Queft. III. Art. Vili. citer, intelligttur ea perfedio.qux vel illimita- fi ta,atque adeò infinita eft,vel illimitatam & limi tam fub le comprehendit, qualia fune, ens, fub-ftantia,fapient(a,&c. Scoti fen- Partem affirmantem ampleilitur Scotus ini, Pnmum ?t diltin. i.quxft.r. ad i. quam fuaderepoffumus . gumétstm. Primo qtiia quod pullam dicit, aut habet adiun-¿tam imperfeij!opem,perfeftio eft impliciter : at {implicitas nequedicit neque adiunitam habet imperfedionem: alias Deo non ponueniret: ‘ ergo eil perfectio {impliciter. Secundum. Secundo, attributadiuina perfectiones funt B iimplicitertfimplicitas vero de numero attributorum diuinorum eft. Tertium Tertiò,quò res aliqua iimplicior eft,eò eft per e feilior.quod nò aliundè prouemt,nifi quia {im- plicitas perfeitjo eft. Partem negätem fequitur Caietanus de Ente sòmali«/ & effentia capit.i. commento i. eandem aperte BÓdic:tpef innuit D-Thomas in 4-d.r.q.i.ar.i .quxftiuncu-fettipnem. Ja i. ad primum, eaque nobis eft ampleitenda. Probatur primo. Quoniam , vt ex diitis patet, {implicitas negationem compofitiopis dicit, vn > de fimplex iddifitur,quod compofitionem non habet : fgd negatio nullam dicit perfeftionem, vt Scotus loco citato co nfitetur : ergo {implicitas non eft peifeitio,atque adeò neque eft perielio {impliciter, äteiätiooes Secundò,& eft argumentum ad hominem,re- diuinatfor- Jationes diuinx funt res reales fimplices omni-raaiiter sd- vtex gje COnftat : at, vt Scotuscum multis' virtute di' alijs affirmat, formaliter fumptx,atque vtvirtu-ffinguütur te diftinguuntur ab effentia, nullam dicunt per-ab edentia, feft|Onem:alioquin aliqpaperfeftio eflet in vna '1 perfeftio- diuina perfona>c|Uie non eilet in ali; s: ergo firn-nem. plicitas non eft perfeitio: non folùm quo ad negationem , fed neque quo ad rationem formalem realem cui conuenit, fi praecise illam confideres ab omni alio cum quo realiter & formaliter fit idem • Quod ideò dixerim,quoniam omnis ratio formalis realis, faltem per identitatem cum alia perfezione,in qua quafi fundetur & ra dicetur, debet habere rationem perfeZionis , quandoquidem ens omne reale perfeitio aliqua eft.Imòjfi fit fimplex omnino,neceffariò erit in- ] finita perfeitio : cùm artus purus omnem ratio - ' nem potentiae paffiux excludens, ens quoddam infinitum effe debeat. Tertiò, non femperquò entitas realis eft lim. plicior,eò eft perfeitior: animalia namque magis compofitafunt,quàm corpora fimplicia, ma gifqueperfeZa : fubftantix item corporea magis compofitx funt, quàm eorum accidentia ; v-numquodque totum,quàm ipfius partes,cùm ta Terfeitio men perfezione excellant. Quare perfeZioin aliunde, ä rebus aliunde, quàm ex fimplicitate, proficifci I «x Amplici folet, nempe ex latitudine bonitatis entitatiux fdfiS«. ’ atftueexcellentis feu valoris entitatis ynius fu-prà pntitatem alterius,quani vnaqugque res fua-pte natura habet . • W f ' " primum argumentum pro contraria fen- " lmu> £entiadicen(Juin eft, maiorem effe veram,quando illud tale perfertio eft ( in definitione namque perfeftionis fimpliciter loco generis adhibenda eft perfeitio ) fecus autem res fe habet’, quando non eft perfeitio. Quando enim aliquid perfeitio non eft, efto neque dicat, neque adiun ¿tam habeatimperfeitionem, non fequitur effe perfeftionem fimpliciter : quod non folùm in multis negationibus, qua: Deo conueniunt,con Quxft. IIII. Arr. I. . ftatjfed etiam relationibus diuinis, iuxta fenten tiam eorum, qui dicunt, eas formaliter fumptas nullam dicer? perfeitionem. Ad fecundum negandum eft, fimplicitatem ^mi'cun' inter attributa diuina effe computan am : attributum namque quid reale dicit deformati: quare fimplex effe omnino, & fi milia alia predicara, quae negationgm fignificant : poffunt quidem computari inter praedicata,qug Deo conueniút: non vero inter attri.buta realia, Ad tertium neganda eft maior,ut ex diit is pa a<{ tenis, tet. Efto autem maior vniuerfum effer vera,id ta mennon ex perfertion e {implicitatis, fed exilio alio capite explicato proueniret , ARTICVLVS VIII. ftrum Deus in compofitionem aliorum ventat. Lato, ipfiufque fequaces dixerunt, Deum ani-3 Deam efie animam mundi,&potijfi-fy mam primi cali, a quo dicebant cate- nint Flato* h ra corpora fimplicia effe falda. Lege Democri- ’ Auguftinumi3.deciuitateDeicap.i6.i7.i8.1n^;i®cRo-eodem errore fuiffe Romanos refert idem Augu ftinus 4. de ciuitate Dei capit.i i .& i i.Eufebius Jib.i 4. de prxparatione Euangelica cap.6. Eum-dem errorem tribuit Democrito. Almaricus dixit: Deum effe effentiam omniii Aimancicr ■rerum, omnia/f effe vnum, vt refert Turrecre- * mata libro quarto fuse Summae capite^?. Atque jioc eft dogma illius, quod ad finem cap. Dam- > namus. de fumma Trinitate & fide Catholica his verbis condemnatur. Reprobamus etiam & condemnamos peruerfiffimum dogma tmpij Al-marici: cuius mentem fic pater mendacij excaca-uit, vt eius dotlrina non tam haretica, quam in-fana fit cenfenda. Tertius error fuit cuiufdam Dauidis dedi-uinando,qui dixit Deum, effe materiam primam . ’ . Aduerfus hos errores offendit Diuus Tho-maSjDeumin nullius rei compofitionem venire poffe , ad fenfum articulo precedente á nobis explicatum . Rationes lege apud Diuum Thomam. Q.V AEST.IO I1IL De pcrfcd.io.uc Dei. articvlv s i. Vtrum Deus fit per fetius. dispvtatio I, Onclufio eft, Deus non folú eft per Deusnó