G ornatimi teftimonia literarum,quibus ynus deus colendusinfinuatur,eundem patrem qui eft filius, fanétumij fpintum putauerunt.Alii rurfuS veluti morbo contrario laborantes,cum attenderei ea quibusTrinitasdeclaratur,nec valerent intellige* re quomodo fit vnus deus,cum & pater non fit fili?, nec filius fit pater,necfpirituiTanéhis autpater aut filius,diuerfitates etiam fubftantiarum afferendas putarunt. Quidam intuentes in fcripturis fande vir ginitatislaudem,cónubia damnauerunt. Quidam rurfus ea teftimonia confeélantes quibus catta co« ìugiapraedicantur.virginitatem nuptijs aequaue« Rorii.14. runt.QuidamcumÌegerent,Bonumeftfratresnon manducarecarnem,nequebibere vinumxtiam 110« nulla Umilia creatura™ dei,&quas voluerunt efcas immundas effe fenferunt. Quidam vero legentes, S.Tùn.4. Omniscreatura dei bona eft,& nihil abijciédù quod cumgratiarumaótioneaccipitunin voracitaté vi« nolentiamcgcollapfi funi, nec libi valentes auferre vitia,nifieisecontranoveltantavel malora iucca derent.Sicetiam in hac cauia quae habeturin manti bus,quidam intuentes praecepta feueritatis, quibus admonemurcorripereinquietos,non dare fanétum canibus,vt ethnicum habere Ecclefie contemptoré, à compage corpons, membri quod fcandalizat a« H uellereuta perturbant Ecclefiae pacem,vt conétur ante tempus feparare zizania,atq; hoc errore casca ti ìpfi potius à Chrifti vnitate feparentur. Qualis no biscaufaeftaduerfus fchifma Donati. Et hoc non cumillisquinouerunt Caecilia;iù,non veris fed ca* lumniofiscriminibusappetitn,8i perniciofam feti« tentiamfuam mortifero pudore non deferuntifed cum illis quibus dicim?,Etiam fi mali fuiffent prò* pter quos in Ecclefia non ettis,vos tamen eos feren* doquosemédareaut fegregare minime poteratis, in Ecclefiapermanere debuiftis.Quidam vero eco« trario periclitantes,cumbonorummalorumcg per; mixtionem m Ecclefia demonftratam vel prxdiétà effe perfpexerint,& patientiae praecepta didicermt, quae ita nos firmiffimos reddunt vt etiam fi videtur in Ecclefia effe zizania,non tamen impediatur aut fides,aut charitas noftra,aut quoniam zizania effe in Ecclefia cernimus,ipfi de Ecclefia recedamustin* ftituendamputant effe & Ecclefiam 8i difciplinam, quandam peruerfiffimà fecuntatem praepofitis tri« buentes,vtadcosnonpertineatnifi dicere quid ca* uendum quidvefaciendum fit,quodlibctautem quii« Propter quefaciatnon curare. Nos vero ad fanam do« malosnó étrinampertinere arbitrami« ex vtrifque teftimo« ^recedédii nqstutamfententiam moderari,vt & canes in Ec= ab Eccle« delia propter pacem E cclefistoleremus,8icanibus fia.C. V. faniìum vbipax Ecclefiaetuta eft,non demus. Cum I ergofiuepernegligentiam praepofitorum,fiue per aliquam excufabilemneceffitatem,fiue per occul« tasobreptionesinuemmusinEcclefia malos quos Ecclefiaftica difciplina corngere aut coércere non poffumuSjtunc nec afceiidat in cor noftrum impia &perniciofaprsefumptio,qua exiftimemus nos ab his effefeparandos,vtpeccatis eorum non inquine« mur, atqueitapofìnostrahereconemurveluti mu« dos fandlofqsdifcipulos ab vnitatis compage quali à malorum confortiofegregatostveniantin mentem dlae defcripturis fimilitudines & diuina oracula vel certiffimaexempla,quibus demonftratum & praea nunciatumeft,malosin Ecclefia permixtos bonis vfque in finem feculi tempufqj ìudicij futuros, & ni« hil bonis in vnitate ac participatione facramento* rtim qui eorum fafhs non confenferint obfuturos. Cum vero eis per quos Ecclefia regitur, adeft falua pace poteftas difciplinaeaduerfus improbos aut ne« fanos exercendae,tutterurfus ne focordia fegnitia® dormiamus,alijs aculeis praeceptorum qua; ad fé« ' DE FIDEET OPERIBV'S ueritatem coèrtionis pertinent,excitandi fumus, & vt greffusnoftrosinvia domini ex vtrifque teftirtìo nifs ilio duce atque adiutore dingentes,Hecpatieri« tix nomine torpefcamtis,nec obtentu diligenti? 