¿o Lignum vitx ne decipiat fermoverfütus, ne quod malum eft, bonum, ne quod bonum eft malum elle credatur, Áft.u-tiás diaboli luperat. Intuetur nanque antiquusr.ho-Itó hUmariigCnerisinimicus vniulcuiulquemo-rCsA' cuiyftm propinqui lmt,examinat-.il laque opponit antéfaciem eius, ad qua: cognolcir facilius inclinari méntem.Nam blandis ac litis moribus lipe luxiiriam,nonnunquam vanam gloriam, alperis vero mentibusirarafiuperbiam.vel crudeliratempro-poriit.lbi ergo decipulam ponit, vbi elle decipiilam io meritis conipicit. Qui cunéfa intelhgens prudens vir ad riihiíum rediget,luxta id quod legitur. Prude-tia illius percufsitfuperbum.Hirc virtus magilieriú habet exterarum vitturum.Nam dilcretio & prudé-tia Omni Hrtut.i ordinem ponit, modum tribuit,decorem & perpetuitatem confert.Non lolum virtus eft,fed virtutum moderatrix, ordinatrix affectuum, & do‘6trix inorum , qua* fixo gradu polieliorem ilium perducit ad Dominii. Nullaenim virtus perfici po-teft fine dilcretione.Tolle hanc &virrus vitiunierit. Iplaque a'tfeítid naturalis in perturbationem magis cor.uefretur, exterminiúmque natura:. Sine hac virtute quali de lumine ad tenebras currimus. Sicut qui importune radios folis afpicit, tenebrefeit, & inde nihilvidere compellitur, vnde amplius cernere conatur, lic dum nofmetipfos plus iulto difeutimus, de ipfo difcretionis ftudio indiferetius erramus, quia pleihfiq- virtus,qufim indifcrete tenetur,amittitur, & quo piusfe nolle contendit,eo fine prudentia: moderamine deteritis iri pficepsruit.Bona domini nobis multiplicat commiflá. Thefaurus quippe delide1-rabilisin rabernachtoprbdehtis, fed imprudensho-* mo difsipabit. Nam quemadmbduih prudens virtutibus modum imponit,ne fiant vitia, ita econtrario imprudenti fi adiit timor-,tranfitindefperatione,fi dolor,¡n amaritudinem, fi amor, in adulationem,fi. fpes i h p rirfumpti oriem', fi 1 attit ia j i n d i ilol uti onein, lrzelus, in furorem. H.re virtus lucernaei-i 'fu viam Íiaradifidirigeris.Namqüinon habet prudentiam, icet fit magni fanclitatis, fimiiiseft homini in altu refpicientr,& vbi ponar pedem futim non videri ,qui dehaerli pótéft ruere."Quapropter melius eft prudé-téffciteihfitmicatem fuam,quam ea negletfta lideru.. curfiis rimari,■& terrarum furidamentalcrutari. V e-ra enimfciehtia prudenter-afficit, non extollit, nec fliperbos-,qttos repleueritifed lamentantesfacit, qua. qUifqueqtium rcpletusffierit,primo locofelcire ap-petit V&ismfiii confcius tanto per illam robuftius lapit,-quanfofe infirmum in illa veri us recognofcit. Harc6éftiífintem efficit -mentem. Nam virtute pru- yo deritifefiiedq-iH-ceddre dbbemus inter nimiumtimi-' dos & itimidm t tionem teiieividet, 11 omnia-prius exiftimet, & penfet, atque dignitatem, rebus non ex opinione v . . . • *■■—rr- —t-- multorum , fed ex earum Mistura conitituat. Ipfa Vtcnim mens cibi aimhtatelaxa perdit orationum- virtus facit ■ ne relinquatur aliquid inchoatum , vi0orem,dum carnis nimiaiaisitudine przgrauata , antequam ad ..perfetftionem ducatur. Ad fiiym nanque 4°