LIBER A rho qiricuriqs vouerit votnrn aomino,ant iuraueritin Niien.jo rametum,aut definierit definitione de anima fua,no prophanäbitverbumfuum:omniaquccunqsexierint deoreeiusfaciet .Non hocadomnemiuratioriem pertinct,fed ad earn vbi quifq; de anima fua vouerit alicuiüs vtiqs rei abftinen tiam, qua ei licebat vti per LVII. legem,fedpervotumfibijpfeefficitndlicerc. Si autem mulier vouerit votum domino aut definierit^ definierit definitionem in domo patris fui in muen« tute fua,Staudicrit pater eiusvota eius,8tdefinition des eius quas definiuit aduerfus animam fuam, & ta cuerit pater eius,& ftabiit omnia vota eiusi& omnes definitioneseiusquasdefiniuit aduerfus animd fua manebiitei. Siautemabnuensabnueritpatcrcius, quacuqidieaudieritomiuavota eius 8i definitiones eius quäs definiuit aduerfusanimam fuam, non fta® bunt:& dominus emundabit earn, quia abnuit pater fcius.Q^uoniamquide demuliere5qu3eadhucm iuuc tutefua in domo patris,Ioquitur, merito hie quaeri« tur etiam de voto virginitatisimulieres qtrippe etiä Virgines in fcriptura appellari folere notiffimn eft: X.Cori.7» & videtur etiam Apoftolus de parte loqui cum di« cit,Seruet virginemfuam,8i datnuptum virginem fuam,& eastern hoc modo: vbi nonnulli intellexerut, B virgine fuam, virginitate fuam, nulla tarnen hoc fi« mill fcripturaralocutionedemonftrat, cum fitinufi® tatiffima. Q^uod aute ait,aduerfus animi fuamtnec fic accipiendum eft, quail animae noceat talibns vo® tisifed aduerfus anima dicitur,aduerfus animale de« Ieftationem, ficut etiam de iciuniopraecipiensfupe« LVIII« 'riusait,Etaffligetisanimas veftras. QLuodau tern ait,Et dominus emundabit earn,quia abnuit pa ter eius:emundabit dixit, ä votmö impleti crimine abfoluta eft:(icut in multis locis dicitur, 8i emunda® bit eum facerdostideft mudum habebit,rmidum iu® dicabit:ficutieft&I illud, Miindätionenon müdabis reumtideftnon dicesmundum qui immundus eft. LIX. Si autem fafta fuerit viro,& vota eius fuper earn feciidum diftinilionem labiorum eius quanta defini uit aduerfus animam fuam: & audierit vir eius & ta« cuerit ei quacunqrdie audierit, 8£ ifta ftabunt omnia vota eius, & definitioneseiusquas definiuitaduer® fus anima fuam ftabunt.Si autem abnuens abnuerit vir eius in quacunq; die audierit omnia vota eius, Si definitiones quas definiuit aduerfus anima fuam,no manebn t:quoniam vir abnuit ab ea,8i dominus mu* dabit earn .Fceminam fub patre antequam nubat,8i fub viro nuptavoluit lex vouereita aliquid deo ad« c uerfus anima fuam, id eft in aliquarü rerum licita® rum atq? cocefTarum abftinentia, vt in eifdem votis faemineanopreualeataathoritaSjfedvirilis.ItaStfi adhuc innup taz ¿am concefterat pater vota perfolue® re,fi antequam perfolueritnupferit, & viro eiushoc cognitum non placuerit, non perfoluat & fit omnino fine peccato,quia miidauit earn ficut dicit,id eft mii® dam iudicauit: neqi hoc contra deum fieri putädum eft,cum ipfe deus hoc precepent,hoc voIuerit.Sequi tur autem de viduis,vel ä viro abiefhs,id eft non fub poteftate viri conftitutis,aut patris: 8i earü vota ad perfoluendum libera effedicit hoc modo,Et votum, inquit, viduae expulfaeqg quaecunq; vouerit aduerfus anima fuam,manebuntei. Delude dicit denupta,fi in domo viri fui iam conftituta aliquidtale vouerit: De ilia enim prius dixerat qu§ in domo patris voue rat,& antequä redderet nupferat. De hac ergo quae indomomaritivouit italoquitur, Siaute in domo viri eius votum eius, aut definito quse aduerfus ani® mam eius cum iureiurando:8t audierit vir eius & ta cuerit ei &: no abnuerit ei,Si ftabut omnia vota eius, & omnes definitiones quas definiuit aduerfus ani® mam fuam,St ftabunt aduerfus earn.Si autem circü« auferens circumauferat vir eins quacunq die audie« Q. V A T V S. 55 