De caritate. 27 ter fupplicanti, atque in vno caritatis vinculofe pariter copulanti ’ Commendatur limihter caritatis excellentia ratione modi,qui ellfacillimus. Qui enim amatmon laborat. Omnis nanque labor non amantibus grauis eft.Amor iolus eli,qui difficultatis nomen eruoefcit.Nil durum,mi amarum,migrane, nil lethale cóputat amor verus. Qui vulnera, quod ferrum , qux perna, qua: mors amorem prxualet fu-perare perfectum : Caritas enim impenetrabilis eli lorica,refpuitgladium,iacula excutic, periculum 111-lultat,mortem irridet,poliremo vincit omnia. Quanta [it vnlitatis cantai'. Cp ijuodjelajtt, ijuajilios Dei à peccatoribus dijeernit. c a p. v. ■ Vid inter Dei donaidignitatefque virtutum vtilius poisidetur,quàm caritasdpia nanque regni coeleflis fignaculum eli; tine quo nullus ingreditur. Caritas enim eft Ipecialis virtus piorum atque fandiorum : quum extera: virtutes bonis & nialispofsint elle cornmu-1 o nes.Solaenimeftdilcdliotquxdilcernit internlios Dei, & filios diaboli.Signentfe omnes tigno crucis, intrent in Eccletias, impleant parietes balilicarum ; cantentjomnesalleluya : non dilcernuntur tilijDei, nili caritate.Qui habet caritatem : nati flint ex Deo. Magnum iudicium : magna diferetio. Quicquid vis habe:hocfoiumnon habeas nihil tibi prodelf.Alia fi non habeas,hoc habe,implefti legem, pofsidebilque regna coelorum. Eft etiam hxc virtus beata boni retinaculum , & animi xrarium.Eft enim arbor: àqua non excidit nec fiosdefiderij : nec folium boni verbi , nec frudlus boni operis : quum enim 1 piius proprium fit nutrire concordiam,feruare compotita: coniungere dillociata,dirigere praua,& exteras virtutes perfedtionis fux munimine lòlidare : liquis in eius radicemfe inierit: necà veritate defluit:necà frudlu inanelcit. Dei etiam gratilsim um lacrificium ell caritas. Nam ficut mors corpus interimit : fic ab amore rerum temporalium sterni vitx caritas occidit, & animam Deo iniacrificium offert. Nam quem perfedle ipfa abforbuerit, ad terrena foris de-lidenavelut infenfibilem reddit: nec fandius quilibet mori pro domino potuiftèt in corpore,niti prius à terrenis defideriis mortuus virtute caritatis fuiflet in mente. Ipfa quoqueell diaboli iacu/um. Antiquus nanque holtis caftitatem in nobis: li fine caritate fue rit,non timef.quiaipfe carne non premitur,vt luxuria diH'oluatur:necabftinentiam timet,quia cibo non vtiturifed valdeinnobis caritatem veram,& amorem humilermquem nobisvicifsim propter deu impendimus,timer :ipfoqueiaculo ex liuore inui-dix vehementer confoditur:quiaipleconfpicit nos tenere in terra , quod iple tenere nolens amilit in coelo. Similiter etiam caritas efl iufti gubernaculum : per quod Julius in hoc pelago non deuiat: fed ad perfedtionis portum adducitur. Nam Dei caritas eft gubernaculum falubre : lemper pofsi-dentem fé,dirigens ad perfedlionem. Eft quadam vernalispluuia virtutum :fub qua & bona voluntas germinat : & operatio fandla frudlificans ad maturitatem perducitur. Hic patiensinaduertis: temperata in profperis : in humilitare potens : in affiidtione Ixtifsima : inimicis beneuola & bonis fuisfuperans malos. Hxc l'ancia &diuina caritas gignit in anima mititatem & benignitatem:faciensvtnoiipfosbene Laur.Iuftin. c z habea