De fide. D Predicai Dei liberalitatem, quia filio fuo proprio non pepercit,led pro-nobis omnibus tradidit ilium. Nani ipfe Dominus Iefus pro nobis traditur ad lùp-plicium,vt nos ab sterno liberaret exitio. Ducitur & expalmatur qui vere eft palma vittoria?, ipinis coronatur qui peccatorum Ipinas venit contnngere, ligatur qui loluit compeditos, ligno fulpenditur q-ui erigit eliios,aceto potatur fons vitat, dilciplina ca?di-tur,filius vulneratur, vita moritur, & iullitiaribl ob-fcuratur, occiditque ad tempus vita mors, vt in perpetuum occideretur avita mors. Praedicat Dei caritatem in confelsione beneficiorum.Minuifti (inquit Dauidleum paulominus ab angelis,gloria & honore coronarti eum,&conrtituiftieumliiper opera manuum tuarum.Infuper & angelos ipfosó Domine in minifterium tradidiftihomini. Qua? cuncta lingula-rem erga illum tuam erte indicant caritatcm.Confi-tentur Dei pietatem in receptione prenitennu peccatorum. Quotiefcunque (altieri ptura) ingemuerit peccator,non recordabor amplius iniquitatum lua-rum. Confiderà ergo ò homo peccator, qui expetta-ris ad agendam poenitentiam , donum diuinae pieta-tatis. Vide ne fis ingratus. Hodiernam enim habes diem, in qua corrigaris. Heri malus fuilli,hodie bonus elio. Cogita diligenter, quàm multi modo moriuntur, quibus fi vna hora ad agendam poenitentia, qua: tibi concerta eft, tribueretur, quàm fel tinanrer ad Ecclefiam currerent,&ibi flexis genibus vel toto proftrato corpore tandiufulpirarent, plorarent,& orarent, donec peccatorum luorum. veniam conièqui mererentur.Tu vero comedendo,bi bendo,toca-do, ridendo, & ociofe viuendo tempus perdis, quod tibi deus ind ulfit ad acquirendam gratia, & gloriam promerendam. Si Dei pietas & patiétia non remulcere poteft, terreant te fai tem laquei mortis, timor iudicij, metus gehennas, & quod animae in interno cruciantur fineipemifericordite. Contueri quoque poteft veritas Chriftiana?fidei ex hoc, quod debellat infideles. Ethochabet exDei promifsione,extorti o vigorati one, ex antiqua afluefattione, & ex prolata condemnatione. Etvt concludatur breuiter,nullte maiores diuitia?, nulli thefauri, nulli honores, nulla mundi huius maioreft fubftantia, quàm fidesChri-ftiana&catholica, qua?peccatoreshominesfaluat, cxcosilluminat, infirmos curat, cathecuminos baptizat , fidelesiullificat,pernitentes reparat, mftos augmentat,martyres coronat,virgines,viduas &CÓ-iugales cafto pudore conferuat, clericos ordinat, fa-cerdores confecrat, & inhereditarem sternam cum fanttis feliciter collocat, gwrf furit nectjfdria adhoc, vt fides fit per fecla , qua fiunt fieptem,& de felicitate beata vita jubccm-peridiOi c a p. vii. ■ ’Vemadmodumex precioforum varieta- te lapidum regia decoratur & perficitur corona, iic ex diuerfitate attuum atque virtutum fidei perfettio venuftatur & co gnofcitur.Sciendum eft, quod lepre funt, qua? pertinent ad perfettionem fidei. Primum quod li t prima’ veritati innixa,ficut fides Mofis,qui fe negauit filium filis Pharaonis,magis eliges affligi cum populo Dei, quàm temporalis peccati habere iucundiratem,maiores diuitias exiftimans thefauro Aegyptiorum improperium Chrifti. Afpiciebat enim in remunera* Laur. Iuftin. b tionem. IO 5o mutus locutus fuit, Helifabeth