Lignum vitat J 2 enarrabitiQme lingua dicere,qua? ratio caperefuffi-cit redeptioms beneficia: quomodo fabtuseft homo hominis fatlor,vt fugeret vbera regens lidera, vt eiu riret panis, iitiretfons, dormiret lux, ab itinere via fatigaretur,fallis tellibus veritas occultaretur, rndex viuorum & mortuorum a indice mortali ludicare-tur-.ab iniuftis iuftitia damnaretur, flagellis difcipli-na caderetur,fpinis botrus coronaretur,in ligno fun ¿amentum fulpenderetur, virtus infirmaretur, falus vulneraretur,& vira pro mortuis moreretur iQuan-fi vero beneficij fit inifitutio (aeramentorum faluti Jiominum neceflariamoneft qui digne loquatur. Ab ipfa nanque Dei lapientia homine afliimpco: aquo in libertatem vocati fumus: pauca (aeramenta falu-berrimaconftituta funt, qui (ocietatem Chrilhani populi fubvno Deo libere continerent. Conditura nanque funt abipfa incarnata fapienria pro falute hominum feptem (aeramenta , prodiuerlitatefalua-dorum.Pnmum eft intrantiumzvt eft baptifmus.Se-cundum eft pugnancium-.vteftcoiirmatio.Tertium 2 0 eft vires refumentium: vt eft Euchariftia. Qjjartum eft refurgentiumivteftpcenitentia.Quintum exeun-tiunuvt eft extrema vnttio. Sextum miniftrantium: vt eft ordo.Septimum nouos milites introducetium, vt eft matrimonium. Horum etenimfacrametorum magna eft vtilitas. gaptifinus ordinatus eft contra originale peccatum-.prrnitentia contra mortaleiex-trema vnttio contra veniale : orflo contra ignoran-riam-.Euchariftia contra malitiam: confirmatio con traimpoteritiarmmatrimonium contra concupiice-tiam:quam temperat,&excufat.Difponunt quoque hicfacramenta ad feptem virtuteshabendas. Bapti-fmuseftfacramentum fidei:confirmatiofpei:Eucha-riftia caritatis: poenitentia iuftitia?: extrema vnttio perfeuerantia:, qua: eft fortitudinis complementum: ordo prudentia: matrijnonium temperantia:-. Sunt & alia: complures horum facrampntorum dignitates,& caufa?,qua? omittende (unt.Patetenim euiden-terexhis generalibus beneficiis,quo vigore in virtute fpei mens valeat profice re il 1 a confiderando. Ai i-quafuntbeneficia (pecialia,quietiam promonent IO fattor. Tria quidem maxime de creatura fciedafunc breuiter-.fcilicet,quiseam fecerit: per quidfecerit:& quare fecerit. Si quaeritur quis fecerit: Deus: fi per quididixit & fatta funt: Ii quare fecit; quia bonus eft. Neque quilquam autor excellentior eft Deo: nec ars efficacior dicitur verbo, nec cauta melior, quam vt bonum crearetur a bono Deo. Intelligat ergo rationalis creatura, quod hoc bonum a lummo bono ei ad bonum traditum fit: vt cognofcat creatorem & largitorem videlicet ex perpetuitatequia creatoreft aiternus:ex magnitudine quia omnipotens:ex ordine & difpofitione quia fapienstex conferuatione quia bonus:& ex largitione quia caritas.Cmlum ccelido pfaLuj.’ mino (ait Propheta) terram autem dedit filiis hominum. Merito nanque debet cofidere: cui tantadona-taffunt. Quis autem diffidere poterit, fi conuerterit cor fuum adintuenda beneficia lpiritualia:qui fidelibus a Deo tribuuntur; Infundit enim deus filiis fuis fpiritum fuum multipliciter adlalutem , ad miraculum,ad auxilium,adlolatium,adferuorem. Adfalii-temquum in toto corde reuertimur ad Deum. Ad miraculum ,quum lignis & prodigiis cornicare facit fideles. Ad auxilium quum intentationibus &prel-furisadiuuatinfirmitate noftram. Adiolatiuquum