LÍBER VNVS. 2SS minoquiefcitq’d eft quia non quiefc.it quicum om< D nipotente difputat, non eft cum co diíputádum vt quicfcat: Solet enim difputans contradiccre. Qui autem contradicit deo,quiefcere no poteft:hoc eft, non inuenit quietcm nifi in eius volúntate fine vllá contrádiélione confentiat. Argues enim deumre« fpondebit it a ,id eft,cum difputando refpondet dos mino,arguitdeu,&proptereanópcruenitad quie« tern. Vndedichtm eft,O homo,tuqiiisesquires Romani fpondeas deoISed quid tale fecerat lob? No enim deus ilium accipit tanquá contradicétem fibí, ficut amici eius non intelligetes,cum tale teftimoniurrt illiperhibeat, &in capite libri,& in fine,an pros pter perfonam quam lob geftabat, diftum eft,hoc eft,corporis domini,quod eft ccclefia,in qua multa infirmorum par9 eft,non quidem defperatoru, feci tamen adhuc in prouentu fuo periclitantium, qui« bus bene commouétur ped es,& quorum pauló mis nus effunduntur grefTus, cumzelantin peccatori« bus,pacem peccatorum intuentcs ? Qui dicun t, E Íuomodofciuit deus, & fi eft fcientia in altifTimo ? Jcccfpfipeccatores ¿abundantes in feculoobti« nuenít diuitias.Núquidvanoiuftificaui cor men, Si laui in innocentibus nianus meas,& fui flagellar tits tota die, & argutiomea in matutinumJNam hincnotius Tob ipfevidetur refpondere fequetibus verfibus, Refpondens autem lob dixit,Quid er^ go iudicer commonitus 8¿ increpad á domino,aus diens talia cti nihil fim?)Id eft,Quid ergo mihi iu* dicium comparo, cum me commonet & arguit do* minus?Si ei contradicam audiens talia,id eft,intel ligens quanta iuftitia S¿ mifericordi’a meen fie aga« tur,cum permeipfum vtiquenihilfim. Quod res fponfum dabo?)id eft,quid potero contradiccre ve rita ti? Mamun ponam ad os meum,) id eft,tenes bo Si cohibebo loquacitatemmeam. Semellocu* tus fum,iterum non adijciá:)Nifi in myfterio acci« piatur, quomodo femel locutus eft Iob,qui toties F locutus eft? Aut quomodo iterum no adijciet,poft paululum locuturus? Sed locutiohic intelligenda eft progreffus anima? in ha?c exteriora, quo reline quitdeii&eirefiftit: Vnde maiorifte progreffus, etiam clamorin fcriptura appellatur, of dicit deus damorem Sodomorum ad íeperueniffe.Cuí locm tioni atque clamori contrarium eft beatiffimum il< lud filentium,de quo dicitur, Et filebit fine timore ab omni malignitate.Bene itaque dicit fe femel Io* cutum continuaquadamlocutronein tota vita ves tens hominis,cum effet fpíritusambulans & non reuertens. Nunc autem manum imponens ori, né vltra progrediatur, pronuttit fe non adijeere item, ne recedat a deo. Amen. T omi quarti operum Diui Auguftinj', Finis. Â affeftu didimi videhtr non fublimia contemplâdi mentis exceffu,fed infenoribus confulendiper té« perâtiam qua humanis rebus coguntur: Vt impij qui pro mortuishabétur iuftificatiper vcrbti,hoc cft.quafi ore deuorati conuertâtur in corpus eccle« fiç. Vultur enim de mortuis pafcitur,& ideo fuper iiiditm fuum vbi tang fœtus ponit opera huic vitae neceffaria.Idco ante in petra,quia etidixiffet Apo« I Cor IO ftohis,Siue tempérâtes fumus,vobis:cótinuo fub« * iunxit,Charitas enim Chrifticompellit nos, petra autem erat Chriftus.Et bene fedés morabitur, )fe« Philip. I. ciidum id quod diftum eft, Compello aitté ex duoJ bus,concupifcentiâ habensdiffolui Si effe cti Chris fto,multò enim magis optimum,vt hoc ad exalta« tionem aquilç pertin eat,ad vulturem vero fedente in nido Si morantem,manere in carne neceffariuni SSer vos.Et quia petra etiam tota ecclefia bene igitur, propter etiam S imonem, qui ob hoc à B domino Petrus appellati« eft, fummitas petrçeft caput ecdefiç. Ad hoc additur verfus qui fequitur, Infummitatepetre Si in cauerna.)Summitas eni refertur ad id quod eft caput,cauerna vero ad id,