illud atque illud.Quid autem prius faciendum fit indicai Ìuperiusexpofitainftruftione,vbidicit fuper bolo* cauftum imponi facnficiumpro peccatiseli squarti valde moueat.quod etiam ita narrai fcriptura feciffe Aaron quod audiuit,& prius commemorai eum fa« cere pro peccato,deinde holocauftum.Quod vii uni Ji & ipfe prius feccrit,an prius hoc fcriptura narrane« ritquod poftea fadum eft,ficut in multis facerefo« let,habettir incertum,nifi quod dixifuperius legete« tur cum ageret de facnficio pro peccato. Ita en im le gitur, Et fuperponet illud facerdos fuper altare fuper bolo cauftum domini,SC exorabit pro eo facerdos pro peccato quod peccami,8C dimittetur illi.Quomodo ergo poffet hoc fuper holocauftomata imponi,nifi holocauftoma prius imponereturiPraecepit autem hoc & de facrificio falutaris,vt fuper holocauftoma imponeretur.fedquianon hoc vbique dicit,non per omnia facrificia falutaris, nec per omnia facrificia propeccato,poteftforfitan dicinon hoc regulariter fuiffe praeceptumifed illic tantummodo vt fieret di* dum,id eft,in facrificio falutaris,cum fit de bobus, ibi enim praecepit:8C in facrificio pro peccato,cum Et de foemina ex ouibusteaetera vero fiue fint faluta* risque pro peccatolo effe neceffe vt fuper holocau* fta imponatur.Mouet etiam quod cum faceret Aa* ron donapopuh quaefupra commemorami,non om* tifa commemorata funi immolata quae fuerant pre* dida.'fed tàtum hircus pro peccato &holoca ufi uni, vbitamen illumagnum non expreffitiduo vero alia I quaead facrificia pro peccato potiusquàm ad holo* cauftum pertinere diximus,tacuit,id eft arietem Si yitulum-.nifi forte à parte totum intelligi voluit,vt iolo capro commemorato etiam illa fubfecuta acci* peremus.Cum de facrificijs falutaris ppYi narraret, quemadmodumeafecerat Aaron devitulo & ariete ait, Et occidit vitulum Si arietem facrificij falutaris populi,8t obtulerunt fihj Aaron fanguinem ad turn, &effudit ad altare in circuitu,8iadipem& estera, quomodo praecepit dominus Moyfi.N unc lingula* riter,nùc pluraliter loquitur,cum de duobus anima* libus loquatur,vitulo Si ariete. Quod ergo dicit duos rene6,abvtroque animante intelligendum eft,atqi Ita quatuor fiunt,ita & cetera.Quod vero ait,Et po* Suit adipesfuper peétufcula,cum ipfa peétufcula non smpofuerit altari,facerdoti enim debebantur cum brachi|sdextris,quid libi vult?An intelligédum eft, 8C imponili adipes qui funt fuper peétufculaiipfos e< rum pofuft,quos imponeret altarifi pcétufculis dem ptos.N am ita & fupenus praeceperat. Den iqs [equi* tur, Et ìmpofuit adipes altari,&: peétufculum & bra* chium dextrum abituili Aaron oblationem ante do minumimodo fingulariter inferens,8c peétufculum ““Hsvtiquevtrunque ex vtroque animati, quaepe* XXVili, «Suicida dixerat. Quid eft quod ait,Guniex* tuliffet Aaron manus fuper populum,benedixìf eos K & defccndit cum feciffet quod pro peccato & bolo* cauftcmata 8¿ quae falutaris. Vbi autem ifta fecit, nififuper altaretid eft,ad altare ftanseicg deferuiés? Inde ergo defcenditvbi ftabat.NimirumilliuS fo* lutio quaeftioms adiuuari hoc teftimonio videtur, vbi quaefiueramus in Exodo quomodo feruin potue« quell. 115» rit ad altare quod erat altum cubitis tribus.Gradum quippeillicintelligerc prohibebamur.quia id deus vetuerat,ne fuper altare pudenda Virilia miniftran« tis reuelarentur,quod vtique fieret,fi pars altaris graduseffet,ideft,fi compachts adhsreret.Denitp ibi hoc vetuit,vbi de altari ftruéhli loquebatur:vnii enimeffet altare cumgradu cui9 pars effet gradus, & ideo vetitum eftrhic vero vbi altaris tanta fuerit altitudo,vt nifi facerdos fuper aliquid ftaret apte mi mitrare non poffetiintelligendum eft,quicquid illud erat quod ad horam miniftrationis ponebatur & au* ferebatur,non fuiffe altaris partem,& ideo no fuiffe contra praeceptum,quod gradii habere prohibitum efhhoc autem qualecunque fuerit,tacuit fcriptura, & ideo quaeftio faéta eft.Sed nunc cumdicitfcriptu* ra,facerdotem cum feciffet facrificia defcendiffe,hoc eft cum immolata ìmpofuit altari, vtique mamfe* ftacalicubieumftetiffevndedefcenderet:8i quia ibi L fteterat, ideo trium cubitorum altari miniftrando deferuire potuiffe. Etvidit omnis populus& XXIX« amens faétuseft.Quod alij interpretes dixerunt ex* pauit,conantes tranfferre de Greco,quod diétum eft ìftcH,vnde tx^ao-K’ dicitur,qui fijpc infcriptuns La tin is legitur mentis exceffus. Et exijt ignis à XXX« domino,& deuorauit quaeerant fuper altare,holo* cauftomata 81 adipes.Quid dixerità domino,quaeri poteft,vtrum quia nutu 8¿ volúntate domini faétum eft, un abeo loco ignis exijt vbi erat arca teftimonij. . N on enim in loco aliquo ita eft dominus,quali alibi non fit. Poftquam exeunte igne à domino, XXXI. incenfi,& mortuifuni filij Aaron,qui aufifunt in ba* Leuit.IO» tillisfuis adhibito igne alieno incenfum imponere domino:quodideononlicebat,quiacx ilio igne qui diumitus ad altare venerai deinceps cuftodito,om* niaerant accendenda quae in tabernáculo accendi oportebat,Mortuis ergo illis ait Moyfes:hoc eft quod dixit dominus dicens,In eis qui mihi appro* pinquant fan