Ideo agendum eft, vt palatum fames excitet,non fapores. Sunt autem quidam , qui fuperftiripfum nimis in præparandis cibis ftudium adhibent,in-finita decoótionum , & condimentorum genera excogitant, modo mollia , modo dura -, modo alia, modo fale condita fecundum confuetudinem pragnantium mulierum varia defiderantes , ita quod ibi deludant coquorum artes , & cum tanta iblicitudine præ’parantur , vt deuoratis pluribus ferculis prima non impediant nouifsima, & quum io jam ltomachus crebris rudibus repletum fe indi-nat »nondum tamen curiolitas fariatur. Horum nanque mores longé funt à pulcritudine fobrietatis:, quæ paruo redimere ftufiet fua dciideria. Tertio , cohibendus eft nimius cibi appetitus. Nam longe melius eft moderate carnibus ad vfum ve-fci,quam ventuoio legumine vfque ad ventris repletionem exaturari. Praecipue quum Efau non de carnibus, fed de lente lit reprehenfus , & de ligno Adam, non de carnibus iit damnatus , atque -lonatas ex guftu mellis, non carnium morti iudi-catüs fuerit. Econtrario vero Helias innoxie carnem:Comedit , Abraham angelos carnibus gratif-fimc pauit, & de ipiis fua fieri facrificia pracepit Deus, Quarto , ne menfura in refeótione exceda-tur-inuigilandum. Nam abftinentiæ fie elt adhibenda temperies , vt corpus nec laturitas excitet, nec inedia immoderata debilitet. Sic abftinendum eft , vt non palpet corpus , & reipirare vix pof-fir, fed vt fraóto eius appetitu , nec in lectionibus , ne.c in Pfalmis , vel vigiliis folito quid minus fiar. Quicunque igitur his præaôlis temperata difcretione vitam fuam decorauerit,fatendum eft, quod ad celfitudinem peftigerit fobrietatis. Quæ fobrietas eft reóli ludicij tenax memoria recorda-tionifqueinieparabilis vigor ,fapientiæ lecretorum cuftos , leólionum & doôlrinæ capax , ftudiorum ac artium bonarum difcipula pariter & magiftra, ingeniorum & capiendarum rerum pedilfequa, bona fama femper autrix , in cogitationibus lalu-bria atque vtilia creans , virtutis lingulare auxilium cunóla cum ratione difponens. In congregatione honeftorum feipiam femper ingerens temeritatem fugit, pericula cunóla declinat, mutuis officiis obtemperat ,fuperbiam deteftatur, domum familiamque cum moderatione gubernat, & fidem fibi committentibus leruat. Hac denique virtus in animo le pofsidentis concupifcentias frænat, affe-ólus temperat , defideria fanóta multiplicat, vi-tiofacafligat, confufa ordinat, cogitationes pra- j uas remouer , lañólas ingerit , ignem libidinofæ voluntatis extinguir , mentem placida tranquillitate componit , atque totam ab omni tempe-ftate vitiorum defendit. Hæ funt diuitia , quibus fobrij ditantur , hæ vtique funt gemma huius, de qua diólum eft , fobrietatis, quibus redimiti funt, qui ipfam perfeóté obtinent. Quæ virtus inter reliquas non mediocrem fortitur locum,fed infru-élil nis huius ligni vitæ ex fui dignitate decimi gra-dus fiiblimatur honore , apud vero cœleftem re- 60 gem fummum meretur faftigium, quia ficutexgu-liE tranlgrefsione illata eft homini confufio& poena ; ita dignum eft , vt pro virtute fobrietatis ei conferatur honor & gloria in fecula. 3° De humilitate. £ DE VIRTVTE HVMIU-' tatùfanótij?im£,qu<£in Domino Iefuplciiifìtinè claruitìMque de ipfitts diffinitio/nbiu,qu£ -virtus in ordine fru£iuumli^iiyit£yndecmum for- ! '■ titur locum. CAP. i. Eluxerunt corufcationes tua orbi pfal.ju. terra,vidit & commota eft terra. Confefsio hacvoxeft intciligenris ^9 -opera Dei,& miraipiiusdona reme morant*s" Quid mirabilius, quidve iucundius dici poteft, quàm quod Deus & Dominus noller noftri iimilisfierint.digiia.-tus?Pracellenrilsimaefthac ipfiusdignatio, inaudita eli à feculis talis defceniio.Excedit hac gratia-cate rorum donorum eius innumerabilem multitudine, Jiecex fuiincópreheniibilitate ab hominibus explicarivaler,Er quid mirum, cum neque ipla coelorum 20 Deolamulanriaagraina.ad plenum id queant inda-gare?Stupent,mirantur,.& venerantur humanam in Deumallumptam effe naturam. Contemplari mira & lucumia fumicate non delinunt, quomodo homo Deus, & Deus homo effici dignatus-, eft. Quod cum plane non capiunt, laudant, magni ¡icant, & quibus valent, votis extolluntdiuinam.bonitatem,qux tam munifice le prtebuit nj<>rtg!ibus,non tanni,in alium-ptione natura:,fed etiam in humili cóuerfarione. Mirantur nanque illum nunc latentem invierò, nunc iacencemin prxfepio, nunc latentem ingremio, vagientem» plorantem, in Aegyptum fugientem ,& genitrici obedientem. Nec non tentatum , fatigatum, perfecutionem pallimi, venditum, captum, illufum, conlp litum,expoliatum,.flagellatum,/pinis coronatum,felle potarum, clauis cruci affixum, extinótura, & lancea vulneratum,infuper infepulcro iaccntem> tertia die refurgentem, cum difcipulis & inter dilci- , pulos apparentem, comedentem, benedicentem,& ad ccelosafeendentem, atquefpiritum emittentem. Praeterea ipfum cernunt perdilcipulos,& indilcipu lisprxdicantem,populoscóuertenté,&pcreoZdem miracula facientem.In quaadmiratione nil aliud quàm Deo laudes oftèrre poliunt, qui r/m eximiis o-peribus mortalium corda ad fe trahere dignatus lir. Eandem quoq; infpiciendbper Ipititù vir Deo plenus, Deogratiasreddens,&futura tanquam praterie ta narras aiebat. Alluxerue corufcationes tu Domine,id eft ,mamfeftata'funt incarni pafsibihv.irtu-tes tua?, doótrina tua, miracula tua orbi terra. Vidit > hxc homo Dei fide, fpiritu, & oculis, &.motaeft terra. Motafunt plane corda terra? hanentia, terrà dili-: gen tia,& terrà pofsidentia-. Aliter enim ad Deum ne-, quaqua valebant cóuertihomines.Nonenim cogno- i.Cor.i. uerunt per fipiefitia Deum,ideoplacuit ei per fluiti-, ria praedicationis,per infirmitate carnis fanos eos fa». cerg,& cótundereìpforudurà pernice,atq; perh.umi litatis virtute adfuàgrarià & gloriafublimare, vt fi-cijtfuperbia extiterat caufaruina:,ita & humilitas fieret materia recóciliatipnis.Qme.humilitas perfe-ólifsimè elucet in vita.&virtutibusfaluatoris,quibus fe coparandp homoquid defe arftiinare debeat, per-fpicuèedocetur.Perfeólio nanq-,ipfius humilitatis in nobis collocat fundamentum,dumhumanamens in iljo miratur omniu carifmacp^lenitiidiné,Qiqniiiq; f 4 virtù 40 P ra.