Defide. 11 elle condemnatu. Licet enim demus corpus noftrum centum annos deliciis, & alios decies centum addali! us , qua: eri t ex bis recom penfatio ad eternità tem. Nònne omne tempus vita:huius,quo deliciis frui videmur, & indulgere libidini,qua ti notiis vniusfom-nusad xternitacis comparationem. Vincitdiuitias, dum sternas eis meliores oftendit. Diuitis nanque leculares ii defunt,non per mala opera quatranturin mundo,ii autem adfunt,per bona operaferuenturin ccelo. Animum virilem & fidei virtute decoratu nec debent,ii accedant,extollere,nec debentfrangere,fi rccedunt.Nam omnia bona mundi triplex intentus tollit. Aut enim ex ipfilmer veterafeunt,aut luxu dominorum iuorum cófuniuntur, aut ab extraneis dolo,vel violentia, feu calumnia diripiuntur.Illas vero lolas veras elle diuitias fides comprobat, quas quum habuerimus, perdere non valebimus. Vincit fimili-terhonores,dum exemploChrifti docet, illos elle tanquam lethale venenum cótemnendos. Propterea quicunque deliderat honorem cceleftem,fequatur humilitatem terreftrem , quia non qui maior f uerit in honore,ille maior,fed qui iufti or, i Ile maior. Ab-ftrahunt profedo nos diuitix & honores,qua: in opinione noltra cara lunt, precio vero luo vilia,nihil habent magnificum, quo mentesnoftras in fe trahant,pratterhoc quod mirari illa confueuimus.Non enim quia concupifcendafunt,laudantur,fed concu-pifcuntur, quia laudantur. Fides etiam oftéditiis qui inlpirituali pugna funtfi vicerint, eis regnum paratum efle sternum. Et hate fuit caufaefficax, propter quam martyresgloriolifsimi talia & tanta pafsi limt & tam varia tormentorum genera.Afpiciebant nanque veriisime lumine fidei,quod nonerant condigna: palsiones, qus à carnificibus & tyrannis eis inferebantur, prs magnitudine gloris,qus eis promit tebatur à domino. Sed quidelt quod tanta nos tenet ignauia. Quid eli quod nos teneat, etiam fi per medios enles incedere oporteat,vt tantam valeamus fugere miferiam, & ad tam prxclaram accelerare gloriam ,nifi quod mortua eft fides noltra. Non dormientibus prouenit regnum coelorum, nec ocio & defidia torpentibus beatitudo sterilitatis repromittitur, fed certantibus viriliter & fideliter contra vitia &tentationes pro honore domini.Oftendit infu-per fides pugnantibus Chriftum tripliciter. Primo, vtllrenuum ducemllrenue agendi exemplum pra:-bentem.Tota nanque vita eius, quam in terris cum hominibus geisit,difciplina morù fuit. Omnia enim bona mundi contempli!, qus contemnenda docuit, & omnia malafulcinuit, quafuftineda prscepit. Validiora enim funt exempla qua verba, & plenius docetur opere quàm fermone.Ideo dominus Iefus quod alios docuit verbo, ipfefuo prius firmauit exemplo, nefuperbushomo doótrinam contemneret,qua non cerneret virtutibus roboratam. Secundo,vt fortifsi-mum adiutorem. Nam beato Stephanofe Dominus Iefus, quum lapidaretur, oftendit, flantem tanquam paratum ad adiuuandum. Plurimum enim libi vni-tisprsilat Dominus in tribulationibus prifidium. Vnde quifquis in ccelum afe édere fellinat, vbiChri-ftum regnare oftendit fides, & vnde validum nobis prsbetur adiutorium,ipfi Domino,qui defeendit de coelo,& eft in coelo,fe vera fidei & dileétionis vilitate coniungat,aperte firmifsiméque intelligens,quod nullo modo