r. LÌBÉR A aqua & fub terrainon adofàbiS eà,ncq; feruies eis : & ca?teraadbocpraeceptum pertinenti^. Affitriiant iftiitaquefìvoluntcontraipfam fuàm affertionem, etiam de vttius dei cui tu cauendac^ idololatria^ tton adhuc baptizandisfediatn baptizatiseffopraedica« dum:& non iam dicant,eis qtii baptifmum percepiti ri funt,fidem tantum quae in deUm eli, intimandomi &poft eiusfacramentiperceptionem de moribusvi tx tanquam de fecundopraecepto eos quod ad dile« fìionem proximi pertmet, inftruendos. Vtriiq; eni lexcontinet,quam poft mare rubrum tanquam poft baptifinum populus accepit,nec ita fatìa eft diftribu tiopraeceptorum,vtante ìllius maris trarifitum de cauenda idololatria plebsdoceretur,&pofteaquam tranfìeruntaudirenthonorandum patrem&'matré, non moechaiidum,non occidendum,& caetera bonae Num ba atqueinnocentisconuerfationishumanae. Si ptizand? ergo ita quifque veniat ad fanfli lauacri petitioné, qui vita vtprofiteaturfe ab idolorum facrificijsnonrècèffu« impiam rumnififortepoftea quando placuerit, baptifmum mutare tamen iamiàmque depofcat,templum<$ dei viui fe nolit. Ga. fieri flagitet,non folum cultor idolorum, vcrumetia XIL inaliquotamnefariofacrilegioperfeuerans:quaero ab iftis vtrum eum faciendum vel catechumenu cé« feant,quodproculdubio fieri non debere clamabut. B Neque en ini ahud de illorum corde fentiendum eft. Reddant itaque rationem fecundum teftimonia fcripturarum,quaefic intelligenda putant,quomo« dohuicaudeantcontradicere,necadmittendum ef« fe confirmant reclamantem atque dicentem, Di' dici& veneror Chriftum crucifixum, credo filium deieffe lefum Chriftum.Nonme vltra differas,ni« hilampliusiamrequiras.Quosper Euangelin ge= nerabat Apoftolus,nihil eos noffe tunc amplius q Chriftum crucifixumvolebat.Poft vocefpadonìs qua fe credere lefum Chriftum filium dei effe refpó« discontinuo Philippus eum baptizare non diftulit, Qui me ab idolorum cultu prohibes, nec ad facra« men tum Chrifti admittis,nilì prius inde difeeffero ? illuda pueritiadidici,coufuetudine ibi grauiffima premonfaciam cum potuero, cum commodum fue« nt:quodetlìnonfaciam,non tamen line Chrifti fa« cramento hanc vitam finiamole deus exigat ani® mammeam de manibus tuis.Quid huic refponden« dumexiftimant?An placet vt admittatur ? Abfit. Nullo modo crediderim intantum eos progredì. Quid ergo refpondebunt,haec dicenti,&addenti q> nihilfibide idololatria relinquendafaltem dici de« C buit ante baptifmum,ficutnihil inde ante mare ru« brum populus ille primus audiuit,quoniam lex hoc habet quam ex IJgypto iam hberatus accepit. Pro« fedo difturi funt homini,templum dei futurus eSj Z.Cori.tf. cum baptifmum acceperis.Dicitautem Apoftolus, Quae compofìtio tempio dei cum idoIisfQuare era go non vident fimiliter effe dicendum, membrum Chrifti futurus es,cum accepens baptifmum. Non poffunt membra Chrifti effe membra meretricisi I.Cor.6. quia & hoc Apoftolus dicit alio loco, Noli te,inquit, erraremeque fornicatores,nequeidolis feruientes, & caetera quae illic enumerai, regnimi dei poffide« bunt.Gur ergo ad baptifmum idolis feruientes non admittimus 8i fornicatores admittendos putamus, cum&his & caeteris malis dicat,Et haec quidem "i fuiftis.fed abluti eftis,fed fanftificati cftis, fed iufti« filati eftis in nomine domini Iefu Chrifti 8i in fpiri tu dei noftri ? Quid igitur ca ufae eft,vt cum poteftas pateat vtrunqueprohibendi,venientem ad baptif« muro permittam fornicarium p ermanere, & nó per« mittam idolisferuientemicum & illis & illis dici audiam,& haecquidem fuiftis,fedablutieftisdedeo mouenturifti,quia putant effe in tuto falutem eo« rum,quanuis per ignem qui in Chriftum credule« V N V S rint, facramentum% eins 'acceperint : id eft, bapti« D 2atifuerint,etiamfi morum corrigeadortimita ne« gligentcs lint,vtnequiter vitrant. Vndemox vide« bo fi deuà iituerit,quid fecundum fcripturasféntien« dum fit. N une m hàc quæftione adhuc verfor,iii Baptif« quaeisvidetur,baptiZatosàdmonendoseffede mo mùfidei ribus ad chriftianamvitampertinentibus,baptizâ« oj?a præ« dis aiitemfolam infinuatìdam fidem. Qùòd futa ef« cedat.C. fet,praeter tam multa quae diximus,non Ioannes XIII. Bàptiftavehientibusad baptifmum fuum diceret, Generatio viperarum qms oftendit vobis fugerc Matth. 5. ab ira ventura?Faciteergofruétumdignum poem« tentiæ;&:caetera,qu3evtiqueiiondefide,fed de bö« riisoperibusadmonet.Vnde & militìbus dicentl« LtìC^. bus quid faciemusinondixit interim credile & ba« ptiZemim,pòft audietis quid facere debeatistfed ante dixit,antepraemonuit,vt venturo domino in cor eorum tanquam praecurfor muridaret vita. Ne« mincm concufferitis,nulli cäluiriniam feceritis.fufi ficiat vobis ftipendium Veftriim.Similiter publica« nisquaerentibusquid facere debetent, Nihil am« plius,inquit,exigatis præterquam coitftitutum eft vobis. His brcuiter commemoratis Euangelifta,n5 enim totos catechifmos inferere debuit,fatis (igni* ficauit pertinere ad eum a quo baptizädus catechi« zatur,docere8Cmoneredemoribus.Quodfi refpó« E diffent Ioanni,prorfus nonfaciemus frufìus dignos pcenitentiæ,calumn iaturi fumus, concuffuri funi?, eaquæ nobis non debentur exaóturi fumus, 8i ni* hilominns eos poft hanc profeffionem baptizaret; nec fic tamen dici poffet vnde modo quaeftio eft,noti effe temporiscumquifquebaptizanduseft,vt prius illifermofiat quemadmodum vitam bonam agere debeat.Quid ipfedominus, vtalia omittam,cuni ab eodiues ille quæreret quid boni faceretvtvitam aeternam confequeretur,recolant quid refponderit, Si vis venire,inquit,ad vitam,feruamandata.At Luca?, ille,quae ?tunc dominus commemorauit praecepta legis,Non occides,non mœchaberis,caetera; vbi cum ille refpondiffethaec fe feciffe à fuuentute fua,addidit etiam perfeéìionis praeceptum,vt vendi tis fuis omnibus & in pauperum eleemofynis ero« gat is habere tthefaurum in cœlo,&: eundem domi« num fequeretur.Vidcant igitur non ei diéhim effe vt crederet baptizaretur, quo folo adiutorio pu« tant ifti venire hominem ad vitam:fed morum prç« cepta bomini data,quae vtique fine fide cuftodin ob« feruariquenon poffuntmec tamen quia hic de infis nuanda fide dominus videtur tacuiffe,praefcribi« F mus nos atque contenti fumus,morum tantummo« do praecepta dicendo effehominibus advitam per« uenire cupientibus,Vtraque enim mutuo connexa funt,ficut ante dixnquia ncque dileéfio dei poteft ef« fe in homme qui non diligit proximum,nec dileótio proximi in eo qui non diligit deum.Ideo aliquando altera fine altero,fiueillud,fiueillud,p piena doàri na inuenitur fcriptura cómemorare,vt etià hoc mo« do intelligatur alterum fine altero effe non poffe: quia & qui credit deo debet facere quod praecepit deus, & qui propterea facit quia praecepit deus, ne« ceffe eft vt crcdat deo. Quare iam illud vi« Quod Fù deamus,quod excutiendumeftà cordibusreligio« des fola fis, ne mala fecuritate falutem fuam perdant,fi ad ad fallite earn obtinendam fufficere folam fidem putauerint, nó fufficit bene autem viuere & bonis operibus viam dettene« fine operi re neglexennt.Nam etiam temporibus Apoftolo« bus. Cap. rum non intellects quibufdam fubobfeuris feilten« XIIII. tijs Äpoftoli Pauli,hoceü quida arbitrati funt dice« Rojn.J. rcjfaciam^mala vt veniat bona : quia dixerat, Lex fubintrauitvtabùdaret dcliCn,vbi auté abiidauit delicti!yfupabiidauitgratia. Quodideo vertieft,qa lege accipietes homines qui de fuis virib? fuperbiite nieprse*