I if. I I i Q,VEST.IO.N vm G dantem fuper illorum dicere 84 fa cere, qu® fi non fae* rit,non intrabitur in regnum ccelorum: nó quia quif* quamita debet extolli,vt non dica apud alios iafta* re,fedapudfeipfum putareaudeat,fe inhacvita erte fine peccato; fed nifi effetti quaeda ita grauia vt etià excomiTìunicatione pleftenda fini, non diceret Apo . roiin.S ftolus:Cógregatisvobis84meofpiritutrddereeiuf* ' * J modi hominem Satan» in interitumcarms,vtfpiri* z Cori.12 tusfaluusfitindiedominilefu.VndeetiàdicittNc lugeammultosexìjsquiantepeccaueriit&!nó ege* runtpeenitétiam fuper immùditiam & fornicationé quam gefferunt.Item nifi effent quxdam non ea hu* militatepoenitétiaefananda qualis in ecclefia datur eis qui proprie pcenitentes vccantur, fed quibufdam corieptionummedicamétis,non diceret ipfe domi* JAatt.iS. nuSjCorripe eum inter te 84ipfum folti,Si fi te audie« ' * ritlucratus esfratré tuum.Poffremo nifi effent que* dam fine quibush^c vita non agitur,non quotidiana mcdelam poneret in oratione quam docmt,vtdica= muSjDimitte nobis debita noftra.ficut & nos dimit* Epilogus timus debitoribusnoftris. Iam fatis quantum predillo« arbitror defila tota opinione quid nùhivideretur ex* rum.Ca. pofui,vbitresqueftionesmouerunt.Vna depenni« XXVII xtione in ecclefia bonorum 84 malórum tàquamtri« H tici84zizaniorum:vbicauendùeftne ideoputemus effe propofitas iftas fimilitudines,vel hac vel de im? mundis in arca animalibus,vel quxciiq; alia idem fi« gnificant.vt dormiat ecclefi® difciplina,de qua in fi« Prou,2. gurailliusmulieris diilum eft,Scuerae funt conuer* fationes domus eius: fed vt non eoufqi progrediate dementie potius tementas,quàm feueritas diligen« tiSjVtquafibonosà malis per nefaria fchifmatafe* parare prefumat.Neq’ enim per has fimilitudines84 praeniiciationcsconfilium defidi® datum eft bonis, qua negligant quod prohibere debent: fed patientis qua perferàtfalua doilrina veritatis quod emenda* re non valét.N ec quia fcriptum eft introiffe ad Noè in arcametiam immunda animalia: ideo prspofiti vetare non debent,fi qui immundiffimi ad baptifmii velintintrarefaltantes,quodeft certe mitiusqdàm moechantesifed per hanc figuram rei geft® praenun ciatum eft immutidos in ecclefia futures propter to* Ierantie rationem.non propter doilrin® corrupt io* nem,vel difcipline diffolutionem, Nó enim quacuq; libuitintraueruntimmunda animalia areas compa* ge cófraila,fed ea integra per vnum atqt idem oftitr, quod artifexfecerat. Altera queftio eft,in qua eis vi 1 fum eft fidem fola baptizandis effe tradendo, poftea veroiambaptizatosdocendos effe de moribustfed fatis demonftratum eft,nifi fallor,tuncmagis perii* nere ad curam fpeculatoris,cum omnes qui fidelium competuntfacramentum, omnia quaedicuntur intè tius&folicitiusaudiunt,nontacere de poena, quam maleviuentibus dommuscomminatur.neinipfoba ptifmo rei fint grauiffimorù criminum, quò veniunt vt remittaturreatus ornniii peccatorn.T ertia qu®* ilio eft periculofiffima,quaparumconfiderata,84nó fecundum diuinum eloquiu pertraflata,tota l'ila opi nio mihividetur exorta.in qua promittitur fceleftif« limeturpiflimeq; viuentibus,etiamfi eomodo viue« re perfeuere't, 84 tantummodo crcdant in Chriftum, eiufcgfacramentapercipiant,eosadfalutem vitami eternameffeventuros:corftraapertiffimamdomini fantentiam,qui defideranti vitam sterna,refpondit, Mstt.l? Si vis venire ad vitamfferua madata:84 commemo» rauitqu® mandata,vbieafcilicet peccata vitantur, quibus nefeio