per internam iuauitatem teftiraonium reddit fpiri-tui noftro, quod filij Dei fumus. Ad feruorem quum in cordibus perfeitoru vehemetius accenditignem caritatis: vt nonfoluminfpe filiorum ,fedetiam in tribulationibus glocientur, contumeliam gloriam reputantes:quodeft perfeitz fpei certifsimum fignu. Ha? etenimquatuor beneficiorum Dei confideratio-nes:quafi quatuor flumina funt egredientia de para-diio voluptatis, id eft ab ineffabili clementia maie-ftatisdiutna?:&irrigantia totam terram,corda,fcili-cet fidelium : vt per virtutem fpei, qua? horum meditatione nutritur & perficitur, proferre valeant opu-len tifsimos virtutum fructus, nec deficere pra? ficci-tateexuberantium pafsionutmquatinus circunquiq; c , . ± munitijintrepidipofsintafcenderead cmititem fin te fpei mens valeat proficere illa confiderando. Ali- 4° ¿tam Hierufalem,qup eft omnium eledtorum mater: quafuntbeneficia lpecialia,quietiam promouent " adfpem,qute quibuldam collatafuerunt ad legentium protectum a Domino Iefu pietatisfonte & vir-tutum magiftro. Vnde 6 Domine Iefu omnino propter maniuetudinem,dulcedinem,& caritatem,qux de te pratdicatur & legitur,intrepidafpei virtute .currimus poft te,fcietes quod non pauperesfpernas, peccatores non horreas,infirmos no abiicias,& igno biles non contemnas. Nempe pieSaluatordulcifsi-me domine nonhorjtiifti confitetem latronem, non lacrymantem peccatricem, nonCananeamfuppli- . cantem , non deprehenfam in adulterio, non (edentem in Theloneo, non orantem Publicanum, non negantem difcipulum, non perfecutorem dilcipulo-rum,necipfos crucifixores.Horum exemplo beneficiorum accenfus & prouocatus nequaquam diffide, re de me, & fperarede te ceflabo. Confideratio quoque corporalium beneficiorum non mediocriter ele uat &:erigit contemplantem: vteft creatio mundi, gubernatio,&ipliusfuftentatio: qua:quoniam expe- io rientia nouimus, & intelligimus,filentio tegedalunt. Tam multa enim funt, quod nec facundiaexprimu-tur-.nec intelledtu percipiunturiideo magna veneratione digna funt. Ex his etenim cognofcituripforum muniti,intrepidi pofsintafcendere ad ciuitatem fin in qua Deum ficuti eft, videbuntfeliciter. Sunt etenim non mediocris exhortationis ad profeftum fpei (uffragia ac meritafiinftormqua? vt clarius eluceant, quadrupliciterdiftingueridafuntiquarumpotiisimx &fumme amabilia funt Chrilti Iefu Domini noftri fuffragia ac merita. Nam lpfe Dei & hominum mediatori vt culpam noftrs trafgrefsionisextingueret: &ad ceeleftia (perandacor eleuaret, voluirfragili-tatis noftri naturam ailumere: in qua opprobria & varia contumeliarugeneraperpellus eft, vtefficaciter notificaret:quo nos amore diligeret,qua nos fidn cia erigeret: quibus ineritis nos ditaret. Voluit quippe i pie dominus per omnia in natura in pafsione, in morte alsimilari nobis: vt fidelispontifex fieret ad patrem, & repropitiaret deliflanolfra. Talis enim-congruebat nobis, vt fieret pontifex fandius , innocens, impollutus ,fegregatus a peccatoribus ,excei-fiorcoelisfa6bus,&conftitutusad dexteram Dei in coeleftibusfuper omnem principatum, & poteftate, & virtutem,& dominatione,& omne nomen, quod nominaturmonfolumin hocfecu..’i3,led etiam in futuro ad interpellandum pro nobis-: de quo per Ioan. t dicitur. Aduocatum habemus apud patrem Iefurri Chriftum:&ipfe eft propitiatio propeccatis noftris“. Hic