IO »W , -r----- deC: ‘1C lplntualibus,quipli •^G^SKi4 tadshaber: ille didor comprobati io ctos, fiue arguat inquietos, diuerfa exhibens ficut fi-liosdiligit vniuerlos.Quum te arguit, mitis eft, quu blanditur,limplexeft,pieloletfxmre:linedolomul-cere;patienternouitirafci: humiliter indignari. Ipfa inter frudtus fpiritus prolui excellentia prima nu-Galat-5- meratur dicente Apoftolo ifrudtus fpiritus caritas. Quj autem alia fruCtuslpintusdebuit tenere primatum , nili caritas; line qua exterae vi rtutes non reputantur efle virtutes: Ante enim quam ipfa adufmul-lus frudtus gratus eft,vbi vero cantas: ibi multustiu-Ctus: vt autem multi arboris rami ex vna radice pro-deut: fic multa: virtutesex vna radice caritatis. Nec habet aliquid viriditatis ramus boni operis: li non manet in radice caritatis. Iplius etiam excellentia commendatur, quia gratis operatur. Iuilitia enim reddit debitum:timor redimit incommodum ;quod imminet. Spes emittit commodum : quod obtinere intendit: purus vero amor de ipe vires non fumit. Purus amor mercenarius non eft: nec tamen diffidentia damna lentit. ex fui dignitate prae e liat ipfa caritasfarifta omnes altasvirtutes. c a p. i i i i. Vemadinodum in rebus temporalibusil-le creditur locupletior, qui plura pofsi-det: *1C lplntualibus, qui plus cari-^G^«^4 tads haber: ille ditior comprobatur. Caritas nanqueeltdulce &.falubre vinculum medum: line qua diues,pauper:& in qua pauper,diues eli.Pri-mo ratione lui, quia thelaurus eft. Ipfa nanque caritas thelauruseli abfeonditus in agro cordis: pro quo emendovniuerfa eflent vendenda,quanquam qui-cunqueillum cognolcit: etiam li dederit omne liib-ftantiam domus iux pro ipfo: quali nihil delpiciet eam. Necefle quippe eft o homo: vtquo prxceilerit ddeClionis thelaurus tuus: illuc lequatur etiam cogi-Matt.6. tadonis affeCtus. Ideo veritas ait. Vbiell thelaurus tuus: ibi & cor tuum erit. Vt ergo in coelis thefauri-zemus,cceleftiadiligamus.VisnoiIe:vbithefaurizas: attede quid amas: vis nolle quid amas: attende quid 4 o cogitas. Itafitvtthelaurumtuumex tuo amore co-gnolcas:& amorem tuum ex indicio cogitationis in-telligas. Eli quoque caritas virtus ditilsima ratione habiti,quieftdeus.Qui enim caritatem habet:deum Ioan.14. Eabetdicut iple caritatis magifterdicitiSiquisdiligit me-.lermonemmeum leruabit,& pater meusdili-geteum,&adeum veniemus,&mandonem apud eum faciemus. Nullx nanque maiores funr diuitix, quam deum pofsidere,& caritatem habere. Nihil deliciet Deum polsidenti. Nam apud iplum iunt om nes thelaudj&ipfe eli omnium diuitiarum & bonorum fonsindeficiensdargitorliberalilsimusmec im properat, cui tribuit: le libentius quam fua tradens diledloribusluis. Caritas etiam plus exteris virtutibus locuples eli rationelucri. Aliena enim bonafua P&I.18. facit,(icutin Plal. legitur. Particepsegolum ornniu timentium te. Pleniisima peccatorum nempeobri-netur ablutio :& meritorum xque fit participatio: quando totius Ecclefix vna ell oratio vna eli confei-lio, & concors extat caritatis affedlio. Si enimduo- go rum vel trium fandiorum pio conlenfui omnia,qua: popolcerint,dominus prxiia nda promitnt-.quid negabitur multorum milium plebi vnam obleruatiam pariter exequenti, & per vnum dpi ritum concordi- S°