i ! i;D;tmmenfus,& ? Immutabilis, f so I N P R I M V M S E N. tamen dixit abtolute,q> fit minor patre fed addidit,fecundum humanitatem,ne effet error,rquod fecundum fubftantiameflet minor,vt inulti ha?reticicrediderunt.Ha?cfunr,qua?fummatim dicuntur a Magiftro.Mo do oportet videre ordinem continuationis.¿.Probationem. Difficultates,&folutiones. Quoad continuationem,cur Magifter agat q, Spi.S.licet mittatur a caelo tamen fine loci mutatione^ ? Qpnma connexio. Et prtecipue vt tollantur multa incommoda. Primum. Aut quod non fit Deus.S.Santftus. Aut fi Deus,ergo non mittitur Ratio clariffima. N am quis poffet dicere.0 uni Spi.S.mittatur temporaliter in creaturas,ergo ibi non erat,fi non erat,ergo non eft Deus,quia Deus vbique eft. Ratio z.Si S.Sandluseft Deus,vt Deus vbique eft,ergo non mittitur. Nam nemo venit Patauium,fieft Padua?,ergo fi Deuselt inommbuscreaturis,&S,Sandluseft Deus, ergo non venit, ergo falfus eft Magift. ideo oportet videre quomodo. S.S. fit in omnibus crea turis, Si mittatur, & veniat. Huic difficultati refpondentferepmnes Theologi,& vniformiter. Ideo afligno hanc diuifionem,quod effe vbique fiat dupliciter,» .. . . ’ . iwpkwrSr*' Primo modo dicit extenfionem , / Si vbiq; dicit extenfionem,fic aflerunt,cpeft in omnibus rebus [eferus., Secundo modo dicit intentionem... J aequaliter. Si vero dicit intenfionem non eft verum q, Spiritus Santftus,fit ubique. Declaro.Spiritum Sandum Efle vbiqueper extenfionemdicitur effe per potentiam,Si eflentiaminotn nibus rebus, Si fic dicitur ede. Inomniente, ) In omni ente fine diffinitione, ) In omni ente, quia omnia creauit, Inomniloco,& > In omni loco fine citcunfcriptione, & ?> Inomniloco,quiacontinet,caeluma In omni temporto. ) In.omni tempore fine mutatione-., j quo locus,&in oimcnfura, qa^tern" HincStephanus Brulefer dicebat Deuseft vbique. Effentialiter. ) Porentialiter,quia caufat omnia, & illam conferuat * Potentialiter, > Pra?fentialiter,quiacognofcit omniaintuiiiue, Pratfentialiter, \ Eflentialiter.quiaeftin rebus.vere^realiter. Ideo fecundum hos gradus non magis dicitur effe in caelo,quam in mundo,nec magis dicitur efle'in Ec-clefia, quam in foro.C onfirmatur ex propheta.Ego ccrlums& terram impleo, Ccelum mihi fedes terra autem feabellum pedum meorum. Sic in Pf Si afcendero in qcehim tu illic es fi defcendero in infernum ad es, fi as ump. penas d. Ideo Michaeldicit.Deushabethaecduopratdicata,videlicet,_q> efteffentialiter. -...’ Si immenfus,ergo illimitatus,fiillimiratus,ergo in finitus, ergo vbique temporaliter* Immutabilis, f localiter,& omnibus modis. ’ Prtete Dicit S, A uguft.Torum continet,totum penetrat,Si nifi fua potentia, prajfentia & cifentiaomnia fuftine.ret,cerreperirentiergo fi omnia confcruat,eft vbique in illis. Confirmatur.Nam caufa prima,plus influit,quam caufa fecunda,ergo fi plus influit,cum vnaqueque natura fit fibi pi sfens,a fortiori prae fentior erit Deus, qui eft prima caufa. Ideo vti anima,eft tota in toto corpore,&in qualibet corporis parte,fic& Deus in toto Mundo., Secundo modo fi confidcretur quo ad effeintenfmum. R. q, non eft vbique. AEqualiter,& vniformiter fed magis eft in vna creatura,quam in alia,& magis eft in ccelo, quim in terra, & magis eft m Ecclefia,quamin fore; Ideo in Ecclefia eft adorandus,& magis colendus,& quam alibi’. Propterea fit illa communiffima partitio edendi Dei in locis diucrfisDecundumdiuerfa attributa^,. Et dicitur. 'Quod eftin coalo, ln Angelis, In hominibus, In tetriuA, . In brutis, In Chriftianis, In'Ecclefia-. In ludiis. In Tureis, In II atreticis, In peccatoribus, In Limbo, ln purgatorio, In Inferno,fed non dicitur efle eode modo. Nam dicitur eflc->. Refpond.quod mifiio dicit quinque pra?cipua,fcilicet. Separationem-,, ' Emanationem-,, In habitationem-., Apparitioncm~.,& Operationem... r' \ ... . , .... ______ eft ubique;|Si vero fumatur miflic,prout dicit?. , ? Apparitionem, Si ? Dico,q,S.S.apatre,&afilio, mittitur,quiaemanaturab i Operationem-,. j vrrifque.Sicdico,q>inhabit. apparer,;& operatur in crea Elabitahacdiftintftione, quomodo fit Deus vbique*&cum Spiri tus Sandhis fit Deus neceflario, erit vbiquo,ergo non mutatlo-cum licet mittatur. Et quando dicitur. Quod eft'Vbique-'s non mittitur,ti go Spiritus San-tftus fi mittitufhon eft vbique» ei go mutat locunv. ) In Calo,per Gloriam.,, > ln Angelis,,p.cr confirmationem, i in hominibus*, per amorem-,, In terra,per prouidentiam-, [' In brutis, per conferuationerm,, 1 InChriftianis,per gratiam.,,. *^nEcclefia.perfiCrame'nra^;, Iudaeis,per pietatem^, m Turcis,pcr pacientiarru, > ^nhxreticis,perpetniifliouem_,, jnpeccatoribus per pacientiam.,, n Limbo,per Iuftitiam, in purgatorio, perfati§fa,& In Inferno,per feuerftaunv, &ngo-rcrm,. l i i f i I Y ' Separationem pertona? a loco, > Emanationem pertona?, ab alio, S In habitationem in pertona, 2 A pparitionem in creatura, Si , J Operationem nouam,in creatura pertona?. Simiflio fumatur. Primo modo pro feparatione pei fonte ab aliquo loco,dico nullo medo. S.S.mtttitur in creaturas,quia ..1..-.. .c: ----- «c--Ln------- Emanationem, Inhabitationem, ,___________ ________________........ tui as; In habitat per Gratiam,& dona charitatis,apparet fub fignis pouis, in quibusnon erat, Si operatur ’ ’ ’ Ineo- mira, Nam appat uit in Columba,in Digito,ln linguis igneis,& in ahjs fignis.