10 104. De diíciplina & perfeftione ratur.Neqí gradus meliorem ,neq? abiectio cfhcit viliorem. Ncc meritaefferumqnec demerita quéquarp deiiciunt.Horum nanque certa in die Domini habebitur ícientia. Nunc vero cundía in laribulofunt, ne quis fe extollat,ne proximis calumniam inferat.Nu] í.Titn «. Ii quanti fit meriti notum eft. Soli Deo clarer cuiuf-cunque cor,qui lucem habitar inaccefstbilem,cui o-mnia nuda & aperta cófiftunt. In die etenim magno aperientur libri,operamanifeftabuntur,detegentur intétiones,cogitationes cognofcentur,&qualis quif- 1 quefueritiníe,patebitexmeritis.Non eritlatebr® Jocus, non tergiuerfandi tempus, non tcllis excufans, ¡ionprecium redimens,non adiutor protegens.ludes proprius collicientia propria enr.Euacuabitur principatus > & omnis auferetur poteftas. Singulorú opera deducenturin medium,bonorum malorúmq, ynufquiíque vices recipiet. Beatus qui lie viuit, vt fe-. ¡cure dormiat.Felix qui Dominoincorruptu tribuit, quod accepit á Domino. Dignus vero iempiterna fit gloria , qui non folumfe, fed etiam plurimos fecum Chrifto propriis laboris gratiain fe operantelucratus eft. Tantorum prorfus erit particeps meritorum, quátorú (alutis extiterit caufa. Hoc eft propter quod honorabilis redditur p relidentium dignitas,hoc eft, propter quod (fi licet) appetenda eft.Vt enim profit, non vt prefit,defiderare debet vir Dei-Exiguu nanq; eft hominis meritu, nifi profedtibus cumuletur aliorum. Ideo verus paftor ouium Chrifti, totis defudet yiribusjtum pro Dei gloria,tum profubditorumvti-litace , tum etiam pro fuo commodo, quatenus quos regit ,ditefcant meritis,virtutibus crefcant, & quotidie mentis fpiritu renouentur.H®c quippe agens fe-duló animamfuam liberat ápericulo ,&illam caelo habilitat ,atq;profuorumfalute filiorum ipfam cce-lefti militiarcomendabilem reddit. Propterhoc có- ¡.Cor.j. uerfis aiebat Apoftolus, Nonne vos eftis gloriamca ante Dominum ? Agit enim Dei clementiain elediis fuis hoc , vt tot fulgeant gaudiorum meritis, quot proipforum dodtrinis reperti fuerint faluati. Non igitur renuant prelati infatigabiliter profaluandis laborare, fcienres quia duplici fulgebunt ftola, quicunque pro cominillo fibi grege humiliter, ac perfe-ucranter pati non recufauerint. QgW cunilis Deo famulantibusprudentia virtus pracipue fit neceffaria, per quam fingulis horis proprias debent diuidere athones.Et quid cuilibet operi competit,vtperfeitum fit,atque circa qua Chrifti ferui mentis fus principaliter dirigere debeant intentionem. cap. x. Mnes prouinciarum duces, ciuita-túmqueredforesquo prudentiores funt, eo populum fibi commiflum ordinatius regunt.Nam ad hoc pr® cipueintendunt,vt lingulis illas in-iungát actiones,& officiadiuidanr, quafufficientisipforum norintcongruere.Condunt nihilominus leges,(fatuta ordinant, iura proponunt, ne quid aut incuria, aut prxfidentium ignorantia in-compofitumconfufumueremaneat. Nam vbi ordo non eft,ibi tumultus,rixáque moxfequitur. Econtra-rib certum eft, quod moderati prouida difpofitione regiminis cundla fuccedtint profpere,& debito clauduntur fine. Hoc 111 nature operibus Luculenter apparet, qua: nequaquam vllo calu , yllpque euentu conditoris legem libi lni.undlam , vel in minimo pretergrefiiliint.Preceprum illislummus impofuit artifex, quod afu® coniti turionis.primordio 1 rrefra-gabilitercuftodiuit:Vnaqu®quc etiam vrbs&quantulacunque domus ne confundatur & deficiat,necel-fe eft vt moderamine componatui.Quod fi in humanis & corporalibus rebus ordo omnino expedit, vt fetuentur, ne confufione deficiant,quanto magisin fpi ritualibus habenduseft? Vbienim maior incumbit iadlura, ibi folicitiorem congruit diligentiam adhibere.Quid veropreciofius,quid carius ®ftimari valet,quam regnum ccele(te,&gloria paradiii?Quid ‘ autem ardentius concupifei potell, & prudentius inquiri , quam angelorum conlortium, tefupernorum ciuiumiucundafocietas’H®c omnia fimul amittit, quicunq;gratia Dei fuis demeritis fe facit indignum. 10 Pofsidentes igitur Chrifti (erui immenfum thefauru 1'Cw+ in fidiibilibus vafis reconditum, precipua tamen diligentia in fe vigilare non delinant,ne illo priuen-tur. Omne a fe amoueant virtutis obftaculum , om-neque peccati blandimentum, vt illud lecurius cu-llodire queant. Semel nanque fi perditur,aut vix,aut nunquam recuperatur.Non prece,non precio,non cuiuicunquefauorehumano redimi valer.Solodiui-no ex munere coeleftis redonatur gratia, qux hominis malitia propulfatur&amittitur. Ne itaque hoc lingulari fupern® grati® depredentu r dono, fub obe dienti®iugo,&pr®fidentis imperio infatigabiliter fubfternantfe,quotquot Chriitomilitare in ftadio monafticsconuerfationis elegerunt,feque circun-quaque muniant prudenti® virtute, ne quid in iplis inordinatumprsterear.Quod eniminconfultcagitur , vix vacat a culpa, qui vero inconfultc viuit, la-pfui propinquus fit.Coipicimusquippeducibus bellatorum , exercitib uique eorum maximam ede fugx vel exitij caufam, quum inire certamen coeperint, li 4° non prius parent arma, acies dilponanr,infidias medicentur, cundtumque ita exercitum ordinent, vt nulli ignotum fit,quando & ex qua debeat parte cer-tare.Confufa nanque & inordinata turbafacilepro-fternitur& difiipatur. Nec minus in collegiis Deo dicatis,& in vnaquaque mente cafus,& ruina formidanda eft, fi prouidentiadefit. Proinde debent animarum redlores prudenti® oculo fiuper fibi commif-fium vigilare gregem ,nea redioexorbitenr itinere. Debent quoqueiubditi non minus fuper fcipfos at-tendere.Nam plerunqueexobliuione,autnegligen-tia ,vel alia qualicunque caula quadam omittuntur ordinanda a pr®fidente& redtore, qu®*vtdifponan-tura lubdito omnino expedit.Cuncta quippe a palloribus nequeunt imperari,ficque congruit,vt quod pratermittitur a pr®pohto, reformetur a lubdito. Singuli itaque Deo famulantes ftudeant proprias interioris&exterioris hominisloco &temporedi-rigere actiones,ne anteponenda poftponant,& a-genda pr®tereant,quia frequenter fedudtoria perdo fuaiionedecipiuntur ,qui abique (edula dilcuisione in via Dei pergere alluefcunt. Maximi proculdubio periculi res eli,prout fiuggerit animus velle degere. Propterea cundlis conlulendum eft , vt taliter vnumquodque difpcmant opus, quatinus qualibet hora í°