■donec tota caritate perfula,delectatione repletaju-Galat.i. mineirradiata pofsit veraciter confiteri. Viuoego: iam non ego,viuit autem in me Chriftus.Tales enim fi aut diuinadifpenfatione, fiue pigra exercitatione, vel forlan proximi dilectione elongentur a folita & interna deledlationefolet rememorarepixcteriroru: recogitare quam fuauiter,& dulciter inhf rebat ipon fo,& vacabant Deo, atque per afsiduam meditationem quam delectabiliter coeleflibus pafcebantur. Quibus confiderationibus conuertunt lead dominum : & omni quo queunt, defiderio flagitant auxilium. Interdum vero non lui linentes cordisfui teporem ex recordatione donorum prsteritorum: & abfentiafponfi,quem totis pr^cordiis diligut:fe conuertunt ad fuffragia fandiorum,angelorumquetipfos interpellando, & orado, quatenus fuis precibus impetrent ad priftinum eos reftitui caritatis affedlum: iicque gemebudo cordis affediu , voto pij amoris ingeminant,& dicunt. O quis dabit nobis pennas ficut orationum frequentiam,&requiefcemusin plenitudine fummi boni per contemplationis ftudia. His nanqueexercitiis erigemur de imis ad fumma: vnde cecidimus euolando. Huiufmodi exhortationibus eundi, qui vel deliquerunt, fiue temporalium curis fe immerlerunt-.aut quietis cupiunt tenere portum, feprouocare non delinant : ied pra: omnibus adimplere defudent: qui vitam folitariam elegerunt,ac fo li Deo vacare dccreuerunt: Cum enim omnia &fe-culi & carnis obledamenta repudiauennt: fi no per }o internam deledationem mentem faginauerint: ne-cefle eft, vt langueant ab arrepto propofito, & folo corpore militent Saluatoriicum reuera ipforu flatui congruat infpiritu ambulare,ipiritualia intelligere, & fpirituali quada anhelatione Deu defututa gaudia fitire. Quis vero attinget hcc abfque orationis exercitio,& conteplationis d onoi Munera nepe ifta funt verequiefeentium: & ad Deum ignito amoris defiderio per orationis ftudia currentium.Nam fic a diffinientibus delcribitur oratio: Oratioeft mentis co- 4 uerfioin Deum per pium & humilem affedutmvel, Oratio eft afcenfus intelledus in Deum, fiue Oratio eftoftenfio voluntatis noftrr ei, a quo impetrare iperamus id,quoddefideramus,aut Oratio eft pix mentis ad Deum conuerfio fide, fpc, caritate fubni-xa. De qua virtute in confequentibus latius dicetur: deinde pauca de contemplationis donofubinferen-turtquatenus cognita eius eximia dignitate, accendatur ledor fagax ad illius ftudia nonfegni ter vel fu perficialiter:fedardenterhumiliterque. Tales enim ipfa fanda cupit habere cultores. Qualibus tjfdhbus eluceat virtusfanlila orationis. c A P. ! I- Eluti exfonora vocum dulcedine pfalte-1 rij, vel organi dodtaagnefcirur artificis manus: & ex verborum ordinata prola-KSfeXW tione dodoris patet facundia: fic ex effc-dibus variis orationis, illius percipiturexcellentia. Magna enim cum fit virtus, lublimes merito debet proferreeffedus. Infirmitatem nanquehate oratio-Eccl. 3!. nis virtus fanande qua fic legitur: Fili in infirmitate EGai 8 tuane^iasteipfum,fedoraDeum,&ipfecura-’’bit te.Quum autem xgrotaret Ezechias ad mortem, , nullum adhibens medella: remedium: conuertit fe ro De oratione. 7 y ad parietem,fleuit,orauit, &íánitati tilico rediturus eft. VoluitDeusiplms exemplo eundis vim orationis innotelcere,vt dum homo morbo percutitur, di-Icat a Deo flagitare auxilium. Omnes medici pecuniis , Deus autem nofter pura oratione ad conterendam lanitatem placatur. Hic ipiritualesfanat mor-bos.Nam baceit potilsimum remedium eius, qui vitiorum tentamentis atftuat, vt quotiefeunque quolibet tangitur vitio,toties fe ad orationem verranquia frequens oratio vitiorum expugnationem extinguir. Et heut aqua ignis extinguiturma concupilcetiarum viriolarum impetus oratione fuperatur. Ipla orationis virtus in corporalibello triumphat:quodeuiden tifsimé in Mofe patet. Namquu Amalech expugnaturus eflet,alcendit in montem non armis, led precibus pugnaturus. Exteniis ad caelum flabat manibus, deuoto orans aftedumon de terra, ied de coelo auxi-* liurn poftulans, vt quem loci diuerlitas ab inimicis o-------x , Eeiunxeratrorationisaffedusbellatoremprafentem colum bat’Vrique fi hoc merebimur, volabimus per a o hoftibusexhiberet. FitMofe orante pugna occulta, jI0I fcd manifeftavidoria, Solus orabat, vtmultilerua- X°'17’ rentur:fed delinit Ifrael vincere Mofe delinente in prece: períe iterante autem illo perfeuerans vidona roboratur.Deniq; tandiu ifta diuerlitas valuit,quan-diu iugis oratio defuit: vt dum diuerfa populis exhiberentur, orationis nobis potentia demOftrarerur. Quis enim iuflorum non orado pugnauit?Quia non hoftem deprecando deuicit i Orationibus Danielis lbpiunturflammx, fera: hebetefcunr, cadunt hoftes, inimici vincuntur. Defpiritualibusetiam hoflibus vidoriam reportat oratio. Huius rei exemplum nobis prabuit dominus Iefus: qui quum proximus pal-fioni&in agonia politus prolixius oraret, Angelicam voluit in oratione habere pra’ícntiá: poli quam vitrofehoflibusexhibuinquatenus debellatis quinó apparebant: etiam vihbilesfuperaret aduerlarios. Nam ab oratione táquam á flagello fugiunt aduerfic poteftates. Inflandum tamen eft in ea, dum pugnant contra nos. Nonipforum hoftium turba, non debel-o lantium forma, non quali fulgens vitrea terreat armatura. Donabit certantibus vióloriam, qui orandi dedit audaciam-.quod reflatur Dauid,dicens:Benedi- g dius Deus,qui non amouitorarionem meam, & mi-íéricordiam fuam ame. Denique orationis virtus ho minem illuminat. Nam & oratione melius foluun-turdubia,quam inquilitiorie alia: ciriulque panduntur fecreta precibus, quam Audio. Oranti enim Da-nieli aperiútur myfteria, fiunt reuelationes: & quod feculi lapientibus erat claulum, illi per orationem ef ficiturmanifeftum. Ipfaquoquead tranquillitatem adducit: vnde lob: Si diluculo furrexeris ad Deum, lob 8. & omnipotentem fueris deprecatus, ftatim eúigilá-bitadte,& pacatum reddet tabernaculum tuum. Sed etiam quoties impugnacionibus, aut laboribus agitaris,óhomo,propera ad orationisluftragium, infla precibus, ora gemitibus, & lacrymisdeprecare: quia fi magno in oratione te exhibueris Audio, amifi fani recuperabisgratiam,atqueexuberanti tranquil lirate ex illa repletus abibis: nec alibi quaminora-tione quiras eam, quin potius quando ira animum tuum turbat, mentem enormat,tranquillitatem, fugat: dicende in praTidium, ad altitudinem orationis confuge,ibique ab infeftationibus fecuriis lata rranquillitarefrueris. Hac Deum mitigat, & velut Laur. Iuftin. g z quod í°