LÌBER A còrporibus hofpitum anùnam faàm tuo mendacio maculari,prò quibus voluit corpora fìliarum àlienae libidinisiniquitate vim perpeti. Faciat ergo homo etiamprotemporali hominuhi falute quod potcft. Cum autem ad hunc articulum vcntum fuerit,vt tali faluti confulere nifi peccado non poffit,iam fe exiftì# met non habere quid faciat,quàndó id reliquum effe Iofue,2( perfpexcrit quodnonreitefaciaLProinde Raab in < Hiericho,quia peregrinos homines dei fufcepit hofpitio,quia in eorum fufceptione periclitata eft, quia in eorum deum credidit,quià diligenter eos vbi potuit occultami,quia per aliarti viam remeandi confilium fideliiTimum dedit,etiam fupernse Hieru# falem ciuibus imitanda Iaudetur.Qyòd autem men# tifaeft,etiamfi aliquid ibiPropheticum intelligen# ter exponitur,nontamen imitandum fapienter prò« ponituriquanuisdeus illa bona memorabihter ho* norauerit,hoc malti clementer ignouerit.Quae cum ita fint,quoniam mmfs longum eft omnia pertracla« re,quae in ilio libro diita funi polita,velut imitanda «empia mentiendi,ad hanc regulammihi vidétur, non fòlum ifta,verumetiam fi qua funi talia redigen# daivt aut quod effe creditur,oftendatur non effe men B daciumtfiue vbi tacetur verum,nec dicitur falfum: Bue vbi fignificatio verax aliud ex alio vult intelli» gi,quodgenus figuratorumvel diélorumvel faélo# rum abundat in Propheticis literis,Aut quae con® uincuntur effe mendacia, non effe imitanda móftren tur,& fi qua nobis vt alia peccata furrepferint,nó eis tribuendam iuftitiam fed veniam poftuladam.Hoc quidem mihi videtur:& ad iftam fententiam me fu» Anveru_ perius difputata compellunt. Verum quia ho# Hit dicédù mmes fumus,& inter homines yiuimus,fateorcjj me ficuimor nondum effe in eorum numero quos compenfatiua tem adfe# peccata non turbant,faepe me in rebus humams vin# rat.Cap. citfenfushumanus,necrefifìerevaleo cummihidi# XVIII. citur,Ecce grauimorbopericlitaturaegrotus,cuius Notaca* i3m viresferre non poffmt,fi ei mortuus vnicus & [um. chanffimus filius nùcietur,Si a te quaerit an viuat, quemvitamfiniffetu nofti,quid refpondebis,quan# do quicquid aliud dixeris preter vnum de tribus,aut mortuus efì,aut.viuit,autiiefcio,nihil aliud credit il# le quàm mortuumiquod te intelligit timere dicere,& nolle mentiriiTantundem valet,etiam fi omnimo# dotacuens.Ex ìllis autem tribus duo falfa funt,vi# uit,& nefcio,nec abs te dicipoffunt nifi mentiendo. Illud autem vnum verum,id eft,mortuum effe fi di# C xeris,& perturbati hominis mors fuerit fubfecuta, Solutio abs te occifusclamabitur.Etquisferat homines ex* cafus&to aggerantes,quantumfitmalifalubre médaciumde# tiusquae# uitari,& homicidamdiligi veritatemiMoueor his ihonis. oppofitis vehementer,fed mirum fi etiam fapienter. Cum enim propofuero ante qualefcunqs oculos cor# dis mei intelligibilem illius pulchritudinem,de cip ius fallì nihil ore procedit,quanuis vbi radians ma« gts magifcg clarefcit veritas,ibi palpiti mea rcuer« beratur infirmitas, tamen fic amore tanti decoris accendor,vt cullila quae inde mereuocant fiumana contemnam, Sed multum eft vt ifte intantum perle* ueret a ficchi spie in tétatione defit effeilus.N ec me mouet contemplantem luminofum bonum,in quo niendacij tenebrae nullae funt, quod nobis mentiri iiolentibusj&honunibusvero audito morientibus, homicida diciturveritas.Nunquidenimfi ftuprum expetat impudica,8C te noli confentiente,feuo amo* re perturbata moriatur,homicida erit & caftitas? g.Coi'.Z. An vero quia legimu8,Chrifti bonus odor fumusin orimi Ioco,& in ijs qui falui fiunt,8i in ijs qui pereunt, al i js quidem odor vitae in vitam,alijs auté odor mor# tis in Hiortenr.etiam odorem Chrifti pronunciato# mushomicidamfSedquia homines funvn.