Q,VESTIONVM G opus erat 85 demóftfaret 85 diceret, non abfurda eft huius verbi etiam fub i ita fignificatione pofitio. L Et cum vidiffet afina angelum dei tefiftentem in via,85euaginatumgladiiiín manueius, 85 declinas uit afina de via & ìbat in campii. Campus lite adhuc extra macerias vinearum fuit. Et percuffit afina in virga vt corrigeret eam in via. Et ftetit angelus dei in fulcis vinearii,maceria bine 8i maceria hinc. Me« rito quaeritur fi hinc atqs inde maceri» in medio po# nebantvia,ficutfieri folet: quomodoibiftansange* ius,dicitur ftetiffe in fulcis vinearii.Neq, enim invia ínter materias potuerunt lìrici effe vineani. S ed or» do verborum eft, vt corrigeret eamin via, maceria hinc, 8i maceria hinc. In hac ergo via corrigere vo» luit afina Balaam vt inter macenas ambularet. In» terpofitn eft autem, & ftetit angelus dei in fulcis vi» nearum, in vnafeilieet vinearum qu» in medio po» nebant viam.Et cum vidiffet afina angela dei coni» preffit fe ad parietem, id eft ad maceriamillius vtiqs vineae in qua no erat angelus, quoniam ab alia par» te erat infulcis vinearn.Etcompreffit pedem Ba» laam ad parietem, 85 adiecit adhuc credere eam:85 ap pofuit angelus dei,85 adijciens fubft itit in loco angu H fto,iam no in fulcis vinearum, fed inter ipfas mace» nastideftinviainqua non fuit declinare m dexterà neq finiftram:E t cum vidiffet afina angelum dei,có» cidit fub Balaam. Caefa enim in retro non ibat &i in parietem non fe premebat, quoniànon ab altera par teterrebatur, fed in media via inangufto angeluse» rat.Reftat ergovt fubfifteret.Et iratus eft Balaam, 85 percutiebat afinam virga. Et aperuit deus os afi» use, 85 ait ad B alaam, Qjn'd feci tibi, quia percuffi» fti metertio hoc?Et ait Balaam afinae, Q_uia illufi» ftimihij&fihabuiffemgladium in manu mea,iam tranffixiffem te. Nimini ifte tanta cupiditate fere« batur,vt nec tanti móftrí miraculo terreretur,85 re* fponderet quali ad hominéloqués, cum deus vtique lion afinas animam in natura rationalem vertiffet, fed quod illi placuerat ex ilia fonare feciffet ad illius vefaniamcohibendam .Illudfortaffe praefigurans, quia fluita mundi eletturus erat deus, vt cófunderet fapiétes, pro il Jo fpiritalí 8¿ vero Ifraél: hoc eft,pro» LI miffionisfilijs. Etfattuseftfpiritusdominifu» per illiiiid eft fuper Balad. N ó faftuseft fpiritus dei, tang fattura fit fpiritus dei, fed fattus eft fuper ilhi, LuC.3. id eft fattii eft, vtfuperi'IIum effet: quomodo, Q_ui I poftmevenit,antemefattuseft:ideftfaftumeft,vt ante me effet: vtpraeponereturmihi: quia prior me, Pfal.H7. inquit,erat.Sicut,Domin?fattuseftadiutormeus. Non enim dominus fattura eft,fed fatturo eft vt me Pfal.6. adiuuaret.EtjEattuseftdominusrefugiu pauperu: id eftfattum eftvt adeum refugerent pauperes. Et, Ezech.i. Fattaeftfupermemanusdomini:ideftfattueft,vt fuper me effet,85multa talia in fcriptnris reperiunf. LII Et dixit dominus ad Moyfen, Accipe duces po Num.25. puli & often ta eos domino cétra folem,85auferetur ira animationis domini ab Ifraél.Iratus eft deus de foniicationibus Ifraél, 85 carnalibus & fpiritalibus. nam 85 f iliabus M oab fe impudicemifcuerát,85 ido» lis fuerant confecratñhoc ad Moyfen dixit vt often» taret domino duces populi contra folé.In quo verbo intelligitur eos iuffos effe crucifigùvt hoc fit, often» ta eos domino contra folemiid eft palàm in cófpettu Iticishuius.NàGrxcusalt Trapaf'ey/juxTicro/j, quod dici poffit exempla,qu¿a7rapá fcriptura narrare de» fìiterit,v trii hoc fuerit ex prxcepto domini impietri: quodcótemnipotuiffenonvideo,autfi cótemptum eft,impune contení. Si antem fattum eft & taciturn, S V f E R N V M E R O S cur ex eo quod Phineesfilius Eleazar