‘PrtdicAta effentialia ex-~ clndunt tequi •vocationem. i.in I j.Diui.t.c.li. Tr cedi cat io eiufdem de eo-de dicitur nugatoria %.diui. t.com. 10 diui. t. com.S. 3« IN PR IM VM SEN. Per fe, ) Per fe prsdicatio dicitur effe qnando pratdicatum eft diffinitio fubieóti,vel Per accidens, > pars,vthomo eft animal,vel homo eft animal rationale,m ortale. In ifta prsdi Cathegoricte, j catione,non datur proceilus infinitus, quia in eifentiahterotdinatisdcuenicn Naturaliter, dum eft ad vnum generalifiimum,fupraquod non datur aliud, vel ad ípecia- P ratter naturam, ........ ’ ’ ..............’ Formaliter, Perfeólionaliter, identifico... Pradicado per accidens eft,quando praidicacum eft extrinfecum fubiccto, vt homo eft mulicus, pannus albus . In his etiam pratdicariombus datur ftat us. Quia omnia accidentia flint in praidicamentis,& praedicamenta funt finita, ergo. Praedicatio categórica eft illa ad quam feqtiitur totú fincathegorematicc,quoties praedicatu nó repugnat partibus,ad totum categoricum,& intégrale fequi tur torum partium-., vt paties ifte albus,et go omnes pares parietis albat. Exem. Si dixero fortes currit,ergo manus fortis currit, non confequitur, quia repugnat manui currere-. ,‘¡Tamen fi dixero fortes.eft in domo Regis Francia:, ergo & manus,confequitur,quia proprium manus eft effe in loco. Prtedi. naturalis eft quando prtedicatum aut eft maius fubieóto vt leo animal,aut aiquale, vthomo animalrationale. Habetur 7.di- Pratdicatio pratter naturam,eft,quandoprtedicatum eft minus fubieóto, vt Homo eft focrates. com.59. Praedicatio formalis inquit Biela,eft quando pratdicatum dicitur de fubieóto immediate,fecúdum fuani propriam rationem,& non per aliud,vt in exem.Pater eft generans, filius, & genitus, effentia eft communiit. P.4.5.1. cabilis,& dicitur pratdicatum totale, vel pars principalis, qm per lftud prxdicatum cognofcitur elfe patris diftinótum a filio,& fili j effentialia. Addo.Dicitur formalis,Quia fie per lftacognofcimus patrem,& filium, íicuti a forma eft rei cognitio. Praidica tum perfeótionale (impliciter eft conceptus includens omnem per feótionem finediminutione. Hoc modo quando dicitur leo eft animal non eft perfeótionalis, quia non includit omnem perfeótionem,, quas poreft illi competere. Nam animal non dicit omnem perfeóhoné,fedquando|dicitur. Homo eft animal rationale eft praedicatioperfeótiílima ,quia nulla(pecies dicitur cite perfeétior, ac omnis,animalis indu dit gradum-.. P radi cario identifica eft quando pratd icatum dicitur de fubicóto,& eft idem cum fubieóto, fed mediante aliquo addito,vel inclufo fine quo non conueniret fubieóto. Exem. Effentia eft pater generans: Filius eft X-JJentia efl res eifentia communicabilis, vel effentia eft res genita. Ideo pr^dicatum eft idem cumfu.bieóto, &fupponic ge»er«^j.>.p<í idem quod fubieótum. Nam idem funt res genita cum effentia.(dem eft pater generans, q-. eft pr?dicatum, ier cuejjenfut. cllm fubieóto,q> eft effentia. Nam fi dicatur. Filius eft effentia communicabilis, tátum valet ac fi quis dicat: E ffentia communicatur filio per generationem. S tante hac diftinótione. Quatrit modo Magifter Sent.An Dubitatio. vera& perfeéta praedicatioifta. Deuseft Trinitas ? R .Quod multi nolunt concedere,q, Trinitas prtedicetur de Deo. Nam dicunt licet effentia, vel fubftan tia diuina prodicetur de tribus pcrfoms,tamen negant,q? tres perfone poffint pr?dicari de effentia. Tamen A uguft. d.in lib. 11. deTrinitaie, c.6.R ede ipfe Deus Trinitas in telligitur Beatus, &folus potens, ?. ad Thim.6. ergo T rinitas prodicatur de Trinitate-.. Confirmat ex Apoftoli fententia feribens ad Thimo.de A duentuChrifti d.Quem oftendit Beatus,&fo-Zi.j.de Trini. luS potens. Rex Regum & dominus dominaniium, qui folus habet immortalitatem, qui eft ípfaTrinitas, c. j. ergo Deus eft Trinitas,ergo Deus tres perfonte. Idem afferit.5d1b.de Trini.c.j.Non tres Deos fed vnum Deum dicimus effe ipfam proftantiffimam Tri-lib.de fi.adTe nitatem,ergo vera eft propofino . tmm. Idem in hb.de fide ad Petrum in expolitione Tymboli afferit Deum effe Tlinitatem. f. Patrem Filium, & Sib. 6.de Tri, Spiritum Sanótum,ergo. ■' »f-7- Idem in lib.6.deTrini.c.7.Dicimus Deum folum’effe Tlinitatem: Hinc concliidibq, nonfolum Deus di- citur Trinitas,fed conuertitur,q,Trinitaseft vnusDeus,& tresperfon? vna deitas, ergo. QONTRA EÍANC CONCLUSIONEM. Comprobatam & corroboratam his rationibus modo infurgunt difficultates quibus probatur, quod nullo modo pofsit elle vera predicado, & quód repugnat omnibus modis praedicandi. i.Arg.Repugnatprqdicationi naturali, quoniam illa non eft naturalis predicado vbi lingularia predicar, de vniuerfali. At hic lingulares,3c indiuiduales perfone prodicantur de effentia diurna, qui eft quid commune, ergo, x.Illud prodicatur de aliquibus quod eft caufa conftitutiua.illins. At perfonte non conftituunt effcntiam, fed contra conftituuntur per effentiam,& per relationem,crgó non poffunt praedicare. Minor eft clara-., probo maiorem... ' Certum eftquodanimal,&ratÍ0naleprcdicanturdehomine,quia conftituunthominem, ergo perlón? non conftitunue,non pofluntptodicari. 3.Que dicunt repugnantiam alterum non erit alterius pratdicatunu,. At perfon? dicunt repugnantiam cum diurna effentia, ergo non eruntpr?dicatum illius. Maiorvera. Probo minorem . Nomen. Partitiuü & dilcretum, repugnat nomini colleótiuo Exem.Ifta repugnat vnus folus homo, & omnis homo,cum vnus fit nomé partitiuum,&difcretum,& omnis homo colleótiuum, ergo repugnabút adinuicem vnus Deus eft Pater,Filius,& S.S.cum alterum fit partitiuum,& dilcretum,& alterum colleótiuum-,. 4.Pre- hliimum,& lndmiduiim-., vitra quod non datur aliud, pofte.& diurnorum-.. Pi atdicata effentialia funt tria primi modi, funtGenus, differentia.., & diffinitio .