4. De dmifionibus timoris [erudis. C A P. I I I, Vnc confiderandum eft diligeter,quam multipliciter timor leruilis & afficiens animum diftinguatur. Diuiditur enim , ________ ipfe timor injegnitiem^rubefcenriam, • veifdejudiam, admirationem, ftuporem, & agoniam. Eft autem fegnities timor futura: operationis, fntir-musetenim ahimus antequam operibus exerceatur, ■timet illa,& ante tempus cadit.Quid autem dementius,{quam angi futuris. Stultum eft timere, quod yi-tarinonpoteft, Tutifsima reseft nil rimere.prxter Deum.Timidumfortemnonfacitanimum , nifirp-prchenfibilisvita:confcicnria. Erubefcenria autem 'eft rimor in expedfationeconuitij. Sed plena vidlo-ria-laiifque vera eft non formidare conuitia, ad clamantem tacere, & non refpondereprouocanti. Habet enim qui huiufmodi eft,mercedem deiuapatie,n tia,&de£ratris,medela,rtobliuioni deturiniuria.Si- i o cut nihil eft deformius quam reiponderefuriohs,ita nil-eft vtilius ,quam tacere dum prouocamur, quia nullus eft finis inimicitiis, nili ad tempus obtempe-returiratis. Verecundia timor eftin turpi fado.in adolefcete ac iuuenculo laus magna, & quid amabi-bilius verecundoadolefcente.Quam pulchra,quam fplendida gemma eft verecundia, quam vera & minime dubia, qua: bong nuntia fpei, bonx indolis index, omnis turpitudinis fuga eft, loror eft hac conti-nentia?.Nullumeft ita manifeftum lignum columbi- 3© ng (implicitatis interioris teftis innocentia?. Eft &lampas pudiciriarita iugiter lucens in mente,vt nihil in ea turpe, vel indecorum relidere permittat. Nam ipfafpiritualis& commendabilis verecundia, eft gloria confcientie,fama: curtos,vitat decus,virtutis ledes, virtutum primiria?,natura:laus,&cauia totius honefti.Admiratio timor eft ex magna imagina tione, Sed quid prodeft ex admiratione timere, & mala accreftere. Prxlens tempus metu futuri perdere ftultumeft. Quicquid vereris o formidolofe, ne veniat, id euenifle vtique tibi propone, & quicquid illud eft, tecum ipfe metire, ac timorem tuum taxa. Intelliges autem ijon magnnm,aut logum plle,quod metyis, Stupor timor eft ex infueta imaginatione. Quem vt caneat homo, debet fempgr cogitate afpe-ra qus euenire pollent, quia minus fgrii t iacula qux prauidentur, ac etiam cuncta futura aduerfa mitius praimunt, tolerabiliufque feruntur, fi fedula prxui-faque meditatione ipforum impetus non formidetur. Agqnia timor eft per cafum ici 1 i ce t fortuitu eue niens,fed ex continua Dei confidentia robpranda mens eft,alioquin in his nimis lxditur.Quemadmo-dum perniciolior eft hoftisfugientibus jfic omne for tuitum incommodum magi? inftat timenti. In vero autem timore dominieft fidiicjafortitudinis »dehabentibus eum erit pax,quianihil timentibus Deum, deeft. Ex quibus confiderationibns btsmano cordi incutiatur umor ¡deplursmifyue diei extremi iudicij. c A P. 1 111. Atet clare intelligentibus, quod ex fre- acuiturhumanus intelle