poterit adiuuari ab ipfo, nili crediderit inipfum, neque alio ordine, nili per eum qui de ccelo delcendit,mccelumafeenderepoterit, tertio,vt liberalifsimum remuneratorem. Vtrunque milii es (ait quidam)ó Domine Iefu,&fpeculum patiendi,& meritum patienri.Vadofinquit Dominus)pararevo- loan. 14! bis locum,& fi abiero,& parauero vobis locum, veniam & accipiam vos ad meipfum. O benigna pro-mifsio,ó liberalis elargitio,prscefsitvtpararet,pro- 10 militvt homo non delperaret. Venturus quoque eft, vt de fuis laboribus honiinem remuneret. Fides determinat nobis locum pugna:. Nam in hoc mundo quafi in ftadio certaminis pofiti fumus, vbi Chnitus mortuuseft. Quifquisergoliuorem vel plagampro honore cceleftis regis hic non iufceperit,in f uturo iu-dicio milesgloriofiisnon apparebit.Iplj etiam fides virtus infuperabilis eft. Namfancliisimumhumani peéloris bonum eft, nulla necefsitate ad fallendum cogitur,nullo corrumpitur pramio.Vre,inquit fide- 20 lis, cade, occide, non perdam fidem,fed cuiiodiam, fecreta dolor quaeret, fed fides me altius collocabit, malo mihi deeile fuccefiiim, quam fidem. Et vt fub compendio dicamus,hxcvirtus fideieftfordium fpi-ritualium purgatiua,bonorúgeneratiua, errantium adfemitam reduótiua,furfumditóiua,in periculis aifecuratiua,fui fubiecti fortificatiua,in bello victoria collatitia , omnis mala: cupiditatis mitigatiua, hoftium pugnantium fugatiua,omnis triftiti® noxia: expulfiua, diuina: flamma: fufceptiua, & intelleólus 5o perfeéliua. Hic deniq; regit & ordinat totam vitam praefcntem, deducens vfq; ad aeternam gloriam, quas nunc perfpeculum & fidem videtur, tunc autem fa-cialiter contemplabitur,&aeternaliter pertinetur. De commendatione vmtatisfidei: Etquodfditrimis oüendatur rationibus,fiolam fidem Christianam veram efie. cap. vi. Icetnanfluediucrfis modis dicatur fides, fatendum tamen eft vnam efle fidem, vn-^e a’c Apoftol.Vnus Deus,vna Fides. Sitie Ephef4. 40 enim accipiaturpro eo quod creditur, li- ne pro eo quo creditur, vna fides dicitur. Vnitas autem vene fidei probatur ex vnitate obieéli,de quo legitur, Audi Ifirael, Deus tuus vnus eft. Ex hac intelli- Dcutc.í. gentia fides catholica vili uerfalis dicitur, quia idem iubentur fideles credere, & vnum idemqjeft quod a cunétis creditur. Probatur etiam vnitas fidei ex vnitate principi), quia eft Jumé infufum defuper, &11011 eft a probabilitate rerum qua: creduntur, nec diuer-fificatur fecundum diuerfitatem rerum creditarum. jo Ex vnitate motiui, quia vna eft ratio credédi in omnibus articulis jfcilicet prima veritas, cui fides vna femper principaliter innititur.Ex vnitate fubieéli, quia naturahominú vna eft apud omnes. Vnde fi intellectus debet deo de iure naturali obfequium fidei, debet quoq; vna eadémq; fides elle apud omnes.Nam fides catholica(quamquihabent,fidelesvocantur,& qui non habent,fideles efle non poflunt) cómunis eft omnibus fidelib.ficut pluribus hominibus facies cómunis eflé dicitur,quum tamen finguli fuashabeant. 60 Non enim fides numero eft vna,fed genere, qua: quú fit in vno,eft e tiá in aliis, non ipla, fed fimilis, & propter fimilitudinem magis dicimus vnam efle, quam multas, ficut idem volentium dicitur vna voluntas, quum cuiq-, fit fuá voluntas.Quibus cóíideracis,&iis qua: