De caritate. Quibus exemplis atque documentis incitetur , homo ad proximum diligendum. c A p. xv. Vitis rationibus & exemplis proximum amare incitamur,videlicet propter vtili ratem huius prxeepti & leuitarem, de. quo Dominus.Hoc eftprajceptummeus vt diligatis inuicem, ticut dilexi.vos. O nimiam Dei clementiam ,6 ineffabilem Dei beni- 10 gnitatem, prtemium nobis pollicetur ,fi nos mutuo diligamus,& ea nobispraiftemusinuicem,quibusinuicem indigemus. Et nos fuperbo & ingrato animo ei renitimur,cuius imperium beneficium eft,& ab o-mnibus poteftimplen,apaupereocadiuitc,abinfir-mo& aiano.Noneftnecefleouesaut boues emere, aut vitra mare nauigare,vt hoc impleatur praceptu, Deu.30. de quo in Deuteronomio dicitur, Mandatum quod ego prscipio tibi hodie, nonfupra te eft, neque.pro-cul pofitum eft,fed luxta te eft in ore tuo, & in corde tuOjVt&cias illud-Incitatquoque ad amandum proximum fraternitas naturalis,quat eft inter omnes ho mines; Si putamus non efle proximos, nili qui deeif-derinparentibusnafcuntur, Adam & Euamintenda-mus, & omnes fratres fumus.Prppterea Deus voluit vnicum hominem primo formare, ex quo omnes procederent, vt tanquam fratres omnesie amarent. Nonfic legitur fadtumefte in angelis vel in brutis, vnde diledtio eft debitum naturale, quo vnus homo obligatus eft alteri, a quo debito nullus abfoluitur. ■ Sola haec dileitioeft, qua: etiam reddita femper reti-netdebitorem. Accenditetiam ad amandum proxi-mumlpiritualis fraternitas. Omnes quidem fratres fecundum quod homines fumus, quanto raagisiecu-dum quod Ghriftiani! Ad id quod Chriftiam fumus, vnus Pater eft Deus, vna mater ecclefia. Ha:.c fraternitas tanto eft melior fraternitate naturali, quanto Mat.ij. meliorem patrem habet Deum,de quo Dominus.Et patrem nolite vobis vocare fuper terram, vnus, eft enim pater vefter,q.ui in coelis eft.Nam hxc eftv.era, . inditupta & fpi ritualis fraternitas,qua: geminaami-corum perfedtione ac virtute concrefcit, cuius, foedus nec defidenorum varietas,nec contentiofa diui-derepoteftcontrarietasvolunratum.Siauteinama-difunt naturaliter fratres qui diuidedo hereditatem portionem vniulcuiulq;minorem faciunt, quantum amandi funt, qui portionem augent ? Quanto enim plureserunt eledti, tanto amplius gaudebunt.Plus etenim gaudebit vnus eledtorum de gloria anima: alterius,quaidegloriaproprijcorporis.Amorquoq-„ 5 quem Dominus Iefus habet ad homines, ad amandu Apoc.1. proximum hos hortatur, de quo dicitur- Qui dilexit nos, & lauit nos a peccatis noftris in laiiguinc fuo. Noli o homo tantum vilipendere amorem, tuumq; contemnere fratrem. Propterea Dominus Iefus dominationi mortisfe tradidit, vt ipfum a iugodiabo-hcidominationis erueret, fufcepitmortisieruitute, vt illi tribueret vitat,^ternaslibertate. Non ergo de-fpicienduseftiquem tam carum Dominushabuit.Sd-licitudo quoque angelica cuftodia: nos prouocat ad do Matt.i*. amandumproximum-De ipla Dominus dixit. Vide-‘te,ne contemnatis vnumde pufillis iftis, dico autem vobis, quia angeli eorum in cce.f.v.f. patris,mei, &c. -Adeftenim vnicuiq; noftrum etiam minimo ange- 10 3o n lus bonus? Angelus'Dpmini,qui regat,qui monear, qui gubernet, qui pro adtibiis noftns corrigendis, & milerationibusexpofcendis quotidie videar faciem Patris, qui in cmhseft.Non ergo elt ab homine dcípi ciendus homo,quiadeóangelo caruseft. Dulcedo quoque fraterna: diledlionis,qua: pacem in cor maxi mum diligentis diffundit, fortiter prouehit ad proxi mum diligendum.In tribusfait Eccleiiait.xxv.J bene placitum eft lpi ritui meo,qur funt probata coram Deo & hominibus,concordia fratrum, amor proximorum, & vir & mulier bene.ftbi confentientes. Tale nanqueeft bonum pacis, quod ex,fraterna oritur caritate,vt in rebus crcatismhil gratioiiusibleat audiri, nihil delectabilius concupilci ,& nihil vtilius poisideri,Spirirusenimhumanusnunquam viuilicac membra,nififuerint vni.taj,ljc ¿ipirituS|§an