G Eph.2. Ioan.12. (1VESTI0NVM SVPER LEVITÌCVM cipes de populo fuo. N on de populo fuo pricipes,fed de populo fuo fornicentur.Eos quippe principes vult hic mtelligi,qui prò dìjs colebantunficut Apoftolus dicit,Secundum pnncipem poteftatis aerisi Et in Euangelio dominus, Nunc princeps huius mundi miffus eft foras:Et,Ecce vemt princeps miidi huius, LXXUI. &inmenihilmueniet. Homoquicunque aduft Lemt.20 terauerit vxorem viri,aut quicuqiadulterauerit vxoa rem proximi fui, morte moriantur : pluraliter dixit, morte moriantur :hoc eft qui adulterauerit & quae adulterata eft.Hic aliquid dittare voluit inter quell» bet virum & proximumiquanuis multis locis proxis mum proomni homine ponat. Sed quae eft ¿italo* cutio,vtcum iam dixiflet de viro, hoc idem repetie» rit de proximo, cum fit confequens, vt multo magis ab vxore proximi abftinendum fit,fi ab vxore cuiufli* betviri abftinendum eft? Nam fi priusde proximo dixiflet, ne putaret vxore licere adulterare non prò* ximi, addendum fuiflet de quolibet viro. Nunc vero fi quod minus eft,non licei: quanto minus licei quod maiusmalum eft? Namfi non licet adulterare vxo» rem cuiuflibetviri,quantomagis proximi ? An forte ifta repetitio tanquam exponit quid pnus diflum fit:vt ideo intelligat homo quantum malum fit adul* H terare vxorem viri,quia fi hoc fecerit, vxorem proxi» mi adulterai ?Proximus eft enim omnis homo ho* LXXllll, mini. Etmulicrquaeaccefleritadomne pecus,attendi ab eo,interficietis mulierem & pecus: morte moriantur,rei funt.Q_uaentur quomodo fit reum pecus,cum fit irrationale, nec vllo modo legis capax. An quemadmodum tranfferuntur verba mo» do locutionis quae Grasce appellatur metaphora,ab animali ad inanimale: ficut dicitur improbus aeftus, vel iratum mare, ita & hic tranflatum eft à rationa» li ad irrationale?Nam pecora inde credendo eft iuf* fa interfici.quia tali flagitio cótaminata, indignam LXXV. refricant fatti memoriam. Quicunqueacs ceperit fororemfuam ex patrefuo, aut ex matre fua, & viderit turpitudinem eius,impropenum eft: exter minabuntur in confpectu generis fui.T urpitudinem iororis fuse reuelauit, peccatum fini accipient.Qiiid ait in hoc loco, viderit, nifi concumbendo cognoue* rit:ficut in lege dicitur, Cognouit vxorem fuam: prò eo quod eft,mixtu s eft ei.Et q uid ait,peccatum fuum accipientjcum depcena eorumloqueretur, nifi quia & ipfam pcena peccati,peccatum voluit appellare? LXXV1. Q_uicunquedormieritcumcognatafua,tur* I pitudinem cognationis fuse reuelauit:fine fihjsmo* rientur.Quaenturquoufqsfitintelligendaifta cogna tiojcum exlógograduliceat vtique accipere vxore, fempercglicuerit.Sedintelligendum eft ex hisgras dibus quos prohibuit non licere,& fecundum ìpfos di étum,Quicùque dormierit cu cognata fua,vbi & ali* qua non cómemorata mtelligenda dimifit: ficut foro rem de vtroq? paréte,ficut vxorem fratris matris, id eft auunculi.Nam de vxore patrui prima prohibuit: quanuis haec non cognatio, fed affinitas perhibetur. S ed quid eft, S ine filijs moriétur: cum filij ex huiuf* modi coniunétionibus & ante nati fint, hodiéque na fcantur? An hoc mtelligendum eft lege dei conftitu-RulCunque ex eis natifuerint,non deputétur rilipd eft,nullo parentibus iurefuccedat?Etnó exe= crabiles facietis & ammas in peconbus 8t in volucn» bus & in omnibus ferpentibusterrae,quae ego (egre* gauivobis in immunditiam. Videtur hic figiufi» care non haec natura immunda effe, fed aliquo facra* menti hgno,quandoquidem dicit, Quae ego fegrega 1 w,Ul VOo-1Sirim^lun^t>am:tanquam immunda eis LXXX 1!. noneilentjfieisfegregatanoneflent. Etvir aut m ulier,fi forte fuerit illi ventriloquus,aut incanì tator, moi te moriantur ambo: lapidibuslapidabitis eos,-rei funt. Vtrum vir & mulicr, an vii & vcntrilo? quus,aut mulier & ventnloquus Hue incantator.Sed K hoc magis,& qui habet,8t quae habet. Mulie* LXX* remforni cariam&prophanamnonaccipient,&Imu VIII. lieremciectamavirofuo,quoniam functus eft domi Leuit.21, no deo fuo.Superius no accipient,dixerat:nunc aut, quoniam fanitus eft,no quoniam fanfti funt:de pluri bus qui vno funt tempore facerdotibus, loquebatur, fed de vnoquoque eorum dixit, quoniam fanftus eft: locutione quafoletvti fcriptura.Nam vnum ilium fummum poftea commemorat, qui intrabat fanfta* fanftorum.Nam & pluraliter coclufit,dicens, Etfan ¿tificabis en,dona domini dei veftri ifte offeret,fan» dus efttquoniam iandus & ego dominus qui fandifi co eos.Quantum autem pertinet ad dona,quoniam dixit,Dona domini dei veftri ipfe offeret: non folum fummus ille offerebat,fed etiam fecundi facerdotes. Ac per hoc quod ait,Mulierem fornicaria &. propha nam & eiectam a viro fuonon accipietihoc 8i fecundi facerdotesprohibiti funttnam & defummo poftea di cit,qui etiam non nifi virginem accipere itiflus eft. Etfacerdos magnus coram fratribus fuis:id LXXlX. eft,qui inter fratres fuos magnus eft,ille fcilicetvnus magnus facerdos,cui fufumeft fup er caput exoleo Chrifto.Ipfum oleum appellatfcriptura Ghnftum. L Etcofifummatusmanusinduere veftimen* LXXX. tatilla vtiip quae in vefte facerdotali operofiflime des fcribuntur. Caput non retegetcidari,8ive* LXXXl. ftimenta fua non ttindet,& fuper omnem anima mor tuam no introibit.Intelligiturea quae fupra dixit in ludu facere eum prohibitum,id eft,caput nudare cis Lib.2. nu dari,8i veftimeta fcindere. Veftimeta enimfcinde* mero.125 relugentiumeratantiquorumificutdelob fcriptum dicitcida cftjcumeifilijeiusruinanunciarenturopprefli.Nu» rim noef dare autem caput cidari propterea lugentiseffepo» fetegume tuit,quia detradioeft ornamenti.Quod vero ait,Su tumcapi per omnem animam mortuam non introibifcquomo tis. do dicat animam mortuam corpusmortuum,diffici le eft intelligera:8t tamen fcripturarum eft vfitata lo cutio,quae nobis inufitatiflima eft, N omen ergo res dricis fuse etiam corpus accepit anima deftitutum, quoniam reddedum ill! eft in refurr edioneificut aedi ficium quod appellatur Ecdelia,etiam cum inde Ec clefia exiret,qui homines funt,mhilominus Ecclefia dicitur.Sed cumcorpusnon accipiatanime nomen in homine viuent e,quomodo tunc vocetur anima,cii caruerit anima, mirum eft. Porro ft animam mors tuam intellexerimusd corpora feparatam: vtipfam feparationem mortem dixifle videatur,id eft, vt anis M ma mortua fit dirempta 5 corpora,non natura fua perdita. Non enim & cum dicimurmortuipeccato, natura dicimur interifle, fed quod ¿am peccato non vtimur:vt fic intelligatur anima mortua, id eft,cor-port mortua,quod vti eo defient,cu in fua natura vis uat: quomodo poteft quifquam intrare fuper anima mortuam,quod facerdos ifte prohibetur, cu quifquis intrat, fuper mortuum corpus intret, non fuper anft mam quae difceflit a corpora. An ipfam vitam tern* poralem animae vocabulo appellauit, quae vticp mor* tua eft in defundo corpore, anima ilia emigrante, quae mori non poteft?Non quod ipfa vita anima fue* rit,fed quod per animae praefentiam,quafubfiftebat, nomen eius acceperitzficut diftinximus,cum de fan-guine loqueremur,quid dictum fit, Anima omnis car nis,fanguis eius eft.Eft enim & ipfe fanguis mortu* in corpora mortui: non enim cum abfcedente anima abfteffit. Vetuitergo fcriptura fummum facerdote etiam fuper patris vel matris funus intrare, quod fes cundum non prohibuit. Sequiturenim,Super pa» tram fuum 8i fuper matrem fuam non inquinabitur. Ordo eft autem verborum, Super pa tram fuum non inquinabitur,necfuper matrem fuam. Et de fan LXXX18 non exibit;Eo proculdubio tempore,quo fuorum funcra