DE H^RESIBVS AD G nuneupàta.Faciiit & ipfi de fanguine infantis quod Cataphryges facere fupradiximus.Nam &ab eis perhibentur exorti. Deniq; alij hanc Pepuzam non effe ciuitatem,fed villana dicunt fuiffe Montani & Prophctiffarum eius Prifcae 8i Maximilla?, 8i quia ibi vixerunt,ideo locum meruiffe appellavi Hietufa« 28 lem. Artotyritae funt,quibus oblatio eorum hoc nomen deditiofferunt enim panem & cafeum,diccn« tes a' primis bominibus oblationes de fruftibus ter« ra2 & ouium finite cclebratas.Hos Pepuzianis iun« 2? git Epiphanius. Teffarefcaedecatitae hinc ap< pellati flint,q> no nifi quartadecima luna,méfeMar« tio,pafcha cclebrant,quilibet feptem dierù occurrat dies,& fi dies dominicus occurrerit,ipfo die ieiunant 30 & vigilant. Alogiaiii qrpterea fic vocantur tanq Tafe,den. fine verbo,logos ern Grasce verbii dicitur,qiria dni T verbum recipere noluerunt,Ioànis Euangeliii refpu* entes,arius nec Apocalypfin accipitint,has videlicet 51 fcripturas negàt effe ipfi?. Adamiani ex Adam diili,cuius imitàtur in paradifo nuditatem,quae fuit ante peccatum:vnde & nuptias auerfantur,quia nec H prinfq peccaffet Adà,nec priufq dimiffus cffet de pa* radifo cognouit vxorem.Credunt ergo q> nuptiae fu« tura? no fuiffent,fi nemo peccaffet.Nudi itarp mares fceminaeq; conueniunt,nudi leéhones audiunt,nudi orant,nudi celebrai facraméta,& ex hoc paradifum 32 fnam arbitrata Ecdefiam. Elcefeos & Sanale* os hic tanq ordine fuo cómemorat Epiphanius, quoa dicitàquodà pfeudopropheta effe dcceptos qvoca« batur.Elci,ex cmiis genere duas mulieres tanq dea9 abeis perhibet adoratas.CaeteraHebioneis tenere 33 Umilia. Theodotianià Theodotione quodà in« ftituti,hominem tantummodo Chriftum affeuerant. Quod dicita quidéTheodotion proptereadocuìffe, quia in perfecutione lapfus ifto modo fe cafus fui de« uitare putabat opprobrium,fi non deum negaffe,fed 34 hominem videretur. Melchifedeciani,Melchi« fedechfacerdotem dei excelfi,non hominé fuiffejed 35 virtutem dei effe arbitrantur. Bardefaniftae,à quodam Bardefane,qui in dottrina Chrifti prius ex« titiffe perhibetur infignistquanuis poftea per omnia , in Valétini hasrefim lapfus eft,addés de fuo vt fato 36 afferiberet conuerfationes hominum. Noetiani, à quodamNoèto,qui dicebat Chriftum eundé ipfum 37 effe patrem Si fpiritnfaniìum. Valefij & feipfos caftrant,& hofpites fuos,hoc modo exiftimantes deo I fe debereferuire.Alia quoqshaeretica docere diruta & turpiaifed qu§ illa fint,nec ipfe cómemorauitEpi« 38 phanius,nec vlpiam pota' reperire. Cathari,qui feipfos ifto nomine,quali propter mundiciam fuper« biflime atep odiofiffime nominantifecundas nuptias non admittunt,pcenitentiam denegàt,Nouatum fe« ftantes haereticumtvnde etiamNouatiani appellane 39 tur. Angelici,™ angelorum cultu indinati,quos Epiphanius iam omnino defedile teftatur. 40 Apoftolici,qui fe ifto nomine arrogàtiffime VOf cauerunt,co quòd in fuam cómunionem non recipe« rent vtentes coniugibus,& res proprias poffidentes, quales habet catholica Ecdefia 8i monachos & deri« cos plurimos.Sed ideo ifti hasretidfunt,quoniam fe ab Ecclefia feparantes,nullam fpem putant eos ha« bere qui vtuntùr his rebus quibus ipficarent.Encra« *ideft,ex« titis ifti fimiles funt,nam & Apotataa?