In Trimumlib. Sententiarum^. ^iEàfdfem rónes tangit Bonatientura, & addit: In Bonauen. peo . beatituitoyergd 1'umma bonitas,lum- ina charitas,& fumma-iucunditàs.I-gif réne fumimi bonitatiscópctitDeofefiimmèc6icafe,producen-. do squalem fibl perfoná, & cú charitas Dei non fit ■ amO'Vprfiiacus', ìéd dilefitio propria ad aliò, requi1 ' 1 .rit>plùìsfaat&, Ite-indi fummaiucúditas,ci'i nullius, bt5nifin6Íft¿i®d& ìueufi'ddpoffesliò, efgoàdfutìS ma iudiinditaté requiriB-it ;iocietas,8¿ ita pluralitas. UsoBbhaueritUPOtl-oifnbteiiiloquibfilo ait: Fides ciilit principili cultus Dèi, & funàamétù doitrmx, .Timo.«, q impiotate Cdnfiftftp&di'âatdè Déo fenrien'dùiri eflealtisfirfiè,ntq; pisfìfflè.'non ¿útfentiret de Deo, altisiìmèsfinon credefàf, tpDeils'poffetfefùmmèì cókai’e.ifttìc-fentiret de’if>fbpijfimè,‘ fi crederet, pofìetj & iiollet. Ideo utpijsfimè, & altisfimè féiiu tiat,' dï'cif 'Éfëurtï fe fiuntnè cefemunicare sternali-ter faben'dò Hile natura,q imtnediatè refpicit pi tira falúa vni- htatemfuppofitorUni, v:eli naturaIpcciei,deleiii-ute natu- ner£tat^oil habet, lèd per accidens, ut cum recipi' turiti diuerfis fuppofitis, velili diuerfis materijs.In omnibus ante naturis creatis éflè differt a natura. Axiftot. Vnde dicitur 3.de anima, non eft idem magnitudo,&nlagnitudinis èffe: &aqua,& aqus elle. Hinc' elle quod habet natura creata,non eft effe luumjed eft eflè,quod acquirit in fuppofito. Hinc fi in telliga tur-a fuppofitis abftràfta,non competit ei tale èlle .-Idcirco lecundú aliud, & aliud ïuppofitunï, natura habet aliud, & aliud effe. & qudniânumeratufip-futii effe,oportet, q> numeretur hatú-rá cui acquiri-' tur tale effe, ex quo fequitiir, q> iîippofitunïfittynûi forphyn’ VB1I1:at£;addita. Hic dura confider-atur homo quieft-iii-humanis fuppofitis,;prster èffe a fi effentplui ra fiippofitain ditiinis, quòd' natura diuina numera Antaois. retiti-in eis. Ait nanque jzi Metaphyfics:Putauerùt'’ ^ emanatio copiofisfima, ac plenislima,fcilicetgeneratio, iit ab iplo.Sicq-Lie genuit filium libi squalem,& per confequeris conlubftantialem, ac coaeternum. •^Simili modo oftehditur procesfio fpirituffaniti, quemadmodum enini emanatio,quàm aliquid ema liatab alio p inodugerietationis, eftperfeètisfima : fic emanatio, qua aliquid emanat ab alioper modii benignitatis, ac liberalitatis, eftiucundisfimayatq,-gratislima. Ideo licii tiliam, ita & iftam necefle eft fonti totius bomtatis, &iucwn ditatis, acliberalita-tis competere. Ethsc eft produftio lpirituflanéli, quiper modum doni emanat, utinfra magis patebit. .HscAntifiodo’refilis. • Prsterea circa hòc fcrìbit-Albertus: Quaeritur, Albertus. ciirin alijs entibus ad nnmeruhypoftalium lequi-ttfr numerus naturs, & non iti diuinis. Relponden-d’um,q> hoc eft propter identitatem naturs,& hypo ftalisin diuinis .hvpoftafisnanque,feu quod eft,m-ueniEiir, quatuor modis m entibus. In quibuldam ri etenim diftert hvpoftafis a natura, feti quod efta run« quo eft,ita tamen, q> natura leu,quo eft,cómunica-ì". bilis eft pluribus, &aitu còni umeatur per diiiifio-né ipfiu.s quod eft, fme Hvpoftafis per actu genera tionis, ficutin omnibus generabilibus, & corruptibilibus, Inquibuldavero natura,feuquo eft,com-municabilis e:& differt a quod eft leu iuppofito,vel hypoftafi : fed aéiualiternon cóicatur, eo totam luam materiam habeatintra le, in qua poshbile eft ipfumpfie,&nihil de ea eft extra ipium,nec aétu,ne que potentia, ut in Iole,luna,& ftellis,in quibuslpe-cies làluatur in vno. QuOnia hoc eft generale principium apud naturales, quod omnium quorum nó fit materia tota intra formam terminata, eftaéìus, generationis , per quemdiuifo fuppofito, forma multiplici- Numerus diuifjorü -fuppo/iEo- ;:guit natu- ra: nume- Hypofta-faon cpia-duplcx difiere tia.