quomodo falus »terna pmittitur pro* pter fidem fine openbus mortuà. De his tribus que» ftiombus fatis,quantum exiftimojdifputaui, demo* ftrauiq; fic tolerandos in ecclefia males, vt non negli gaturecclefiaftica difciplinailic catechizandos eos, qui baptifmum petunt,v t non fola audiant atq; falci* SVPER GENESIM piani quid credere,veruetia qualiter viuere debeant: K Tic promittifidelibus vitam »ternani, vt nó etia per fidem mortuà,qu» fine operibusfaluare non poterti ad eam fe quifqs peruenire porte arbitretur,fed per il* lamfidem gratie,qu^ per dileilionemoperatur. No ìtaq; culpentur difpenfatores fideles.non fuanegligé tiavelpigritia.fed quorundam potius contumacia, qui pecumam dominicani recufant accipere, & adul« tcrinam fuam cogunt feruos dominicos erogare:dti nolunt faltem tales erte mali,quales fanflus Cyprias nus cómemorat,feculo verbis folis8t nófaftisremii' ciantes: quan do nec verbis renneiare diaboli operi« bus volunt,cùfe in adulterio permanfuros voce aper tiffima profitétur.Si quid ab eis dici folet,quod for« te d ifput andò non attigi,tale effe arbitrai us fum,cui mea refponfio necertaria non fuiffetifiue quod ad ré, de qua agitur,non pertinet,fiue quod tamleue effet, V t à quolibet redarguì facillime poffet. FINIS. ^DIVIAVRE DII AVGVSTINI HIPPO« nenfis Epifcopi, Q_uxftionum fuper I» Genefim, Liber primus. VM fcripturas fàftas,que appellantur canonice, legé« do 84 cum ali]s codicib? fe« ciidum Septuaginta inter* pretationé conferendo per« currerem?,placuit eas qu?« ftiones, qu® m mentem ve« nirent, fiue breuiter comme inorando,veletiam pertra« J¿landò tàtummodo propo* nerentur.fiue et fa qtiaiitercutiqs tali q à feftinantibus faluerentur, ftylo alligare,ne de memoria fugerent. N on vt eas fatis explicaremus,fed vt cii opus effet, portemi infpicere: fiue vt admoneremur quid adhuc effet requirendum, fiue vt ex eo quod iamvidebatur inuentùvtpoteramus.effemus 84ad cogitàdumin* / ftrufli,84 ad refpódendùparati.Siquis igitur h?c le« : gere propter incultùin noftra feftinationefermoné non faftidierit, fi quas queftiones propofitas inuene rii necfolutas.non ideo fibinihil collatii putet.Non* nullaeniparsinuétioniseft,noffeqdqu?ras.Quaru M autem folutio placuerit,nó ibi vile conténat eloquiu, fed dealiqua participatione doilrin® poti? gratule* tur.N on enim difputatio veritate,fed veritas difpu« tationerequiritur. Exceptis ergo ij s qua à pricipio, vbi deus ccelum 84 terramfeciffe narrator,vfq; ad di miffioné duoni hommu primorum de paradifo, tra* ilari multipliciter poffunt, de quibus alias quàtum potuimus differunnusthec funtqu® legétibus nobis occurrentia voluimus literis attingere. Q^uo« modo Cain potuerit condere ciuitaté,cùciuitas ali* cui vtiqi cóftituatur hominu multitudini, illi autem duo parétes 84 duo fili] fuiffereferàtur, quorn fi li or li ab altero alter occifus eft, in cuius occifi locum alius natus effe narratur?An ideo qu® ilio eft, quomà qui legunt,putant folos tue fuiffe hoies quos diurna feri ptura cómemorat,nec aduertut eos qui prius fint có diti duos,vel eosetià quosgenuerunt tà diu vixiffe, vt multos gignerét.Non enim 84 Adà ipfe eos folos genuit, quorii nomina legiitur, cum de filo fcriptura loquésita concludat,q> genuerit filios 84 filias, Pro* inde cu multo plurib? illi vixerintannis,qlfraèlit® inljgyptofuerat,quisnon videatq multi homines nafcipotuerunt,vnde illa ciuitasipleretur,fi Hebrei multo minore tepore ita multiplicari potuerunt? Q,u$ri