prophetauit, adora-uit magus,in vtero ciaulus Ioannes exultauit, vidjia conferta elt,&Simeoniuftusexpettans vidit, cogno-uit,adorauit, prophetauit, & conlummata promif-lione in pace quieuit. Haec funt teftimonia tua domi ne Iefu,quxpra?mihfti,infpiraftique,vt mentes fidelium tuorum roborares in fide. Fulget praeterea, & offenditur veritas Chriftianx fidei ex dignilsinns co-ceptionibus,quasfentit de deo. Deipliusdignifsima edentia iic fentit,& loquitur dices.Deus vera &fum-ma eflentia,in quo,& a quo, & per quem beata funt omnia.Deus,'a quo auerti, cadere elt, ad quem con-uerti, refurgere, in quo manere, conliftere. Deus, a quo exire , mori, in quem redire, reuiuifeere, & in quo habitare, viuere eft. Deus quem nemo amittit, nili deceptus, quem nemo quatit, nili admonitus, quem nemo inuenit,nili purgatus.Nam in fe eft prin cipium & finis.In mundo licut autor & lettor, in an gelis licut lapor & decor,in Ecclelia ficut paterfami-lias in domo , in anima ficut iponfus in thalamo, in z o iuftis licut adiutor & protettor, in reprobis ficut pa-uor&horror. Eli: enim virtus inexplicabilis pietas incomprehenlibilisjfapientia ineffabilis. De Chrifti autem admiranda incarnatione confitetur , quod Deus pater vnicum filium fuum in vtero virginis hu mana? natura? coniungens Deum ante fecula libi coaeternum, fieri voluit hominem in fine feculorum. Et quem fine tempore genuit, laluandis hominibus fub tempore offendit. Vnde falua proprietate vtriui quefubltantiae,&in vnam coeiinte perfonam ifufci-pitur a maieftate humilitas, a virtute infirmitas, ab aeternitate mortalitas. Et ad reparandum conditi o-nisnoftra? debitum ,naturainuiolabilis naturae eft ‘ vfiita pafsibili.Deufque verus & verus homo in vilitate perfona? temperatur,ficut noftns remediis congruebat , vt vnus idemque Dei & hominum mediator & portet mori ex vno,& refurgere poliet ex alte-ro.Euideterinfuperpercipitur veritas Chriftiang fidei propter immenfas perfectiones, quas fentit de homine & de deo. De homine afleuerat, quod fit ad DeiimaginemfattusiuxtailludjFaciamus homine ad imaginem,& limilitudinem noflram. Eftenim anima,qua? eft potior pars hominis,fubftantia inui-fibilis,incorporea,immortalis,deo limillima, habes imaginem creatoris fui, qua? caiteris omnibus occupari poteft,repleri omnino non poteft.Capaceenim Dei, quicquiddeo minus eft, non implebit. Iplius nanque excellentia,donecincorruptibili detinetur corpore, ad plenum non agnofeitur, led quando ab ipfo liberata fuerit, tunc reuelabitur eius gloria, ficut feriptum eft.Carifsimi ttlij Dei fumus, & nondu apparuit,quid erimus, quod quum apparuerit, fimi-Ies ei erimus, quoniam videbimus eum, licuti eft.De deo autem fides Chriftiana cofitetur & prodicat Dei jequitatem, iudicium futurum praedicando. Vnde • Cor. 4. paulus ¿it.NoIite ante tempus iudicare,quoadulque veniet dominus,qui & illuminabit ablcondita tenebrarum,& manifeftabit conlilia cordiu.T unc enim in extremo illoexamine cum apertis, coelis, mini-ftrantibus angelis, cumledentibus Apoftolis in fede o maieftatis,ac poteftatisiudiciarie,Chriftus apparuerit , omneshunc ele&i pariter & reprobi videbunt, vt & iufti de munere retributionis fine fine gaudeat, &'iniufti de vltionelupplicij in perpetuum gemant.