JXDionjfa^ rebus diuinis,diuinitas vero in Deo fit per effentia, in aliisper quandam participationem leu imitationem,fcientia irta eft vna virano modo ynifatis pra-tattoNam primo modo, fcientia naturalis de corpore mobili fficitur vnariécùdo modo, fcientia me dicùis.qux eft fcientia xgri,K lani;tertio modo, me taphylica : quarto modo, theologia. Hac Petrus. qVerjim bis pbijcit Aegidius,quia illa icientia eft Aegidìw ynaynitateanaipgi^cuius dìibieiìti eft analogum, pbyyifr pens 2Qt analogumnon efì.Arguit quoq; Aegidius cétra po/ìtionein Trioni®,quia (vt fibi videtùr)po» lìtio alla includit petitionem prmcjpij.Hcc em prs-lupponit, qucdincumbitpfobandum, videlicet q> omnia ccnfiderantur in> theologia lub yna réne for mali.HincaitAeg'idius.Speciesper quas cognofcit homo, differunt afpècicbns,' per quas cognolcunt fubftati® lèparataetqiria afenflbilibus,& phantafma tibus funt abftracmy& ducuntfolum in cognitione reiuniuerfalis dirette,ficut per fpeciem incolli gibi-lem hominis non cognófcimus ea,qu® cónueniunt • Socrati,ut eft certa perfcnamec per fpeciem anima lis cognofcimusea, quscompetunt homini vt eft homo.Subftàti® autem feparat®,per fpecies vniuer fales cognolcunt omnia,qu® lub ilio vniuerl'ali con tirrene urinec indigene formis intelligibilibus fpecie rum ad cognofcendum eas diftinctè. Et quia huma na icientia fequitur modum humanum,fthabemus icientiam communém,non fuperfluunt fcicntij fpe ciales.Sc ideò quia per metaphy ficam,qua confide-rat ens in eo,cp ens,non poiliimus cognofcere,qu® inftmt corpori mobili in eo quod mobile,non fup-flujt naturalis philolòphia.Si uerò per fcientia me» japhyficalem, aut quancunque aliam humanam, póffumus fpire,qua infuni fubiecti's fingulartì fcien tiarum f m rónem propriam & communem,non eli /et nifi fcientia vna humana, & firn vnum gétìus : & quil(vt habitum eft ) per theologiam,qui fequitur mcdum diurna:,& increata: 1 àpienti®, habés Deum prò principali obietto, póffumus defingujis rebus copfiderare iub propria rpne in gne fcien tiarum in •nitentium lumini ditiino,nó debet effe nifi vna fcié-tiatheologica,quiafupgrfluerétaliae,ficq; pater, q, fcientia ifta eft vna ex imitate obietti, & cur unitas fubiecti fufficit tanti? diuerfitati.Hatc Aegidius. Deus ana- ÌC irca cuius yerba videtur dicendum,q> quauis logici de finty.erainfe,quàtmn.adhocquodasfignatidoneè diueriisdi aliquem modum , quo theologiaeftvna fcientia, acur, pon tamen efficaciterreprobataliorumpofitiones. Nam& Deus inlcripturisvaldè diuerlimodè, & quadam analogia dicitur de diuerlìs, putadeDeo uero, in quo eft deitas per effentiam: & de quibnf-dam magnis,&electis, inquantum diuins natura proprietate? aliquo modo participant. Vnde feri-ptum gli in Exodo : Dixit dominus adMoyfemEc-lExod. 22. ceconftituirteDeumPharaonis,&Aaroneritprò Ffal.4/>.& pheta tuus. PratgreaS. Thomas asfignando modi':, Bxod.y. ri11*? geologia eft una ex réne formali obietti, non T.Annxs petitquodprobandumeft,cumcumaddatmodum quo eft de Deo principaliter,& de creaturis per ha, bitudine^^comparationem adDeum, fitqiie ut sut diuinicusreuelata.Sic quippè,&fides dicipyna, & etiam charitas,qu® tamen refpiciunt creatorem, & creaturas,prout fuo loco pandetur,Videtur quó qu? Aegidius incidere ea, qua: reprobat. Reprobat Cnim.quòd aliqui dicut theologia effe ynam ex vilitate luminis fnpernaturalis diuini, .ouoinfpiratur ac reuelatur , quod & Thomas lcÌo praallenatò ientire videtur . Et tameq Aegidius ex hoc dicit theologiam effe vnà fciétiam, qma iequitur diurna isCarthufianU$ & increatam fapientiam, qu® per ynam fpeciem,& per vnumlumen multa reuekt, & ditìinttè cognomi facit,&hoc eft quod sàttus dottor affirmàt, qui (vt tattum ?ft) proteftatur theologia effe quandam diuin®,& increata fcienti® ¡mpresfionem, quod v? Rerpon(!