Lignum vitat 4 4 impletur, tanto magis dignum reddit hominé Deo, vt qui proprio fenfu Deo limilis efle voluit,humiliatus in poena,erigatur ad Deum iudicio alieno, & di-fcat femper mens non le extollere fuprafe,quu opus habeat per obedientiam negarefe. Eil enim obedié-tia voluntas faciendi mandatum, fuperioris, vel efl boni operatiofecundú regulam faera feriptura maioribus quibufeunque debita:. ER etiam obedientia fpontaneum & rationabile propriavoluntatisfacri-ficium.Siue obedientia efl pio iludió propria: volun- 10 fatis abnegatio.De qua virtute in conlequentibus latius dicetur. Gguod. ad virtutem obedientiaplurimumprouo-catur homo exemplis ¿n[en¡ibilium creatur arum,angelorum & Christi. CAP. II, Aec virtus nanque ex fui dignitate cum fit communis,hominem ad fe trahit aliarum exemplis creaturarum ,&cex Iui maxima collatum, ipiius largitorisfamuletur obfequio. Me-excellentia,quain effeilibus comprehen- 20 flora nanque merenturfufeipere, qui conceflabona duntur. Ad obedientiam quippe nos inuitant creatu-rseinfenfibiles &irrationales,quxDeo vniuerfaliter pfal.48. famulantur,de quibus dicitur,Praeceptum pofuit, & non preeteribir.Vnde nonmediocris eR pudor generi humano,imperio Deiinleniibiliairrationabiliaq; parere,& homines no obedire, quibus fenfus ab ipfo Ibi-48. tributu^ eRautore. Homo enim quum in honore ef-ler,non intellexit.In ipfo honore conftitutus habitabat in paradifo,& in loco voluntatis couerfatio eius. Nihil moleltia?, nihil indigentiae fentiebat, odoriferis Ripatus malis, fulcitus floribus, gloria &honore coronatus, & confiitutusfuper opera manuum plal-matoris fuerat. Magis autem ob infigne diuinx limi-litudinispracellebat,& erat illi fors &focietas cum genere angel orum, & cum omni militia ciuium fu-pial-48- pernorum,(ed propter inobedientiam fuam comparatus eRiumentisinfipientibus , Scillis fimilis factus eft.Seruauerunt cunila animantia legem & ordinem fibi impolitum , & ideo perRiterunt in natura , qua creata funt.Inobediens autem homo idcirco corruit quianonobtemperauit.Et qui per gratiam futurus erat angeloru collega , ex neglecto imperio effeilus efl miniftratoriumentorum. Eruditur vtiq; ad obedientiam per obedientiam creaturarum , qua modo fuo dicunt homini. Si vis efle quod fuilli, difce famulari creatori, vti facere confpi cis nos. Pudeat igitur hominem polle conuinci in diuino examine deino-bedientia a creaturis,qua: quia fe non extulerunt,fte-terunt.Ad hanc etiam virtutem inuitantilla cceloru Deo famulantia agmina, qua: ex officio obedientia Pfal.ioj. mergere angeli nuncupari,de quibus dicitur.Qqi facis angelos tuos fpiritus.Sem per enim finiti illi ccr-leflispatrialpiritusfunt fpiritus,fed femper angeli vocari nequaquam poliunt. Tune folum funt angeli quum per eos aliqua nunciantur, & ab iplisprocedit verbum, quod hic fit,& per ipfos exercetur falus no-Hebr.i. Rra.Adminiftratonjenimfpiritusfuntmilsiinmini fleriutn proptereos, qui hereditatem capiut falutis. Intuentur nanq; legem fixam ,legem iubentem fine voce, legem asternam imperatem fineferiptura, fine fyllabis Scflrepitu ,femper flantem & continuo lo-quentem, & ex illa faciunt quicquid hic fit, in nullo ptztergredientesiubentisimperium.Sed nihil miru fi angeli fua obedientia nos prouocant, quum ipfe Dominus Iefus Deus nollet Dei filius, lux, dux, &Je- Hcbq. gifernoRer hanc fuo nos docuerit exemplo, de quo fcriptum eft.Et quidem quum eflet Dei filius, didicit ex iis qua: palliis efl, obedientiam, vt fieret omnibus obtemperantibus fibi caufa falutis.Si ergo Dei filius obedientiam didicit per experientiam tantorum laborum,non debet homini onerofumefle hanc addi-fcerefui creatoris exemplo, &pracipue feruis iuis, qui lingularis priuilegio amoris in ipfurn obedientia Radium vocati funt, quanquam omnes ex debito te-nentur.Voluit enim Deus rationalem creaturamvo-luntarijboni munere & liberi arbitri j poteRate dotarent boni & mali capax vtrunque naturaliter pof-fet, licet quippe illi eligere & refpuere, probare & reprobare.Nec efl quo magis rationalis creatura exteris praeferatur, nili quod quum alia omnia conditionis & necefsitatis tantum habeant bonum,hac fo-la etiam voluntatis.Ideo dignum eR,vt munus a Deo de corde non probantur amittere, fed in conditoris laudem per obedientiam continuo Rudent offerre. De multiplicibus effe cti bus obi dientia,ex quibus clare[cit ipftus vii tutis dignitas. c A p. III. ^cut ex dignofeitur dulcedo mellis, *ta 6Xeft'e<^-ibuscomprehenditur virtutu sgrtggtesi? dignitas, Vndevtperfpicacius eluceat o-bedientiavirtus,aperiendi funtlpliusef-fetlus. Quato nanq; clarius patebunt praconia eius, tanto amplius accendetur mens ad ipfam polsiden-dam, quia thefaurus quum manifeftus efficitur, hominis infe excitat concupifcentiam.Tanta enim excellentia: efl obedientia: virtus, quod hominem fratrem Chriftifacit. Dum autem Dominuseflet occupatus in officio pradicandi, fuggefsit ei quidam de matre & fratribus,infidias tendens,vt fpirituali operi carnem &fangumem anteponeret.Cui Dominus, 40 Ecce mater mea, & fratres mei, quicunque fecerit Marci, volutatem Patris mei qui in cceliseft,ipfe meus frater,foror,& mater eft.Quarefic relpondit Dominus IefusVtiq; propter nos ,vt conuerfos ad Dominum, iamnonfolicitetcuraparentum carnalium,& ne-cefsitudmes illorum non impediant exercitium fpi-rituale. Quandiuenim in mundo fumus , debito res nos conflat efle parentum. Poflquamverb perobe-dientiam nofinetipfos reliquerimus,nos ab eorum necefsitatibus cognofcam us eflefolutos. Haec hominem gratum Deo reddit,& ei acceptifsimum prallat obfequium Tegitur enim Ecclefiaft.i 11 i.Multo melior efl obedientia, quam ftultorum viitima.Quia autem Deus cor quarit, cor infpicit, intus teftis efl, & velut iudex approbat voluntates ,fufficit 6 homo, vt ei offeras per obedientiam tuafacrificium volun-tatis.Quum enim potes,ore confitere adfalutem,o-pere te exerce ad pietatem, quum autem non potes corde laudare, propriam reprime voluntatem.In ara conficientia: viilimas voluntatis impone, & infundetur tibi pax in terra cum hominibus bonavo-luntatis. Ipfa etiam Deum glorificat , hominemque excellentem facit, vnde dicitur Efaia ivm-Si glorifica ueris Deum tuum , dum non facis vias tuas,& noninuenitur voluntas tua vt non loquaris fermonem í° 6o 3°