De paupertate. i meritorii,&,in illo tantodilcrimmeiudiciorum. Er licet in hac vita hi pauperes inlua humilitate recipiant a reprobis pudorem, &.de.paupertate aliquem laborem , inalia tamen vita conlcquentur duplicia (.videlicet) pro pudore honorem iudiciarii potelfa-tis,& prolabore refrigerium placidilsimilefsionis. Nam ipla paupertas eit,qui,caftigat,purgat,probat, humiliat,& exaltat. Valet tertio &vltimo hiepau-pertas ad contemplationis erectionem ratione per-fufi confolationis,quiin ipfaeft. Qui enim paupertatem cum gratiarum afitione iulcipiunt ,pueris.illis tribus fimiles funt,qui in ignis fornacem regis imperiomifsi fuerunt. Sicut pueros illos non incendit ignis,feddifloluiteorum vincula,fic eorum qui in paupertate gratias agunt ,foluuntur vincula peccatorum,& non incenduntur auaritiiigne.Nam & illis in igne ros illapfus eft, & pauperibus diuijii cpn-folationis ros immittitur. Etenim maximus eft ros nondetinericoncupifcentiadiuitiarum.ini quoque contemnentes regem ,faiti funt rege clariores. Ita qui dclpiciunt mudana negocia., mundo efficiuntur honorabiles, vtergoohomo & contemplationeexcelfa & ccelo ,dignus efficiaris,deride prifentia. Ita enim & hic eris clarior iucunditate interna & futuris potieris bonis in ccelefti patria , ficut teftatuf Pfalmus. Edent(inquit)pauperes,Deum hiccon- Pial.11. remplando,& liturabuntur, quum gloria doiirini ipforum apparuerit,&laudabunt dominum .tunc, qui eum requiruntnunc, viuentque. corda eorum in feculumfeculi & vitra. Degiadilus pauper fatis, atqui deipfius virtutis Jcrfeflicne. c a p. uri. Bj| N fine tradfatus huius ordinandi funt « gradus: quibus anima ducitur ad perfe-I ¿tionem paupertatis. Sciendum igitur t eft,quod triplex.eftgradus paupertatis, dionem huius,de qua loquimur,virtutis.Primus gra tento vfu,carumq; dominio.Inquogradtiextitir,de quodicitur, Erat Abraam diues valde in pofleisionc GcnIj. argenti & auri :qui quum locupleseflet.ncquaquam inordinate diuitiasdilexit,quinpoti us illas pauperibus erogaiishofpitafitati plurimu intendebat. Vnum quinque enim Deus non fecundum affluentiam rerum, fed¿cpndiim inordinatum afledumiudicauip N.eC.diuiti.obfunt opes,fi bene ytatur,ncc pauperem n mviuuip*- egeftas commendabilem facit, fiinter fordes & lnq- lpliseuidenter

&ab omnibus vitxhuius negociis ereptio.Qui fihjc non habuiflent,etiam ii Chnftum mortuum lulcitallent, nonfolumnon profeciflent, led &leductorcs exiftimati fuiflenr. lndufitiuaeft quartohar.c virtus laudanda paupertatis ad perfruitionem iucunditatis interna:,& eleuationem contemplationis excelli tripliciter. Primo quidem ra- 2 o none extrinfeca:fecuritatis, qua: fecuritas difponit plurimum ad contemplationem. Diuitem enim ne-cefie eft plurimis indigere,& turpiter ieruire,formidare, &.lufpicari, & timere eorum , qui lufpicantur, oculos,& calumniatorum ora, & auarorum concu-piicentias. Sed non paupertas aliquid tale patitur, quinimo vniuerlorum reginaeft, pluribus non fub-iecta,ied munita portubus tranquillis, palxftra & gymnaiio philofophi^’,propter quod mirabiliterco-fertadlublimationemcotemplationis excelli, quia in nullo lolicitatur animus. Na & Dominus lefusa difcipulisfuispauperibus, quosluper montem contemplationis extulit, omnem folicitudinem amoui t Matt.6. dicens. Nolite lolicitielle animj veftra:, quid ma-ducetiSj&c.Omnisenim folicitudo pauperibus veris & ad contemplationem anhelantibus interdicitur, quatenus algorem pulilianimitatisdc Iolicitudinem pro necellariisfugiant, & calorem confidentis caritatis cum promptitudine ad perferenda paupertatis x incommoda conftanter affumat, vt in lubiloiucun- 4 o dus eft abdicatio affeblionis temporalium rerum rc-ditatis interni, fit eis iucunda & fectira mens, quafi iuge conuiuium, & fit eis volatus fecurus & liber ad contemplandum Deum, Ipfinanque pauperes funt fpiritualia volatilia,qui.vacantes contemplationi lingulari cura pafcuntur ab ipfo domino,& coniide-rantes magnalia fui potentia?, atque dolores lui af-fumpta: naturi abundanter nutriuntur.Sic Helias in folitudineaniniftrantibus coruis pafeitur, fic D.anie-li.inlacu ad leonum pridam lullu regisinclulo.pra-dium diuinitusportatur.Quibus exemj ' offenditur nihil polle ad necelsitatem deficere pauperibus contemplationi vacantibus. Nonfolum vallet hic virtus ad iucundiratem & contemplationem internam propter fecuritatem , quam de De.o concipit mens, led etiam valet ratione expefitari mercedis. Quifquisenim diuini amoris ftimulo agitatus hicterrenadefpexerit-,ille proculdubio iudiciarii poteftatismercedem obtinebit, vt limul tunc index cum iudice veniat, qui nunc coniideratione ludicij, &defiderio contemplationisinternilelefpontanea go paupertate caftigat. Felix ergo paupertas voluntaria omnia relinquentium propter te domine Iefu ,felix (inquam 1 qua? tam gloriofos reddit in illo.lingulari fulgore elementorum , in illo tremendo examine . ■ ■ & hoc triplici alcenfu prouehitur anima adperfe-