ritomnia quaecunqiexierinf exlabijs eius,fecudum ij vota eius & feciidum definitiones quoe aduerfus am mam eius,non manen t ei: vir eius circumabftulit,8i dominus mundauiteam: omne votum & omneiufiti radum vinculi affligere animam, vif eius ftatuet ei, & vir eius circumauferet:fi autem tacenstacuerit ei diem ex die, &! ftatuetei omnia vota eius 8i defini® tioncs quae fuper ipfam ftatuet ei,quoniam tacuit ci diequaaudiuit.Siautemcircumaufereiiscircumaa feratvir eiuspoft diem qui audiuit&accipiet pec® catum fuum. Manifeftum eft ita voluiffe legem foe® minam effe fub viro, vt nulla vota eius quae abftinert tiae caufa vouerit reddatur ab ea,nifi author vir fue« fit permittendo.Nam cum ad peccatum eiufdem vi ri pertinere voluerit, fi prius pmiferit & poftea pro« hibuerit,etiam hie tamen non dixit vt faciat mulier quod vouerat, quia pernuffa prius a viro fuerat: viri dixit effe peccatum qui abnuit quod prius concefle® rat: non tamen mulieri vel ex hoc permiiTum dedit, vt cum prius ei vir conceflerat, poftea fi prohibuerfc contemnatur. V trum autem ifta etiam ad vota & a concubitu continehtibevel abftinentiae pertineantj .merito quaeritur,ne forte ea tantum intelligeda fint aduerfus animam vouen, quaefunt in cibis & potio« nibus. Q_u°d videtur & illud fignificare vbi domi« E nus ait,Nonne animaplus eft quam efca?Et cum de Matth,^ leiunio precipitur,ita prccipitur, Affligetis animas veftras.Nefcio autem vtrum alicubi leg! poffit, ad® uerfus animam dici votum,quod de abftinentia cons cubitus fuerit: maxime quia cum hie lex aiithorita® tern viro tribuat,non mulieri que viro fubdita eft,vt tunc perfoluenda fint vota mulieris fi vir approbaue rit, fi autem renueritnondebeantur, Apoftolus ta« men cum de concubitu coniugatarii loqueretur,non xbi maiorem authoritatem viro quam feeminae de« dit:fed vxori, inquit, vir debitum reddat,fimiliter 8i i,Coii;7i vxor viro. Vxor non habet potefta tern corporis fui, fed vir: fimiliterautem & vir non habetpoteftatem corporis fui,fed mulier. Q_uando ergo in hac re pa« rem vtriufque effe voluit poteftatem, puto qubd no* bis intelligendum infinuet,iftamde concumbendo vel non concumbendo regulam non pertineread ea vota, vbi non habent paremvir & mulier potefta* tern,fed viri maior eft, ac prope eius folius eft. Non enim ait lex virum non debere reddere vota fua ft vxor prohibuerit,fed vxoremfi virprohibuerit.Vn de non mihi videtur in huiufmodi votis & definition nibusatque obligationibus quae aduerfusanimam fiiit,etiam ifta debere accipi quae inter fe vir 8i vxor g de concumbendo, vel de abftinentia concumbendi placita habuerint.Dcindequia&iftae iuftificatio® nes dicuntur,8t meminimusin fill's iuftificationi® bus quae m Exodo fub hoc nomine all's commemo« rantur, multa praecipi quae accipi ad proprietatem non pofTint, nec in nouo teftamento obferuentur: fi® cut de aure ferui pertundenda,& fi quid eiufmodi eft: non abfurde etiam hie aliquid figurate diftum in® t ell igitur: vt quoniam funt multsE abftinentiae cere® moniarum irrationabiles,&: aliquando etiam ini® mice veritati, hoc fortafie hie intelligi voluerit, tnc ratas efTe cum rationabiles fuerint: hoc eft cum eas approbauerit ratio, quae ad vicem viri debet regere omnem animalemmotionem,'quaefit non tantum in appetendo, verumetiam in abftmendo: vt fi men® te & ratione decernitur,tunc fiat:fi autem improba« turconfilio rationis,nonfiat. Q_uod fi ratio quod prius reiie fa ciedum effe decreui t poft improbet, fit peccatum confilij, fic tamen vt no nifi rationi motio illaconfentiat. Q,uideft,EtmifiteosMoyfes LXi _ milleex tribu.&milleex tribucumvirtuteeorum. Nueri.Jti Vtrum virtutem eorumvult intelligi, pnneipeseo® rum,an virtutem a domino ei§ datam, vel per ipfam JWoyfeti