Lignum vit® ibi erit bonum eft: ac etiam beatifsimum & ®ternii. Itaque amabimus & vacabimus: videbimus &lau dabimus,& hoc erit fine fine. Nam quid aliud no-fter ell finis: quam peruenire ad regnum: cuius finis nullus eft: de quo in Pla-lmo dicitur: Regnumtuum: PQ.144, regnum omnium feculorutm Gruibus caufis deus ab homine diligendusfit. C A P. VIII. ia 1 o 3° 3° inquam eft quod noftram deuotionem & blandius allicit, & iuftius, exigit, & arctius ftringit, & afficit vehementius. Multum quippe pro nobis labo-rauitfaluator:necin totius mundi fabrica tantum fatigationis autor aflumpiit. In ditiis nanque fuis fu-ftinuit concradittores: infattisobferuatoresiin tormentis illulores : & in morte exprobatores, vt accendamur amoreipfius infpicientes vulnera Chri-fti in cruce pendentis, fanguinem molientis : precium redimentis, & liuorem domini patri fpiritum 3 commendantis, Caput habet ad ofculandum : cor apertum ad diligendum : brachia extenla ad amplexandum : totum corpusexpofitum ad redimendum-FRc quanta iunt cogitemus-.hxcin ftatera cordisno-ftn appendamus : vt totus nobis figatur in corde-.qui totus pronobis fixus fuit in cruce. Multos enim filios Dei fecit vnicus Filius Dei : emit libi fratres fan-guine proprio ¡probauit reprobatus-. redemit venditus , honorauit iniuriatus : reuiuificauit occifus. Q_uare fibi totum noftrum amorem non vendicati qui totum fe pro nobis tradidit pafsioni? Eft & quartum : propter quod inardefcit anima in Deum: h diligenter conlideretur (videlicet) pramium : quod nobis polliceri dignatus eft : felicitatis ®tern®, & primo ratione fu® deledlationis. Illuc feftinemus properare : vbi lemper delectemur in domino : fem-per viuamus domino. Si enim fic amamus illam vitam miferam atque fluidam : vbi cum tanto labore viuimus,& vbi vix currendo, fatagendo,fudando, fufpirado necefsitatibus corporis latisfacimus: quan tomagis debemus amare illam vitam , qua: omnibus deleóiationibus plena eft:vbi nullum laborem fufti-nebimus, vbi eft femper lumina fecuritas, fecura felicitas ,felix libertas, delibera beatitudo : de quibus dicitur in Rfalmo : delectationes in dextera tua vique in finem ì Excitat etiam illud praimium ad Deum-diligendum propter exaltationis gloriam, quam' recipiunt,qui illic funr, de quibus dicitur. Mat.ii. Erunt omnes ficut angeli Dei. O felix & gloriofa focietas jófanóium conuiuium .odefiderabilisglo-ria ,0 benedicta duitas ,.qu®es angelorum fancto-rumqtie omnium congregatione.beatac-quam mirifice meritis fulgentibus.micas ? In rei-terna falus exuberat : nullus ciuis tuus inde eiicitur., nullus ma-liisilluc admittitur,0quam gloriofa dièta funt de te. In te pudici angelorum chori exultanti in te eft focietas omnium Deum videntiurmin te fit iolenni-tas iugis & dulcis à peregrinationis huius labore redeuntium. Intedeniquefelliuitaslinefine,®ter-nitas fine labe,& fereniras fine nube. Prouocat quoque illud prxmium ab fatieratis perfectionem ad PfalaS. Deum diligendum , de quo fic legitur- Satiabor, quum apparuerit gloriatila. Tanta enim vis in illa cdelelli pace nos fatiat, vt quod m ie quifquc non ac-cipit:hoc fe accepille in altero exultet. Vna cunctis erit beatitudo latiti®: quamuis