^perfedione Cce.nantem nanque dominum Iefinn cura djfcipuiis afpicif& djfcipplorpm pedes lauantem miratur. Quum in horto orar.pr^ens eft,quum fanguis.emit-titfudoretn, nimiodolore vulneratur,qnum tradi-turadifcjp.ulo,vallajpr .at.ur.ba,fiftitur coram pontifice, acc.ulaturini.uft.e,alapis cadi tur, facie confpui-jqr,irridetur,flagellatur, condemnatur, & cruce angariatur,oculo fidei afpicit,& compatitur.Quum in patibulo pendet, lacrymari non.celiat: atqui caitera paisioniseius acta yfq.iie dum exanime corpus in fe-pulcyo reponditurmijrari non delinit,& redeuntem dominam in jpfalua mpditatione confolatur. His nanque cogitationibus refectus,ac latte lpirituali nu tritus,nimioiucundarur gaudio; obli.uifcit.urqux reliquit in leculoiiSc omnibus fe priuat .exterioribus delectationibus. Difcit quippe Chrillum ex his meditationibus humanitatis carnaltter djligere: & ve-luti carnalis non qur Chrifti,fed qusfija fijnt quaerere. Quod tamen illi nequaquam 4 domino imputa-bili?ad (olidiorem capiedum cibum- Ideoladehoc humanitatisChrifti alendus tandiu eft,donec ad maturiorem crelcat a-tatem.ip virum pertectum,111 ple nundinem aitatjs Chrifti; ita vt cum Apoftolodicere i.Coq, pofs.it; Etli nouimus Chrift.um fecundum carnem: ledjaiq nunc non npjjimus. Hic nempe luntrudi-menta,quibu$ imbuendus eft noyus Chrifti miles, vt pofsitfpiritualiadeg.uftaremyfteria. H^ffyndame-tain principio conucr(ationjs cuiufcunque nouitij iaciendalunt: quatenus fequuturasteratipnes valeat fupcrare.Tandiu nanqueleexerceat 111 meditationi-bus infantia: yitae,& paisjonjsChrifti purg,pie,humiliter , & al$idue:quoadufq; intus luceat cordi medicantis altitudo, longitudo, iubhmiras ,& profundum tanti (aeramenti, Hoc etenim lumineirradiata mens adyentys Chrifti agnofeit caufam : profe carnem fumpiiflesprofeeiuriile,&mortem pertuliflc non ambigit. Tunc fiigit mei de petra, & oleum de faxodurifsmio.Tunc dominum Jeliim ardpnterdili-4 o gere inchoat: afperiusf.ragratiisimoodo;e virtutum lllius.Tunc gratiarum innumera? actionesci offerre nondeiinit:neingratainueniaturde munere,Sic ile erudita men? meditationibus humanitatis Chrifti, percipere mereturlumen veritatis, & ardorem caritatis Chrifti :& qua: prius tanquam animalis retro fecus ped.es fteterat Saluatons: folummodo carnis opera ijinplicjter cogitando: catfero de rationalisef-febla liftityrante Ielum,yt yirtutu illiu? efficaciam: & perteftionis altitudinem indagarp queat, Re etenim vera de qualibet Chrifti operaejone ftudiola mens,& meditationibus intenta: excutit & concipit cognitionem ,& dileitionem : exqyibps prudens & amans efficitpr, Altero autem iplorpm deficiente languethomoinlpirituali profectu: quia nec virtu-tutes valet acquirereabfqye prudentia: neque ten-tationes lpperare line dileilione. Vbi vero melius prudentia,quam ab ipfa percipi turfapientia?