IO 30 4 8 Lignun ad recolenda qua: Deifunt,docet rationem ad cogitandum de Deo,moliet voluntatem ad Dei mandata teruanda. Dat pignus falutis, robur vit® ,Rientra lumen. Dono lapientia’negligentiam impigro’ repellit, dono intellectus diligenda rationabiliter qute-rit, dono confilijdiuinam prudentiam imienit,dono fortitudinis tentationes fortiter retundit-,dono fidenti® obliuionem lubricam diu elle non finit,dono pietatis humans fragilitati clementer indulger, & dono timoris improuidam ignorantiam ardenter te decoquit. Hic nempe infirma roborat, afpéra planar,corda purificat, & quicquid videtur in hoc fecu-lo neauam,difficile & anguftUm,leuefacit & latum, opprobrium gaudium iudicat,deípeótioñem exaltationem eflè perfuadét.Tales vtiquefunt frùólus, talia funt opera te pofsidentium, ó beatifsimefpiritus, ve-niigitur ad nos,illabere cordibus noftris,emitte ccelitus radium tua: lucis,& illumina fcdentes in hac opaca peccatorum caligine.Veni, inquam, propera, fedina, 0 Pater pauperum, ó lumen mentium, o largitor munerum , laua quod eft fordidum, riga quod eft aridum,rege quod eft deuium,foue quod eft frigidum , & fana quod eft faucium.Tu enim es, ó diuine amor, requies in labore,gementium confolator, errantium via,periclitantium falus,certantium virtus, quiefeeritium gaudium,peregrinandum comes,peccantium propiciator,iuftorum robur, maerentium interuentor,falus mundi,animarum vita,Dei reconciliator , cordium ferutator, & genitoris fummi ge-nitíquefanótum ofculum &lexus.Excutiat(ora-mus te Domine ) de cordibus noftris omnem torporem pratentia tua.Rumpantur peccatorumvincula, & fluant irrigua lacrymarúfluenta. Roboretur p raterea mens noftra ad refpuenda cunóla temporalia, &foliscreleftibus pafcatufdeliciis,fugfat vitia,& virtutum feótetur pulchritudinem , relinquat fe,vt pofisideat te,& pofsidea'turà-te,ac per laudabilia opera & compofitos motes regeneretur in fpem viuam, perquam potens efficiatur inoffenfo pede pertingere brauium felicitatis sterna:. Hate enimfpei virtus, ó Domine, donec in hoc corpufculo viuimus,necef-{aria nobis eft.Ipfam nobis tribue,vt Certi reddamur per illam polsidere regnum. In sternitatem etenim animum figit Irae , idcirco nulla malaexterius,qu® tolerat ,fentit.Qus virtus cùm omnibusneceflaria fit, peramplius tamen iis, qui fub obedienti® agone deputaruntfe.Quum enim forte atque arduum arripuerint contra fe, contra proximos, csteraque ten-tamenta inire certamen, ni fi per hanc aisiduè virtutem roborari fuerint,vt deficiant neceflèeft. Ideo crebrefcentibus laboribus à Domino illis fubmini-ftratur efficacius sterni fpes pramij, & cceleftis certitudo triumphi. Nec cuiquam conuenientius quam certanti & yincenti donatur fiducia regni, & fpes gloris.Nam fpes fie diffinitur.Speseft cerraèxpeóta-tio futura beatitudinis veniens ex Dei gratia, & ex prscedentibus meritis. Vel fpes eft virtus, qua quis ad id quod credit fe peruenturum prsfumit.Siue fpes eft appetitus boni caeleftis cum fiducia obtinendi. Eft quoquefpes virtus ,quaiperamus premium vits aterns iuftorum meritis reddendum. Ex quibus patet,qiiàm neceflaria virtus fit iis, qui abnegat feipfos, &quàm decenter donetur eifdem tanquam prima itola, de qua virtute in confequentibus diflèretur Domino concedente , quatentis? per infpectioncm pulchritudinis ipfius,pugiles regis noftri Iefu Chrifti ad corifummationem accendantur certaminis,agno fcentcs laborem luuin non inanem eflè in'Domino. Devariis jpn effeltibns-,per quos ditamur qui illum poffidenti c a p. 1 1. - nus ) & onerati eftis ad me, & ego vos t C A P. . s Enite omnes, qui laboratis (ait'Domi-? nus) & onerati eidis ad me, & ego vos •1 reficiaiiii Tollite iugum meumfuper * vbsfiiauej&requiempraftabbiperini- • il fufione'm fpei animabus veftris, jHoc nanqueiugumfpei propcerfui.excellentiam,& multi plices efteblus,plurimis donis ditabit vos-.Vera etenim fpes primofecuritatefn parit. Merito nanq; ipe- ■ rans in Domino fecurus eft, quia protedfor eft omnium iperantiiim infe,eifque eft idem Dominus pro murovndique,&turrisfortitudiriisipfdruiii,deqiii fcriptum eft.Turns fortitudinis nomen Domini.Ad ■' : ipfumcofugiet iuftusfperans in eo,epi occurret Db-zo minus quali ciuitas munita ad'¿Um fufcipiendum,iu-xtaillud Efai®, Vrbsfortitudi'ni'snoftrteSion, iahia- E61 tor ponetur in ea murus virtute diuinitatis, & ante murale ex merito humanitatis, cui merito cantabi-tur.Altilsimurii pofuifti refugium tuum. Ipfa mere- pfal.yo, tur intelligetiam,& Dei auxilium, licut legitur. Qui confidunt in illum,intelligent veritatem.-Qubcunq; fe verterint prudenter intelligentes, & de Deo fuo confidentes, agnofeent etiam adueria diligentibus Deum cooperari in bonum, vtpatet in Sufanna, de qua dicitur. Erat enim cor eius fiduciam habens in Domino, propter quod magnifice meruit liberari. Hic patienter portarefacit onus pratentis miterite. Ille etenim beile nouirin exterioribus miferiis fiifti-ne re , qui fcit de ipe interna fem per gaudere. Futurorum fpeslaborantibus, &fub prefluris pradentisvi-tsedeiudantibus,requiem parit,licut in agone pontis dolorem mitigat ipes coronat. Spes eft quali columna,qua: totum fpiritualc aedi licium fuftentat, qua deficiente aedificium corruit, & inbaratrum clefpera-tioriis concidite Eft etiam ancora anima: eam feruas, ne procellis tentationum irrumpatur,de qua Apofto lus.Firmiisimum lolatium habeamus, qui confugimus ad tenendam propofitam fpem , quam licut ancoram habemus anima: tutam ac firmam, & incederem vfq; ad interiora velaminis,quo pro nobis pre-curforintroiuitlefus fecundum ordinem Melchife- Sapi.j. dech Pontifex fatftus in sternum. Igitur fi-te 'videris flu