1?* uiamus. Hacergo fccuiidum fanam doclrinam Baptifm? moderationcferuata,videamusvnde agitur,id eft, qn& qui« vtrum ad percipicndum baptifmumfic admittendi b dàdus fuiithominesvtnulla ibivigiletdiligentia,ne fall« Ca.VI« , ¿turn canibus detur:vfqueadeo vt nec apertiffimia* dulterif ppetratores & eius perfèuerantiae prefetto« resàfacramentotantaefanàitatisvideanturarceli* . dùquò fine dubio non admitterentur,fi per ipfos di* es quibus eandem gratiampercepturijfuis nomini* -, bus datis,abftineiitia,ieiunijs,exorcifmiiq} purgati* j j tur,cumfuislegitimis&verisvxoribus fe concubi* turos profiterentur,atque huius rei quaniiis alio té« pore licitai, paucis ipfis folennibus diebus nullam continentiamferuaturos.Quomodo igitur ad illa fanéta recufans correptionem adulter admittitur, quò recufans obferuationem non admittitur coniu« gatus? S ed prius,inquiunt, baptizetur, deinde do« ceatur quid ad bonam vitam morefep pertmeat. Fit hoc vbi quenquam forte dies vrget extr emus,vt ad L verba pauciffima, quibus tamen omnia continentur, credat,facramentumcj percipiat,vt fi ex hac vita mi grauent liberatus exeat a reatu prseteritorum onu niumpeccatorum.Siautemfanuspetitfpatium di* feendiquaedifeenda funi, quod aliud opportunius tempus reperir! poteft quo audiat quemadmodum fidelis fieri ac viuere debeat,quàmillud cum atten* tiore animo atque ipfa religione fufpenfo falubeni* mae fidei facramentum petit ? A11 vfqueadeo ditti* mulam?dfenfibusnoftris,vtvelnofipfosnon recor« demur quàm fuerimus attenti atque foliciti quid no bis preci perenta quibus catechizabamur, cum fon« tisilliusfacramentapeteremus,atqueob hoc com* petentes etiam vocaremunvel non intueamur alios qui per annos fingulos ad lauacrum regenerationis accurrunt,quales fint ipfis diebus quibus catechizà tur,exorcizantur,fcrutantur,quanta vigilanza con« ueniant,quo ftudio ferueant,qua cura pendeant. S i tunc tempus non eft difcendiique vita congrua tan* to quod accipere defiderantfacramento quàdo erit? Anverocumacceperint,intantis cnminibus per« manentes?etiampoft baptifmum,non noui homi« nes fed rei veteresivt videlicet peruerfitate mirabi* li prius eis dicatur,Induite hominem nouum : & cii indutifuerint,pofteadicatur,Exuiteveterem:cum Apoftolus fanum ordinerò tenens dicat,Exuiteve« Col.;, terem & induite nouumt&i ipfe domili? clamet, N e« Matth.Jh mo affuit pannum nouum veftimento veteri,&: ne« Ni mo mittit vinum nouum in vtres veteres? Quid au* tem aliud agit totum tempus quo catechumcnorum locum& nomentenent,nifivt audiantquaefides 84 qualis vita debeat effe Chriftianiivtcùfeipfos pro« baucrintjtunc demenfa domini manducent,84 de ca lice bibant.Quoniam qui manducai indigne, iudi« i.Cor.ir« cium (ibi manducai 84 bibit.Quodautem fit p om« ne tempus quod in Ecclefia falubriterconftitutii eft, vt ad nomen Chrifti accedentes catechumenorum gradus accipiantihoc fit multo diligentius Si inftà? tius his diebus quibus competentes vocantur, cum ad percipiendum baptifmum fua nomina iam dede« runt. Quid fi,inquiunt,'virgo nefciens viro nu* Baptizi* pferit alieno ? Hoc fi femper nefeiat, nunquam dos tà fi« exhoceritadultera:fiautem fciat^iam ex hoc effe deiopag mcipiet,exquocumalienovirofciés cubauerit. Si* fidédocé* cut in iure pr3ediorum,tandiuqmf(pbonae fidei pof* dos Cap« leffor reétiffìme dicitur, quandm fepoffidereigno* VII> rat alienti: cum vero fcient,nec ab aliena poffeffio» ne receffentjtunc malae fideiperhibebitur, tunc iu« fìcimuftusvocatur.Abfitergovtfenfu non huma« no,fed