IO 20 3° De fide cxcellentiam.Debemus autem attendere diuinorum operum vtilitatem,limul & pulchritudinem,vt eum cognolcamus omnia fcientem.Debemus quoq; confederare illius operum finem,vtlctamuseumfumme beneuolentem.ln opere etiam reparationis humans cius debemus mirari chantatem, & in eo quod redemit feruum, diuinam meditari bonitatem. Quiser-go(mli llultusjnon iudicet elle indignum non credere in eum , qui potell omnia line reuftentia, q.uifcit omnia fine fallacia,& cui omnia bona placent abfq-, malcuolentia. Dt multiplici commendatione virtutiifidei. CAP. I I I I. Hebrat. Aoniam dicente feriptura, impolsibile JgWggg; ell fine fide Deo placere, nunc commen-jpSufiwA; dationi fidei inlittendum ell, quatinus ex ipiius pulchritudinis lnlpccfione accendatur animus ad lplam impetranda & polsidendam. Plurimum nanque Deo place t hsc virtus fidei, quoniam intelleólum Deofubiicit, Percipit nanque veritatem rerum fine caufarum cognitione, beneficia Sc mirabilia á Deo impetrat. Vade(inquit Iefus Cen-Kotn-4. tunoili) ficut credidirti. Credidirque Abra- ham Deo, & reputatum elf illi ad iuftitiam, & multarum gentium pater effectus ell. Hsc virtus ell, perquam Deus ad hominem ingreditur, quia ell ex lui dignitate porca aurea, per quam intrauit in mentem virginis dominus omnium,rexfeculorum,lux dedecus vniuerfs fabries mundi. Beatior fiquidem fuit gloriofa virgo Maria percipiendo fide Chrilli,quam concipiendo carnem Chnlli. Nihil enim materna propinquitas Maris profuilfet, nili felicius Ielum corde quam carne geltaflet.Ert etiam fides porta ferrea , quia ports inferi non prsualent aduerfus eam, Matt.i«. ficut Petro á Domino dictum ell. Profecto qui intimo cordis amore fidem Chrifti percipit, quicquid ingruit extra, facile vincit, ita vt nec ferro nec igni luperari pofsit. Omnia tormenta propter Chrillum contemnit ,nihilprsterpeccatum metuit, Diaboli artibusintantumrefillit,quod etiam quos ipfeiam in peccatum adduxit, de manibus eius retrahit.Eft etiam porta lignata,fuperliminare cuius dicitur tin-¿tum elle fanguine Chrilli, vt intuitu pafsionis eius mens fuperbiam caueat.Ell quoque porta facrata ta-bernaculifcilicet ecclefis militantis, vbihoftia offerenda cil.Si enim conliderantur,qus Domino in ec-clelia munera offeruntur,nil gratum elfe cofpjcitur, quod fine fide offertur.Nam fide Abel plurimam ho-itiam obtulit Deo per quam confecutus ell efleiu-flum,tcrtimonium perhibente eius muneribus Deo, & per illam adhuc loquitur. Et fimiliter hsc porta thefauraria, quia oftcdit thefaurum regni coriorum, quem daturus ell feruientibus libi Deus. Hsc deniq; beata fides conterit Philofophisflimulum ,& humans prudentis indoétam doctrinam. Nam auferuntur argumenta, vbi fides qusritur.Pifcatoribus nanque plus creditur, quam dialedticis. Elegit enim DominusIefusDeus&Saluatornorter limplices & pauperes,fed in fide diuites, per quos fubiugaretur mundus. Reliólis plané fapientibus, reliitis fortibus debiles, relidlis diuitibus pannofos homines elegit, & prsdicatoresinfirmos abieólófque, qui potentes quofq; & fideles populos colligerent, habere dignatus ell. Ad prsdicandam nanque fidem tales venire 4° 9 debuerant,qui de laude propria nil haberent,vt tanto lolidius diuinum