&nosin huiufmodi quaeftionib? & contradiftiombus pleruqs I omus quartus. V N V fi Caperai aut fahgàtfenfushumanus,ideo mox &ille D fubiecitjEt ad haec quis idoneusiHuc acéedit vbi miferàbilius eiulartdnm eft,q> fi concefferirrius prò falute illius aegri de vita fili) eiiis fuiffe mentiendii, ita paulatim minutatimi fuccrefcit hoc malum,8i breuibusacceffibusadtantum àceruum mendacio« rum feeleratorum fenfim fubintrando perducitur,vt huhquam poffit penitus inueniri,vbitante pefti per minima additamela in immenfum conualefcenti poffitobfifti.Vndeprouidentiffime fcriptueft,Qul modica fpernit,paulatim decidit. Quid q>vite huius tales amatoreSjVt earn non dubitent praeponereve# ritati,nehomomonatur,imò vthomo quadoqimo# rituruSjaliquantoferius moriatur,non tantum men# tiri,fed etiam peieràre nos volunt,vt videlicet ne a# liquanto citius tranfeatVanafalus hominisjitomen dei noftri accipiamus inuanumiEtfunt m eis doétù, qui etiam regulas figant finefeg conftituant quando debeat,quando non debeat peierari.O vbieftis fon# tes lachrymarumPEt quid faciemus?quòibim9.2vto nos occultabimus ab ira veritatis,fi non folumnegli gimus cauere mendacia,fed audemus infuper doce# re penuria ? Vìdennt enim infuper affertores defen forefimédacij,qualegenus,velqualiagenera men E tiendi eos iuftificare deleilet.Salté in dei Cultu con cedant non effe mentiendum,faltem fefe a penurijs blafphemijfq? contineantifaltem vbi dei nomen,vbi deus teftis, vbi dei facramétum interpomtur,vbi de diuina religione fermo promittitur Bue conferito, nemomentiatur,nemolaudet,nemo doceat 8iprae« cipiat,nemo luftum dicat effe mendacium.De caste* ris mendaciorum generibuS eligat fibi quodputat effe mitiffimum at

etiam qui docet oportere mentiri,verum docere fe vult vi# deri.Nam fi falfum eft quod docet,quis falfae velit Rudere doétrinae,vbi 8i fallii docens,8t fallito di* feens. S i autem vt aliquem poffit inuenire difcipulu, docerefeaffentverum,cum doceateffe métiendum, quomodo erit vllum ex ventate mendacium, Ioanne Àpofto!oreclamante,Omne mendacium non eft ex i- Ioan.2» ventate? Non eft ergo verii,aliquàdo effe men# Niiquam tiendum. Et quod non eft verum,nemini eft omnino mètiédii. fuadendum.Sedagitpartes fuasinfirmitas,&cau# Ca.XIXi famvincibilemfauentibus turbis fehabereproda« matiVbi contradicit & dicit, Quomodo apud homi* nes,quiproculdubio fifallunturauertuntur d perni# eie vel aliena vel fua,periclitantibusfubueniturho# B minibuSjfinoshumanusad mentiendum non indi« netaffeftus?Sipatienter me audiat turba mortali# tatis,turba infirmitatis,refpondebo aliquidpro ne# gocio veritatis.Certe pia,vera,fattela caftitas non nifi ex ventate eft:& quifquis aduerfus eàfacit,profe do aduerfus ventatem facit.Cur ergo &fi non poffit aliter penclitantibus fubueniri,non cómitto ftupni, quod ideo eft contrarium ventati,quia contrarili eft caftitati:8t vt periclitanti fubueniatur,loquor men# dacium,quod ìpfi apertiffimeeft cótranum ventati? Quid apud nos tantum promeruit caftitas,& often# dit ventaseli omnis ex ventate fit caftitas,fit non corporis fed mentis caftitas,veritaf^ in mente babi# tet,Gcut etiam corporis caftitas.Poftremo,quod 8i pauloante dixi 8i iterum dico,quifquis nubipro peri fuadendo & defendendo vllo mendacio contradicit, quid dicitfi verumnon dicit? Si autem propterea eft audicndus quomam verum dicit, quomodo me vult facere, verum dicendo,mendacem? Quomodo mendacium patronam fibi adhibet veritatemiAn aduerfano fuo vmcit,vt à feipfa vincatur ? Quis hanC abfurditatem ferat?N ullo ergo modo dixenm? eoS qui affemnt aliquando effe mentiendum,id afferent do effe veraces,ne quod eft abfurdiffimum & ftul» b iìii tiffimum