£t qualiter congrqentius amor accenditur, qu^m quum de ipfo amoris fqnte cogitatur iVtrunque Chnftuseft. Eft nanque patris vertjuiq & fapicntia: eft & ipfa ca-rjtas.Jdcirco quicunque efle Dei fidelisieruus& prudens defiderat: Saluataris gefta, & praicipue iplius pafsionem ruminare non negligat. Quifquis autem amator Chrifti cupit fieri, eius verba & facta reuol- uere IO 3° loo De alibi quid fingali agerc dcb.eant notificar : qunm di-PfJ.u«. citf Vanum eli vobjs ante lucem iurgeredurgite poft-quam federiti?. Sedeant igituronijimo inlug expr-Jio vocationis nouitij, fi veliq.t Deg vtiliter milita-re:non vt tabejcatigrja.uia, non yt otio cólumantur: fed.vt quietius initrfiantur de iis, qua: ijlis cógruunt, Sedeant quippefecys pede? letti ; non tamen ante Ie-fum.Sede'ant humiliter,& deuotè, ac purè ; quatenus pxiplo exteriori habitu internam exhibeant humili-jraté. Ngllus enim alius lgcps debetur nouitio,quàm v bi fug.t pedes Iefu. Sed pri ino retrofecus pedes ìplius domini Iefufedeat; vtpoilmodum mercatur ledere ante Icfum, & ad pede? Iefu: atque ab iploSalpatgre cum lylayia verbi' lagincturdulcedine, In his.nanqpe li fideliter le exgrcyer.it, digm;?pffici?tur (urgere ad Jefum. Cuntía vero haic luo & proprio fiunt tempore. Proinde abfurdum eli, vt qui adhuc terrena, & carnali foedatus eli cogitatione & actione, erigatur ad Iefum.Detergcndus prius eft,probandus,&lànan- __ . x x dus , antequam fpiritualibus imbuatur dilciplinis. 2. o tur:quiaparuul.useft:quiainexpertuseft:quiainha-Itaquc, qua valer, m.entis fiumilitate : proftcrnat fe 11 ' ‘ ' ini nomtiuslccus pedes Iefmibiquccjamingenti ijogul-tu, & profluuio lacrymarum recogitet annos fijos in amaritudine animi fit.r. CJonfiderérque diligeprer quanta contra Deum collimili; debita, turpia, pe;-niciofa, ociola, cogitando quantagmillt bona, qua: agerc debueraf.quanta erga proximum perpetrami, nunc detrahendo, nunc ìudicando > nunc irridendo, &quQd multimode proximi dilectionem ,quemyt le amare debuerat, prstergrefljiseft.Hgc & innumera errata alia reminjfcendo,adeò mmrore compita-tur,vt vix fe capiat pra1 compunctione. Talis etenim cùm lalubri hac perfunditur compunzione, lamentabiles ad coelum emittit voces,fufpiria trahit ex intimo peitore, ingeminátque ad Deum lamenta contra fe : nec prius ab hoc cellàt compundtionis opere, donec abftergat fuorum debita delictorum ; & fiat propè per contritionis donum , qui longe fuerat per deformitatem culpf,Tuncaudetg.cccdeie ad Iefum, tunc ad fanda attingi; yeltigja Saluaforisjofcula imprimit venerandis pedibus, lacrymis lauat, capillis tergit eo familiarius, quo mundius, ac fidelius acce-dit:-necinde(quantuminipfocft)recedit:neclecedit longius,fed toto iludió,& omni,qua valet,virtute in illafanZafeoccupataftionc:nonfpirituali,non rationali, fed animali. Nam ablutis animi maculis, & mundatg interiori oculo, meditando intueri meretur humanitatem Cfirifti , &ipfius getta cogitare, Tunc Qtnnj} iìliusaèiatitnqnam ìpyrrhifaiciculum intra fui pedoris arcana recondi; ;& cum ingenti cordis laetitia meditari non definit iqjjaljter mjindi Saluatorftatim.vt natus eft , reclinatur in prxfepio in medio duorum potitus animalium : qualiter agnitus eft à paftqribus, circuncifusin carne, adoratus à Magis, oblatus in templo, fugatus in Aegyptum, re-dudus ad propria, perditys in turba, inuentus à nja, tre j&fubdittq pareptibus. Denique fe pnfentem exhibet,quum baptizatur à Ioanne,quum tentatili’4 djabolo,quum predicami populo, quumdifcqrren-do miraculafaejt. Sicquqdqmipifuiledulqpertra- g-o itans eunda,qui vt homqgefsit,ad paisioniseius ru-minádo deuenit my tteria.Tunc totus fe colligens in fe pietatis affectu praefentem, &compun