tràffixit a dui K teros,placatu fuiffe dominn,fcriptura teftatur, pia» gàmque ceffaffe:quafi crucifixis ducibus ficut pratee perat dominus,adhuc indignatio perfeuerans alio modo placandavideretur.cùproculdubiofalfumef fe non poffet quod praeniiciauérat85 promiferat do» minus dices, Accipe duces populi 85 oftenta eos do« mino contra folem,85 auertetur ira animationis do» mini ab Ifraél? Q_uid itaq: opus erat vt adhuc Phia neesad placando deum fìcinadulteros vindicaret, eique teftimonium fcriptura perhiberet q> eo modo placaueritdominii,Nififorteintelligamus cum il» lud de ducibus populi Moyfes quod praeceperat do* minus implere difponeret,eii voluiffe etiàfecundù le gem talia punire flagi ti a,85 facrilega audacia, vt iu» beret vnùquenque interficere proximii futi di| s alle» nisnefarieconfecratn,atqueinter caetera etiam il* lud Phinees faceret, ac fic ira domini ia placata, no opus fuiffe duces populicrucifigi. Hec fané feueritas ilh tepori congrua,quanta malli fit fornicationis 85 idololatnx,prudentiiifideifalutis euidéter oftédit. Earn caufam mortis Moyfi dicit dominus qua LIII etiam fratnseius. Ambobus enim etiam hoc ante Nuni-ZT. praedixerat, quod ideonóintrarentcum populo dei l in terrà promiffionis,quia non eum fanftificauerunt cori populo ad aquam cótradittionisad eft quia du* bitaueruntde dono eiusquòd poffet aqua de petra profluere:ficut expofuimus in eo fcripturae loco. Hu» lus auté rei myftenum datur intelligi, quia nec facer dotiumquod prius inftitutumeft, cuius perfonam gerebat Aaron,necipfalex cuius perfonam gerebat Moyfes introducunt popuiri dei in terrà hxredita» tis aeternas,fed I efus in quo typus erat dni Iefn Ghrj fti,td eft gra perfidé. Et Aaron quidé antedefuntt1? eft, quàm Ifraél in aliquam parte terrae promiffio» lus intraret : Moyfe autem adhuc viuente capta eft terra Amorrseorii atcppoffeffa.fed lordané cum eia non eft tranfire permiffus. Ex aliqua enim parte lex obferuaturinfideChriftiana. Ibi eni funt etià prae» cepta quaehodieqjobferuareiubemur Chriftiaiii.Sa cerdotium vero illud & facrificia nulla partem tener hodie fide! Chriftianae, nifi q> m vmbris futurornm atta atq: tranfatta funt. Cum vero ambobus fra tri* bus, id eft Aaron 85 Moyfi dicitur, vtapponàturad populum fuum:manifeft n eft non effe ìllos in ira dei, quae fepara t à pace fanétae focietatis astenia?. Vnde manifeftatur,nófolum officia,fedetiam mortes eo» JVI rum figna fuiffe futurorum,nó fupplicia indignatio» nisdei. Etlocutuseft dominusadMoyfen di» LIHI cens, Accipead teipfumlefumfilium Naue,homi» néquihabetfpiritùin feipfo: 85 impone manustuas fuper eum:85 ftatues cu in confpettu Eleazari facer » dotis,85 màdabis ei in cófpettu omnis fy nagoge,85c. Notandiieft quòd cum iamhaberetfpiritii in fèipfc Iefus Naue, ficut fcriptura teftatur:vbiquid alluci quàm fpintiifanttum debemus accipereiN ó enim de fpiritu hominis hoc diceret,quem nullus erat qui na habebat : iuffus eft tamé Moyfes ei manus impone» re, ne quifquà homo qualibet prepollés gratia facra» métumconfecrationisaudeatrecufare. Qyiid LV eft q> cum deus praeciperet Moyfi de lefu Naue, ait J inter estera,Et dabis de gloria tua fuper eum. N am Graeca locutions habet, quod tantundem valet ac fi diceret,de gloria,id eft ’a7ro’7Ì? La» tini autem nonnulli interpretati funt,dabis gloriam tuam: nóde gloria tua. Sed fiueillud effet vt gloria tuam diceret, non ideo earn nóhabiturus erat Moy fes:nec quia dixit de gloria,ideo minuta eft quod ha» bebat.Sic enim accipiendueft,ac fi diceret,facies eii locium glorias tuaeinó auté hunifmodires quali par* ticulariter diuife minuuntur,fed totae funt omnibus totaeiìngu|is,qmearumhabeiit(ocietatem. Ho LVI mo