cognofceretur elfe,quod ageret, quanto & apertius cerneretur ad hoc illos non elle idoneos,per quos tanta fierent. O beatos pifcarores illos, quos Dominus Iefus inter tot doctores legis & fcribas,inter tot feculi lapientes,ad diuinsprsdica-tionis officium, & ad gratiam apollolatus elegit pri-mos.Et digna fanc Domino noltro, atq; conueniens prsdicationi eius fuit talis electio, vt in prsdicatio-> ne nominis fui tato maioris laudis admiratio nafce-retur, quanto eam hominum miferrimi & humillimi fecundum feculum prxdicalfent, qui non per lapientia verbi mundum caperent, fed per limplicem fidei prsdicationé de horrore mortis humanum genus liberaret. Non ergo nobiles mundi elegit, nelit-Ipeóta fieret pra’dicatio,non lapientes feculi, qui per fapientiam mundi perfuafifle humano generi crederentur, fedelegit pilcatorcs ¿Iliteratos, imperitos, in-dodoSjVt aperta eílétgratialál uatoris.Hutnilesqui-1 dem in fecula etiam lpfo arris officio, fed prscelfos fide,ac deuots mentis obfequio,ignobiles lóculo,fed nobiles Chriflo. Non feriprosin albo terreni fena-tus,fed in gloria triumpharis ecclelis.Defpedtos terra?,fed acceptifsimos calo. ScitenimDominus qiios elegit, qui cordis hominii occulta nouit, non qui fapientiam feculi quxrerentjfcd Dei gloriam deiidera-rent,necdiuitias mundi acciperet,fed thefauros coe-lelles optarenr.Hsc beata fides tranfcéderefacit humanum fenfum.Nam ille fidelis dicitur, qui nec libi credit,nec infefperat,faftus tanquam vasperditum, fed lic perdens animam fuam, vt in vitam sternam cuftodiat eam.Adauget quoque fides homini meritu. Nam apud Deum ille plus habet meriti, qui plus attulit,non argenti,fed fidei.Confidera igitur d homo, quid á te requirar diuina bonitas,quid velit imánenla Dei pietas,vtique quod facileimplerepolsit nuda paupertas,defpedla mediocritas, rudis ¿implícitas. Non per multas detraheris ambages, nec duris difficultatibus occupandis inuolueris. Quod a te, & pro te repofeitur,intra te eft,id eft,oris famulatus,& cor dis affeótus,fecundum illud, Corde creditur ad mfti-tiam, ore autem confeisio fit ad falutem. In anima ergo tua pofuit omnia prxfidia anima tus Dominus Deus tuus,vt vnde peccatum egreditur , inde & peccati medicina petatur. Ipfa ell primogenita virtutú. Beatificatur,qui non viderunt,& crediderunt. Nam tales qui ex fide funt, benedicentur cum fideli Ab ra-ham.Hxc caeleftis & finóla fides reprimitfludlus tribulationum infulgentium in hoc mari, & conterit caputferpentis antiqui,ipfum inimicum expellit ab homine, & ipfius ignea tela extinguit.Oculum ape. rit,vt videatur hortis,qui quum non videtur, per ab-rupta vitiorum ducit ad mortem, cuius figura prs-celsit in Sanfone. Fides fimiliter Diabplo contumeliam infert, oftendens ipfum nonelfe Deum, fed totius mali autorem, &iam iudicatum exiftere.Nam ipfe Diabolus ell mali autor, nequitis origo, bonorum hortis, corruptio feculi, homini femper inimicus. Ille laqueos tendit , lapfus parat, foueas fodit, aptat ruinas,ftimulat corpora,pungitanimas, cogitationes fuggerit,mitti t iras, dat virtutes odio , yifia addit,errores ferit, difeordias nutrit, pacem turbat, affectus dilsipat, humana violat, & diuina contemnit. Nam quanto propinquius finem mundi videt, tanto 60