li. S87 LECTIO L X X X 1111. Super Diftin.4p.& L Joanni$Bacho.& Magfifri, qua? flint vltimx,vbi agitur principaliter de viiìone Beatorum in Cado. An videant Deum facie ad faciem : Vói faciam quatuor potiflìma. Tertium circa probationem, & F __________________ . d Qp'arrum circa Examen_>. > Quoad primum dffviiìonam gradibus:. Dico cpóòd vifionam Dei gradus pro nunc funt fex. Prima vifio corporalis Dei,eft quando Deus videtur à aobis, non in fua «(Tenda, fed ia creatura. Nana per creaturam,quas eft efieclus maximus coguo-feiraus creatorem, & illa cognitio dicitur viiio. Secunda Viiio Dei dicitur imaginaria. Nam magnitudine »varietate, multitudine, virtute,’, & ordine creaturarum, imaginamur Deumimmenfum, po-tentiflirnum, fapientiflimum, & optimum.. Et hic imagina tio dicitur vifio. Tertia viiio fpecularisDei dicitur vifio fidei, qua credimus Deum omnium rerum Auótorem. Etfi-des ifta aflimilatur vifioni fpeculari. N ara ficuci in fpeculo, licet non videamus reale fuppofitum Imperatoris, tamen credimus illum infallibiliter, quoniam imaginem infpicimus, qua» non poteft apparere in Speculo nifi fit Imperator realiter ad extra exiftens:Sicin fide indubitanter credimus Deum effe. Elida vino dicitur effe animai in corpore cum. duabus pratcedeudbus de qua Apeftolus. Nune 'Videmus per fpeculum in ^nigmato . Quarta vifio fpiriruahs dicitur effe manifefta apparitio diuimeffentiiipfi animi fine corpore in eoe- , lo. De hac vifione dicebat Apoc.r.&8. Nam in primo cap. inquit ,quòd in confpetftu Dei funt fe- g 'c°c'1' ptem Angeli. In feptimó,& in eiiauo dicit: Vidi fubtus altare animas interfetftorum, &c. Sub- ‘ inde addit. Vidi turbam msgnam quam dinumerare nemo poterat fta.an.thro. Obferuo tamen,q> dicunturfiibtus akare’, vtoffendantur duo patiffima, videlicet^ Caufa, & i Caufa vifionis, & 2 Csufa vifionis fuerunt opera fatfta fub altare (àcri- Prxlano. J; Pratlario Ragis. y’ ficij, quòd altare fuit Crux, & paflio Chrifti. Prtelatio eft Chrifti imperium,quod coronas di-fpenfat. Idem apparet dum inquit Apoc.4. Vidi' in circuitu fedis fedilia 14. & fuper Thronos 14. fe-dentes. Er procidebant 14. feniores ante fedenrem in Throno,& adorabant ante Thronum. Idem dicit Paulus : Cupio diffolui, & effe cun-jjChrifto. Ideft in c^lojvbi (piritus facialiter videt Deum fine corpore-?. Idem Concilia quatuor, videlicet : Nicennm,Conftantinopolitanum, Calcedonen. & Ephefinum, quifunt tanti fidei, &au®oritatis(vt teftantur Cano.Diftin.iy.cap.Canones) vti quatitor Euang. Nana fatentur Chriftum federe ad dexteram Dei Patris cum Sandis. Idcirco Ioan.Bacha.dicit,quòd in Concilio Lugdun.artic.17. N nntij Grccorum in manibus Dominorum Prilatorum abiurarunt-quadi aginta,&tres errores, inter quos, zS. erat,quòd animi faluandorum, & damnatorum polì mortem, nec ilis licet fuiffent purgati ab ornai labe celum ingrediebantur, necifta: polluti defeen-debarit in infernum ,fed yr auescjli erratice volabant, expe&ntes diem Indici), in quo bona: ad cc-los afeendentes, malte ad inferes, defeendent. Hincloan.22. Pontifex Maximus, & Beneditftusn. fecerunt diploma fuper hoc anathematizantes il-losqai aliud fenferint contra hanc fummam veritatem, vt patet apud Do&orem Garmelita, Dift jo. qutelft.a.ar.j. ■jdem Auguft.inSermo.deBeate Latro, inquit. Licet nominetur Latro, nihilominus Deum vidit oculis angelicis.Idem in lib.deEcclefiafticis dogmatibus cap.y.Idem in Meditationibus.Idem Gloffa ( fuper illud Pf Notas fediti mihi vias vitat. Idem fuper Gene.lib.j. cap. 1 j. Idem ponunt Philofòphi,licet inalijsmalè fentiant.Nam dicit Doftor Diftin. yo. Ar.n & idem ponitur à Beatho Thoma 3.P.q.iii.Art. 1.quod Alpharabius,& Auempeche,docuerutquomodo Animipoft mortem videant Deum clariffime-?. Certumeft, quòd inrelleòtus humanus natus eft abftrahere quidditatem ab omnibus inteiligibilibtts habencibusquidditatem. Modo dum abftrahit quiddita-tem huius, &illus : Aut peruenit ad fimplicem quidditatem : Aut non peruenit : Si peruenit, dicit, q, fimplexquidditaseft Deus. Igitur videt facialiter. Sinon peruenit denuo abftrahit,& quiapro-ceffus infinitus non datur, opottet terminare in vkima_>. Secunda ratio eft cuiufdam Dcflotis quem vocar^neam Phecam . Inquit ifte Philo. Intelle Non eft dicendum, quòd non intelligat, quo- Aut nil concipit-*, & > niam effet forma fine fua operatione, quòd Aut non completur. } eft monftrum in natura. Igitur, concipit, Sc intelligit. Modoin mteìleótiene. Aut completur , aut non completur. Non eft dicendum ,quòd non compleatur, quoniam fpeties materiales funt finita:. Si completur igiturperuenit, vfque advltinaam fpetiem materialem. At cum fpeties . ' ' materia- Frimum erit circa vifionum gradus» ? Secundum circa vifionem facialem, J Videlicet* < Corporalis, > < Imaginarius > > < Specularis, 3 < Spiritualis', T * Suppofitalis,& > €. Vmuerfalis. y nfioKento rum. Dubium. W». Altare quid dicit. Conciliavi uiro Ioan. 2X0 Bene. Is. Latra Bea^> tHf. I