Lignum vita: 3 “ enim eft difeernere , & aliorum obedire. Quarto modo,vtfemetiplum intendathomo,& ab aliis oculos auerrat.Nam qui veruseft Dei amator ,femper debet mentem djfcutere, vt ad fui notitiam, ex qua compunctio oritur, valeat peruenire. Quatuor etenim funt qualitates, quibus diligentis Deum anima compungitur, & a proximorum operibus oculos a-uertit. Quum aut malorum luorum reminilcitur, confiderans vbi fuit,aut iudifiorum Dei fententiam metuens,fecum quserens confiderat vbi erit?aut cum mala vita: praefentis attendens lolerrer maerens con-liderat vbi eft. Aut quum bona lupernae patria: contemplatur , qua: quia nondum adipifcitur , lugens conlpicitvbi noneft. His modis captiuato mtelle-¿tujhomo Deum ex toto Corde fapienter diligit,quia ab exercitatione interiori, qua Deus diligitur ex toto corde, nullis poteft feduci fallaciis. Tota anima Deum diligit, qui dulciter Chrifto paflo copatitur, compungitur,& mouetur.Vnde per quendamDeum dulciter,totaque anima diligentem dicitur.Super o-mnia reddit te mihi amabilem bone Iefu calix, que bibifti opus noftr® redemptionis. Hoc enim omnino amorem noftrum vendicat libi.Hoc (inquam) a-morem noftrx deuotionis blandius allicit, iuftius exigit,arctius ftringit,& vehementius afficit,nevllis valeat abduci blanditiis.Tota virtute Deum diligit, qui propter amorem ipfius nulla vi laborum,aut tor mentorum, vel etiam metu mortis iuftitiam deferit. Conflans nanq; & profedlus debet eile amor noller, vt fi necefle fuerit,amore illius moriamur, qui amore noftri placide ,& benigne mori dignatus eft.Di-fcat proindeaChriftoanimaChriftianaDeumdili-gere,quia &ipfe nos dilexit fapienter culpam caues, dulciter carnem induens,fortiter mortem fuftinens. Et nos debemus Deum diligerefapienter ne decepti, dulciter ne illedli, fortiter ne opprefsi, deficiamus. De quatuor jpeciebus arnoris. CAP. x. IO 20 3° ter protectorem, quem habuit conditorem, & ficur per feipfam non valuit efle, ita iine Deo non valeat fubfiftere.Quod fane ne de le creatura ignoret,&hbi (quodabiit) arroget beneficia creatoris, vult idem conditor hominem tribulationibus exerceri,vt quii defecerithomo, &lub.uenerit Deusfvt dignum eft) ab homine honoretur.Hoc enim prophetica voce ait.Inuoca me in die tribulationis,eruam te,&hono- pQ lificabis me.Fit itaq; mira conditorisdilpenfatione, vt homo, qui praeter le neminem diligere nouerar, Deum propter le diligere incipiat,quoniam freque-ter expertus eft omnia pofie cum Dei adiutorio,& line iplo nihil. His enim progrelsibus ad fecundum a-moris gradum proficic anima, quum Deum propter fe,non propteriplum diligit.Atli frequens ingruerit necefsitas, ob qua & f requens fiatconuerfioadDeu, & a Deo fedula frequenfq; liberatio coferatur, nonne & li f uerit ferreum pedtus, vel corlapideu ex collatione gratix,ex triumpho vi ¿tona:, exhoftium de-pullione,necefle elf emolliri ad amorem, domumq; liberantis,quatinus afeendens ad tertium gradum a-moriSjhomo Deum diligat, non propter le tantum, fed etia propteripfum ? Exoccafione quippefreque-tiumnecelsitatum crebrisnecefle eft interpellatio-nibusDeum ab homine f requentari, frequentando guftari, guftando probari quam iuauiseft Dominus. Et ita fit,vt iis exercitationib9 anima euolet ad quartum amoris gradum, in quo ad pure diligedum Deu plus alliciar guftata luauftas, quam vrgeat humana necefsitas. Harc nanque eft perfectio perfedle te diligenti umD omine,hoc eft gaudium,quod non tribuis impiis,fed eis,qui te toto affectu diligunt, & colunt, quorum gaudium tuipfe es, & haec eft inchoatio beata: vita gaudere de te in te. De (¡¿nisfquibus cogxof:itur>vtrum homo Deum diligat. CAP. XI. P&I.17. Iligentium Deum quatuor funt fpecies, prima eft naturalis, quo amore amant o-mnes Deum & boni &mali.De hoc amo re ait Auguftinus. Deus quem amat omne quod amare poteft iiue fciens,fiue nelciens. Secunda eft, quo aliquis amat Deum, eo quod cognofcit eum fibi neceflarium, de quo Dauid in Pfalmo. Diligam te Dominefortitudo mea,Dominus firmamentum meum,& refugium meum,& liberator meus. Tertia eft, qua aliquis amat Deum propter delicias, qusin eo funt. Quum enim Deum diligimus, omnia dele-¿tabilia & fiiauia in eo repetimus. Vnus eft, qui queritur , in quo omnia continentur. O amor iuauis, o lucrum mirabile, o compendium lingulare, quam vehementer accendis mentem delicias bonitatis tue fencientem?Dehoc amore dicitur Sapientia v 11. A-mator factus fum formaillius. Quarta eft, qua alti quis amat Deum, eo quod fit dignifsimus amore, qui amor puruseft. Amat nanque cafte, qui ipfum quem amat quatit,nec aliud quarit quam ipfum.Perle ille amor fufficit, per fe placet. Ipfe eft meritum, ipfe eft & premium fibi.Ad hunc gradum diuina miferatio-ne ducitur animafuccefsiue perincrementa amoris. A Domino vtiq; fit hoc.Ipfe etenim Deus taliter naturam condidit humana,vt neceflarium habeatiugi- 40 Lurafunt,per qua: cognofcitur,ytrum homo Deum diligat(videlicet) quum aliquis cogitat de Deo libenter, vndic Sapientia vi. Cogitare de Deo fenfus eft confummatus.Vis amoris hocfo- let in animo agere,vt quem femper ille cogitat, nullum alium ignorare credat. Vis quoque amoris intentionem multiplicat cogitationis, quum quis vadit in domum Dei libenter. De hoc prabuit nobis DominusIefusexemplum.Namingreflusin vrbem 50 ('ficuidicitur Matthati xxi.)intrauit in templum, dans formam religionis, vt quocunque imus,primum domum orationis, li ibi eft, adeamus. Igiturtu 6 homo imitator Chriftifa id eft quum quis de Deo libenter audit , de hoc Dominus. Qui ex De»