*appellàtur. traordia« Sed alia nefdo qut> ppvia haeretica docere perhiben-rij. 41 tur. SabellianiabilloNoètoquemfupramemo« rauimus,defluxiffe diciitur.Nam & difcipulum eius quidà perhibet finite Sabellium.Sed qua caufa duas herefes Epiphanius cóputet,nefcio:cum fieri potuiffe videam? vt fuerit Sabellius ifte famofior,# ideo ex ilio celebrj'us base haerefis nomé acceperit.Noétiani crii difficillime ab aliquo fcùitur,Sabelliani auté funt jn ore muItoni.Nà Si praxeianos à Praxea quidam Q.VODWLTDEVM vocant,& Hermogeniani vocari ab Hermogene pô< K tuerunt,qui praxeas &HermOgenes eadé lentientes in Aphrica finite dicutur.Nec tamé iftç pluresfe&ae funt,fed vnius feftç plura noia ex his hominibus qui in ea maxime innotuerüt,ficutDonatíftae,í]dé Par# menianiftæificutPelagiani fide Cœleftiani. Vnde ergo fit faflû,vt Noêtianos Si Sabellianos,nó vnius haerefis duo noiaded tanq duas haerefes fupradiilus EpifcopusTponeret liquido inuenire no potuiiquia fi ta^Epì« quid ínter fe differunt,tam obfcure dixit ftudio forfi- phanius, tanbreuitatis,vtnon intelligà.Loco quippe ifto,quo Si non tam longe à Noètianis Sabellianos comemos rans.Sabelliani,inquit,fimilia Noéto dogmatisâtes, præter hoc q> dicút patré non effe paffumiquomodo de Sabellianis intelligi poteft,cù fic innotuerint di« cete patré paffum,vt Patripaffiani q Sabelliani ere« brius nuncupentatf Aut fi forte in co qd ait,praeter hoc qd dicunt patré non effe paffum,Noêtianos hoc dicere intelligi voluit,quis eos in hac ambiguitate di« fcernatíVel quomodopoffunt intelligi quílíbeteorñ patré paffum finite nó dicere, cimi dicàt eundé ipfum effe Si patré & fililí & fpiritüfaníluíPhílafter autem BrixianusEpsin plixiffimo libro qué dehærefibus L condidit,& CXXvin.hærefes arbitrati eft cóputan* das,Sabellianos cótinuo poft Noêtianos pones,Sa« bellius,inquit,difcipuli eius,qui fimilitudiné fui do« taris itidé fecutus eft,vnde 8¿ Sabelliani poftea funt appellati,qui &Patripaffiani &Praxeiani à Praxea, & Hermogeniani ab Hermogene,q fueriit in Aphri« ca,qui & ifta fentiétes abiefti funt ab Eccïia catholt« ca. Certe ifte eofdé poftea Sabellianos dixit appella« tos,qui ea quæNoétus fentiebàt.Et alia noia ei'ufdè feftæ cômemorauit,& tamen Noêtianos &Sabellía« nos fub duobus numeristanq duashærefes pofuit, qua caufaâpfe viderit. O rigeniani â quodâ O ri« 42 gene chéti funt,nó ab ilio qui ferè oîbus notus eft,fcd ab alio,nefcio quo,de quo,vel feftatonb? eiusEpipha nius loquens,Ongenïani,inquit,cuiufdâ Origenis di feipuli,tapis auté funt operationis :ifti funt ncphâda faciétesffua corpora corruption! tradétes. Alios 43 ' aut Origenianos côtinuo fubijciés,Origeniani,inqt, alij qui & Adamanti] traftatoris illius feilatores qui & mortuorû refiirreftioné negant,Chriftum auté 8C fpmfftm creatura diaintiparadifum auté 8i cáelos SC alia non credût effe fedm litera:fed ¿11 allegoria.Hæc qdé de Origene Epiphanius refert. Sed defenfores eius dicunt Origené patrem 8i filiti Si fpiritûfanftii vnius eiiifdemqi fubftàtiç docuiffe,netp refurreftioné M repuliffe mortuorûifed qui eius plura legerunt,con< tradicunt. Sunt Si alia huius Origenis dogmata quç catholica Ecclefia omnino non recepitn'n quibus nec ipfum falfo arguit,nec poteft ab eius defenforib? ex* eufari,maxime de purgatane Si liberatane:ac rur« fus poft longû tempus ad eadé mala reuolutione ras tionalis vmùerfæ creatura?.Qjiis em catholic? chri» ftianus vel doftus vel in dotas non vehementer ex« horreat,eam quâ dicit purgationé malora,id eft,etiâ eos qui hanc vita in flagiti;s Si facinoribus &. facrile« gi s atq« impietatibus quâlibet maximis fi'nierunt: ipfum etià poliremo diabolüatqi an gelos eius,quis poft longiffima tépora purgatos atqs liberatos regno dei luciç reftitui,& ntrfus poft longiffima tempora omnes qui liberati funt,ad hec mala denuo relabi & reuerti,& has vices alternantes beatitudinum Si mi« feriarum ratanaliscreaturç femper finite,femper fo« re.¿De qua vaniffïma impietate aduerfus Philofo« phos à quibus ifta didicit Orígenes,in libris de ciuf« tate dei dihgentiílime difputaui.Dicit præterea ipfc Origenes .q» filius dei fanílis homínib? comparata, verítas fit,patri collatus mendaciu:& quantü diftant Apoftoli Chrifto.tantií filáis patri. Vnde nec oran« dus eft filáis,cu patre,quia no eft author indulgen« darum