|> rimi cenfetur.f Adprimùm.ergo dicendum, qùod adptimù. fcienti® fecantur feu diuiduntur ficut, & res,id eft, fcibilia vel obietta : hoc eft ,-iuxta formalém diftin-ttionemeorum,non fecundùm materialem diuer fitatem. Sicq; de multis fub yna formali ratione ac- -ceptis,eftvnafcientia.Hincprimò pofteriorum aie philofòphus : Vna fcientia eft, qu® ex principias ’ in A»*“* ¡ vnius iubietti natura unitis , confiderat partes, 8fi pasfiones fubietti illius, ficq.; theologia ex prícipijs» puta articulis fidei habentibusDeum pro obiettò» confiderat partes,&pasfioiies:ideft,perfonas,&^> prietatesdiuinas, effettus quoque operatiojiesque Dei.^Ad fecunduiii,# sternorum,& temporalium eft vna fcientia,non y t taliter diftinftorum, led pro. ut vhum foptitur habitudinem quandam ad aliud , Vna quoq, fcientia eft principaliter de vno genere feribili,8c de alijs per comparationem ad illud,feu vt funt effettus illius: aut aliquo modo fpettant ad ip-fum.fAd tertiurn,q> inter Deum,& creaturas nó gft ‘ f tequiuocatio ,ppriè dicta,fed magis analogia.Acq- J uocorù etiam,vt talium,nó eft vna fcientia, necjnit funt diuerfa obietta, fed ut in aliquo cómunicant imo & contrariorum eft vna feia,inquantum vnùtn eftrócognofcendialiudiuxta Philofophum.^Ad quartùm,quòd notitia diuerfarum Jiiftoriarum feri 7 ptura,ad vnam pertinet theologicalem fcientia,f rii’ quod in feriptura narrantur illae hiffori®: quia riar» rátur in ea per relationem ad Deum, & prout gerii-’ fila funt operaDei-.velin eis declarant prouidétia, lapientia,omnipotétia,mifericordia,& ¡ufficia Dei. j q’Ad quintum,quod illorti eft vna fcientia habitiia-Jis theologica,pp habitudinem unius ad aliud.^Ad fextum,quòd theologia dicitur effe moralis, ratio»' nalis,& naturalis, per refpeflum ad diuerfas mate- f_ riarde quibus traílat, qu® tamen omnes ad ynüm-_ theologi® fubiettum habitudinem fortiuntur.^Ad if feptimum, quod tam naturaliter de Deo fcibilia, q. fupernaturaliter agnofeibilia de eo dem,ad vntiin p: tinent theologi® fubiettum,quod eft ipfemet fuper. dignisfimnsDeus, dequo nihil certius, quàm quiri eft,&nihil incertius,quàm quid eft. Ad ottauú, qr t ficut Jiber Sententiarum eft vnus liber tptalis,& oés libri feriptura funt vnus integer libet, qui Biblia nú cupatur,fic in toto hoc libro vna tot alis, & perfetta theologica fcientia continetur,ac traditur.f Ad no- 9 num, q> quatuor illi fenfus feriptura ad eandem pti nent theologiam, quemadmodum ad eundem fen- .. fum pertinent, album, nigrum, alijqj colores. «{Poftremo, de hac qtraftione feribit Albertus,có Alb««1« cordans cum Petro:Hxc fcientia vna eft, non ppor rione ad unú,quod fit fubiettum aliorum,ficut fub-ffantia eftiubiectum accidentiumtfed proportione ad ynum,quod eft finis beatificans : quia fic beatifi-cabile confiderabitur, vt participars vnú illud:& di lpofitiones beatificátes, remonentes a contrario:at que res huius mundi,vt adiuuantes,& adminiculares ad adipifeendum finem,vt patet in litera ex verbis Augullini. qVAESTIO. IIII, Q Varco quaerit, An Deus Jit theplerit fabietiS f TVideturq>nó,quiafubie?tieftnibiici, quod eo non competit,cum fit purus actus,atque vt ait Boetius, forma fimplfx non poteft eff? fubie-m.^ ecudo,quia fubiectu eft materia circa qui, Peus Arguit«* contra vetate m. Boethitrt a