non vria fit omnibus lùblimiras vitae. Feftinemus ergo adlocuiia tutiorem , Scàbund^ntià: luperiorem, vt habitemus ime ihettr^abundemus finedetectu, cpulemuriinefaftl-dio,& fatiem 11 r delectationis deriderlo, Ex lui etiam o gternitate incitat .ad Deum amandumiUud.pr$miu, de qqo dicitur. Iufti in perpetuum viuent-, Inilla nanque.ccrlcili patria: quicquid amabitur ,adefit: nec defiderabitur, :quod ridn aderit. Qmne quod 40 Icut in procedenti capitulo didlum eft: qua;fiotninemaccendunt adamandum ^euTn : ’n coniequenti dicetur: qui-bus caufis deus diligendus fit: qua:plures furit. Et primo caufafu® affinitatis, de qua dicitur. Vnus eft enim parer vefteriqui in coelis eft. Et domi- Mat.ij. nusin Euangelio. Ite, dicite fratribus meis, &c. Ipfe enim deus humanam naturam diuin® voluit aftocia-iiinvnam perfonam nunquam ab ea feparandam: vt fic faltemamaremus:a quo cognofceremus nos amari. Fadlufque eft hominum &Dei mediator ipfe i.Tim.i Dominus Iefus:vt quia perima noltradongcdiftaba-mus a fummis: in feipfo ima,iungeret ima luminis: atqueex nobis via redeundi fieret: quafummis fuis imanoftracopularet:eilemufq-,ficut ipfeeft vnucu patreinos quoq; cofummati cii iplb efficacia: caritatis. Diligendusetiaellcaufafusdeleclationis. Nara fi efiuris panis tibi eft:li litis,potus tibieft,de quoine, briabutur eledli pr® vbertate&fuauitate lpfius: fi in tenebris es,lurae tibi eft:fi. nudus,immorralitanstibi vellis eft. O vera &fummafuauitas omni fiiauitate dulcior:& omni dulcedine delectabilior, led no carni &fanguini: omni luce clarior: omni fecrerointe» nor: omni honore fublimior, fed non fublimibusin fe.Mult® fiint tu® delectationes domine: quibus-qui vident r.e,pafcuntur:eafque fufeipiunt de te. Amarius quoque eft caula fu® largitatis: quia dat omnibusaf-fluenter,& nonimproperat. Dedit enim nobis nedu fuaifed&feipfum. Qdideriinf melius feipfo potuit , daretDignus planeeft,vt redametur,prefertirii fi ad-uertatur quis,quos,quantttm:&quare amauerit.Ora nia nanque abundanter nobis tnbuit:quare diligendus vehementer eft. Amandus eft.enim caiifafii®iril exhauftibilitatis,de quadiciturcApud te eftfons,vrte. Omnes enim electihaurienrderllo fontelntirabn les deleClatipnesmec tamen minuentur. ImplebftuE intelleCtusfapientiaContemplandofapientiami^Oi luntas voluptatibus sternis, & memoriaiucundira-tefelici. Et ficmiro modo-exfola. Dei contemplag , tione exuberabit anima, innutrieris bonisameclioc mirum elbquum oculus.Carnis iolem inipidensillm ftretur luce lolis abfqrieipiiusdim.mutidna.-i>Mihai bet intelledlum,inrelligatj Diiigedus eft Miamnus» pter amoris ipfius vtilitatear. 'Nthil efiim .fzecrfru-cluofiusporeft.diligi. Nainipliciiiigenribasfepec-catariimittit:ficutlegituE.-:Remittunturei. peccati LuC’7' rirulrai quopiam dilexju mtrltiani.-ilpfe-fe diligentes il luminat ficutferipturneffa 1 Diligire Deum) &dllii- Erde. »• minabuntur corda veilra. Interdum nanque.com-puiidlraiMS ardoreranr®fubliniitatis eftvisamibiiis:* vrhacnec ip&ratntmws ¡pofsit cqwnprehendeiieriiqui eamillumiiiarus meruirhaberei: Iple ad cohdein piationis gaudium fe diligentem ttddircif- Nam' irquis ad contemplationis ftpdium properat: femetipfitm prius S*P4-