49 S Y L V E S. B. LECTIO VIGESIMA 0_V I N T A. Jn qua explicatura Magijlro Sententiarum^. An pater potuerit vel voluerit filium generare? Etfipotuerit.&volueritgenerare: Anfi-liushabeat eandem potentiam generandi? Pro huius intellecti fciendum eft quod Magifter non fine caufamouet hanc difficultatem, fed hoc facit vt tollat errorem cu-iufdam Maximi Epifcopi Arianorum volentis probare non eandem eflt naturam, & potentiam in patre,& filio. Quia fi eflet natura, &fubftantia eadem lequeretur, quod quemadmodum pater poteft generare quod, & filius generaflet: At non generat, ergo non eadem potentia. icon Jufionmi^confirmationem. I Conclufio fit ifta. In filio eft potentia generandi licet non ge- 4. Et y.dubitationem & folutionem. S neretj' Probacur- Et primo fic. Certum eft quod dare fit nobilius quam recipere vt inquit Dominus: Beatius eft dare_> quam reciperet Hinc caelum inter creata dicimus eflenobiliffimum ens,cum femper influentiam luminum det, Senii recipiat: fic Principes: Reges, & Imperatores, magis nobiles dicuntui quanto magis dant-,: Igitur cum Deus fit femper dator, & nil recipiar vt indigens: idcirco omnium perfedtionum, & nobilitatum., modus aferibitur. , Praeterea. Cum dare fit dupliciter. Alterum communicans eXtrinfeca,vt diuitias: honores: virtutes,& fi-milia.Alterum communicansintrmfeca,vt naturam,fubftantiam,& eflentiam: Hinc nulli dubium eft quod fummumcVs dareextrinfecum exceditura danintrinfeco: Igirurfi Deusextrinfece Creauit Mundum ©rnatunu, & JqUiap»Jfum'i>t plenum perfectiomlpus: oportet affignari illi illud nobiliffimum dare intrinfecum, quod eft communica- nihilverti. ¿r uo fute naturae, & fubftantiae. . tendi. Praeterea. Cum in Deo ifta finfiidem' 'viclelicfL,. Pate_>. ) Sapiens. ) ergo dare Dei e.ritinfinitum: Bonum : lapiens: & omnipotens, ergo fiin Efle->. > Bonum, & > generatione filij deditfe totum filio, ergo filius recipiens Dei patrisefle Infinitum. } Omnipotens.' recipiet etiam infinitatem : fspientiam : bonitatem, & omnipotentiam, ergo erit(apiensyBonus,infinitus,& omnipotens. Prxterea. CumDeusfitindiuifiblis:impartibilis,& fimpliciilimus oportet quod cum fe dat filio, quod communicet ei totum efle, totam eflentiam, totam fubftantiam, totam bonitatem , infinitatem, & tot..rru omnipotentiam, &. per confequens filius erit cum patre fumme aequalis: fumme conformis: fumme con-fubftantialis, & fumme omnipotens, ergo in i pio erit eadem potentia.,. Praeterea. C um potentia aditialis fit nobilior,quam potentia po teftatis, & dare aeterna quam temporalia fic datio adlualis erit prxftantior datione potentiali, & communicatio aeterna erit prsftantior temporali, ergo 6 Deus eft potentia a: terna,& aitualiffima cum.communicauerit filio abreterno iftam potentiam,certum eft quod in filio fit eadem potentia cum patre,quia eadem eflentia. Stante hoc fundamento pono Ma-giftri conciiifionem.Qi.tod in filio eft potentia generandi licet non generer. Probo Audlontatibus,& Rar. Dicit Hyla.de Trini.cotra Aria.Epifc. Filius habet eflentiam diuinam, fed eflentia: diuinatmcftpot en tia generandi, ergo poteft generare.?. Lib. claeabrnuiccm. At ca quae communicat in natura-* 3. Propter pleniffimam communicationem^. S oportet vtdiftinguantur,vel materialiter, vel oti- 1. Roeftq?non generat pp diftintftione pfonaiu ginaliter.Sedin Deo non datur materia, quia vbi materia,ibi compofitio, vbi compofitio, ibi alteratio, ibi variatio, & formarum multiplicatio : At Deus unusfimpliciffimus,&inuariabilis,crgo nullo modo poteft affignari in perionis ha:c diftindtio . Affignabi-tur,ergo diftindlio originalis,fed diffinitio originalis eft tantum refpeihi producentis,& produiti: refpcitu generantis, & geniti, & refpeilu acliui, &paffiui, ergo licet poffit generare tamen propter hanc cauiain?, notu genera t 1. Ratio. Non generat ne deturfvt inquit Magi ftcr)im moderata feries fuppofi torum in diuinis. Nam fi filius generaflet nepotem pati i,ergo oportebit dicere quod nepos generet ipfi auo,alioquin dicitur efle impotens, & daio quod generet ipfi Auo alium pronepotem: quaereremus de illo, & ltanunquam impleretur generatio,vt,ergo tollatur hoc inconuemens ponitur,quod omnis terminus generationis eft in vmco filio, in quo potentiarefidet^. 3. Ratio pulcherrima dicitur efle propter pleniffimam communicationem.,, quina facit pater in filio. Nam exduobuscaufatur fuppofitorum multiplicatio. Alterum quia-Vnum ftrppofitum nonfemper durat, fed deficit,vt natura non pereat fit multorum produdlio,vt patet in hominibus. D. Auer.i.de Ani.folici-tudodiuinacum facereindiuiduuin, vntim nti mero permanere non pollet,miferata eftdandoiibi virtu-tcm,per quampoteft idem permanete in fpet:e^. E Alterum