80 Minime,imo facilius capiuntur, dcdeprehenduntur in fcelere,quia nefcir Deus patrocinium dare criminibus. Fruttuofa autem diuiditur inpoftulationem, obfecrarionem, meditationem, oratione, gratiarum actionem,& contemplationem. Poftulatioeft circa temporalia boha&huiusyjroneceflaria obtinenda, vtitranquillitas pacis,incolumitas corporis,aeris temperies,&huiulm odi. In iliis poftulantis Deus ap-probat bonam voluntatem, facit tamen, quod melius eflp indicat,quoniam quid infirmo fit vtilius,ma gis nouit medicus,quam afgrotus. In poftulationibus pie ac fideliter orandum eit,non tamen in illis pertinaciter iniiftendum, quia nonnunquam homo male difpenfaturus id quod vult accipere, Deo miferante nonconfequitur.Namfihoc ab illo petitur,vndeho mo laedatur,melius non exaudi tur.Nempe hoc valde metuendum eli, ne quod poflet Deus non dare propi tius, det iratus. Obfecratio eft anxia in exercitiisfpi-ritualibus ad Deu inftatia.in i pia infiftendu eit cum omni humilitate & patientia,quia non afferunt fru- 10 dum nifi in patientia.Accidit enim plerunq;,vt quu gratia non fubuenit celeriter,fiat obfecranti ccelum aeneum ,&quumrelidilibi humani cordis duritia ad votum exaudiri non meretur, anxietas obfecran-tis negari libi exillimat, quicquid differtur. Hoc tamen mira conditoris difpenfatione agitur,quatenus deiidena dilatione extendantur,vt proficiant. Proficiant ,vt ad hoc quod perceptura lunt,incalelcant. Vtiqjie obfecrans excitatur in certamine,vt maioribus cumuletur praemiis in retributione , & labor protrahiturpugn.T,vt crefcat corona vidoria’,eo tamen dulcius ac luauius fruitur, quo diutius dilatum eft obfecrationis deliderium, vt quod petitur, impetretur. Meditatio eft ftudiofe mentis intentio circa aliquid inueftigandum diligenter infiftens,& diftin-da promotione femppr fe ad altiora extendens. Eft etiam prouidi’anima: obtutusinveritatisinquilitio-ne libenter occupatus.Meditationum vero triafunt genera.Vnum in creaturis,vnum in fcripturis,&vnu in m.oribgs. Primu furgit ex admiratione,fecundum ex lectione, tertiu ex circunfpedfione. Oratio eit hominis Deo adherentis affectio, & quadam familiaris & pia allocutio. Talis nanq; purus orationis affe-dus, & hac bona affedipnis fuauitas non inuenitur, fed quali interuenit, quum repentegratia prouenir. Quod aliquando incipientibus prouenit, quum rudis adhuc eorii animus in eum orandi aflumittir affe-fluin , qui pro merito fanditatis reddi folet meritis perfedorum. Quum verohoc fit,agitur,vt veliniu-dicium iuum non negligenti liceat nefeire, quid ne-gligat,vel vt prouocatio caritatis amore in eis vitra fe proferens accendat.Ex quo tamen fit, vt multi fallantur,qui quum pafcantur pane filioru fe filios arbi trantes, inde deficiant, vnde proficere debueran t.Et ex vifitante gratia euanefcanr a conficientia fiua fie arbitrantes aliquid eife,quum nihil fint.G ratiarii adio eftinintelledu& cognite gratia? Dei bqna voluntatis indeficiens & irreflexa intentio. Nullum enim officium referenda gratia magis neceffariu,quia maiora meretur fufeipere,qui collata bona de corde po probaturdelere.Difceergoo homo in gratias referendo non elle tardus, difee ad fingula gratias agere, diligenter confidera,qua? tibi proflantur a Domino, vt nulla ipfius donadebitagratiaru adione fruftren- 3° Lignum vitae tur.Nam iugiter libifubueni.refac.it, epi impenfum beneficium ante oculosfemper afsiftit.Sed etiam in-uitatur ad magna, quid.eparuis gratias agete aflue-fcit, & fpem de futuris recipit, qui tranfada beneficia recognofcit.Propterea 6 Domine Iefu quamuis deinnumerisdonismihi exhibitis nunquatibi gratias debitas valeam referre, tamen ilijid .certe vbiq; non delinam confiteri me refer re no pofle. Hac etenim humilis confefsio non parua eft gratiarum fatif fadio.Contemplatio eft verus certufque intuitus cu-iuficunq; rei, feu apprehenfio veri, & non dubia Con-fideratio.Nam &contemplatioeftillafpecies,qua: rapit omnem animam deliderio fiuo tanto ardentio-rem,quantomund.iorem,&tanto mundiorem, qua-to ad fpiritualia magis exurgentem,& carnalibus de-fideriis, ac terrenis,-lffedibus morientem, de qua latius paulo inferius dicetur. De iis in quibuspromineat afliua , viti contem piat ista. p. VII 1. Verorum mos eft eunda fecundum fenfum eligere.Nihil enim fapiunt, nili quod pulcrefcitvifu,mulcet auditu, lenocinatur odoratu, fapit gu-ftu,&mpllefcirattadfu.Atfpiricua-lishomo omnia diiudicas, hac par-uipendens jfolafpiritualium examinatione deleda-tur.Quapropter qpum prafens orationis tradatus illisfolis congruat,qui ipiritualium exercitationi va eant, dignum duxi enucleare in hoc capitulo, quantum procedat adiuam contemplatiua vita,quatenus qui illam cupiunt fedari, prouocentur ardenter, & qui iam illam elegerunt, ampledentur & teneant caute.Singulare enim donum eft , & paucis concef-fium,ideo qui tenet,teneat,nec ipfam ante finem vita: derelinquat, quia poft hanc peregrinationem perficietur. Notandum eft igitur,quod contemplatiua vita in pluribus adime viti praeeminet. Et primo quia contemplatiua vita intendit meliori,fcilicetDeo, quumadiuaintendat proximo, hjam contemplatiua vita eft caritatem Dei tpta mente tenere,& ab exteriori adione quiefcere,foli conditoris deliderio inhzrere,& calcatis curis omnibus adinruendam cteatorisfaciemanimpinardefcere.Adiuaverb vita veftiendonudum,fiifcipiendo peregrinum ,gubernando fubied.um,redimendo captiupm,tuendo violenter opprpflum, iugiter fe ab omnibus iniquitatibus fuisemundat ,&vitam fuam bonorum operum frudibus ditat. Procellit etia contemplatiua in hoc, quia clarius videt,Nam mens qua: contemplando o-cia appetit, plus videt, fed pauciores filios Deo generat,qui vero adprodicationislaboremfe dirigit,minus videt,fed amplius parit.Et quisignorat, quod fi-cut ocium ftudiofum ineffabilem fuiuitatemfapien-tiz coeleftis,& iucundum lumen latentis veritatis infundit ociofo,ita fpiritualis occupatio laborum fandorym multiplices affert frudus humamfocie-tati occupato. Itineribus quippe diuerfis incedunt, fed ad vnam patriam tendunt, & ad vnum regnum difparibus militantes officiis Chrifto rege omnium vocanteperueniunt.Proeminetquoqfinhoccotem-platiua,quia mundior eft.LaiiiCinquitfponfa cotem-plationi vacasincanticiscanticoru^pedes meos,quo inquin 4° Cant'!