3 8 IN PRIMVM SEN. Primo modo effentiale,fignificat fimplicit^tem reí, 5 Primo modo effentiale'fignificátreí'na Secundo modo conftitutiua,vel conftituentia rera, > turam,vel naturam fpecificam,quat dicic Tertio modo medium neceíTarium ad cognofcendam rem, 5 totárei quidditatem.Ideoomnesfpecies Quarto modo perfedhonem rei, ¿ funreffentialesres,Náfpeciesconftituun Quinto modo modum fimilem pratdicandi tribus perfonis. y tur ex genere,& differentia,ergo. Effen-4.Vhy..e,ti¡.é tiaTecóftitutiuum dicitur materia-», & forma cuiuícúnque entis naturalis, fie caput, cor, i ecur, pulmo funt de effentia hominis. D icebat C om.4.phy.com, 128.effentiale dicitur effe a caufa agente,& generante,de vocat,aut naturam,aut animam,& aut inteiletftum . Ellentialevt medium neceíTarium,fignificat medium fine quo reseffe non poffunt. Ifta funt vnitas, veri-tas,& bonitas rerum fine quibus res effe non poffunt. Eflentialequod dicit perfeótionem dicitur effe refpeólu alicuius íubiecli fine quo fubieóhim illud caret fuá perfectione,.. Exem. In anima, 1 potentia» anima: funt effcntiales, quia anima fine his carebit fua perfe-élionc,&perconfequens fua imagine. Effentialia quoad modum praidicandi,vocantur illa quat habent fimilem modum prtedicandi cum diuina effentia,& funt communia omnibus perfonis,& dicunt perfedlionem (impliciter.lila funt. Intelleólus, I Intelledlio / Sapientia, ? Omnipotentia, / Nam dicimus omnipotés pater, Voluntas;-', f Volitio. \ Iuftiria, 3 Bonitas. 5 omnipotens filius» omnip. S.S. Idcirco ficuti effentia prodicatur de perfonis.N am dicimus pater eft effentia,filius,eft effentia,& S.S.fic ifta Sapiens pater,fap.filius,fap.S.S.&fic in fingulis. Habita hac partitione,& notatione circa effentiam, & effentiale accedo modo ad fcopum Ioannis Bacho nis,qui quxrit: An diuinaeffentia in diuinis perfonis fit per modum Materii,an per modum forma ? R. Natura & effentia diuina in generatione Te habet per modum former, & non per modum materiae. Probatur multifariam-. ** Primo modo,D. Chtiftus. Pater quod dedit.mihi,maius omnibus eft, ergo maius eft materia,& forma, ergo fi non datur nifi effe materiale-., & formale-., neceffarioaffumet magis nomen forme, quam materis, ergo. ... , r/ ' . . , Przt.Scire oportet,quod forma non fumi tur pro ente,quod aliud informet, fed per formam inteüigo na tufam adlu exiftente n , & adtum puriffimiim,& fimpliciffimum; Quia in vtroque termino eft idem aclus, vnde nori acquirit aliquid per communicationem, in generatione, vel (piratior.e-., Ideo non alia in patre>& filio,& S.S.reperitur fed eadem omnibus modis.Ratio oftendit veritatem clariflimam. Quia fi non effet eadem,ergo acquireret aliquid in termino ad quem,hoc falfum,ergo eadem. Przt. effentia eft fundamentum in diuinis: Ab effentia relationes habent effe vtd.Magj 3. Dift. ergo,fi habent effe,ergo informantur a,b effentia,ergo format,& non materis habet effe. Przt.duplex eft ordo. Ordt ¿uplex. Alter generationis,&: 7 In ordine generationis'femper procedimusabimperfedo ad perfedú forma Alter perfedionis. y eft perfedum. Imperfedum eft materia. .... In ordine vero perfeébonis perfedum antecellit imperfedum & forma przcedir materiam, fed in diuinis idem eft ordo natuf^,3c perfedionis,quia nullá pót effe impetfedio: Ideo q,eft naturaliter prius,eft etiá naturaliter perfedius,ergo effentia erit vt forma,& non vt materia . Sed vr edentia naturaliter eft prior relatione,quia relatio eft fundatura,&edentia fundamentum, ergo eritvt forma. przte.d. Auer. 1 r.diui.tex.com.49. Effentia prima non habet materiam, ergo vt forma. ii.Tey.Mi». Confirmatur.Nam d.Philofoph;<>.díüi.tex.comifien.Í7.y£ternacarentmateria. 49.1. cali.zo. Idem á 2.diui.tex.commen. 30. Idem primo cceli,2o.Et fecundo coeli,3 z.& 34.Dicit. Non habent potentiam ad corruptionem, ergo carent materia-,. zAucv. Idem Auer.inlib.é.Deñ. Deft.difpu.8.folu.primi dubij. Ait. Effein principio primo non eft fine quiddi- tate,d quidditas iua non differt ab effe. Sed quidditas haber rationem format,ergo, jtuUar caufa. Idemafferit Audor caufarum d. prima caufa non habet hyliacon. 1. aliquid materiale, ergo cum effen- tia fit primum fundamentum omnium relationum erit adus, & forma, &non materia, ergo. Stante hac probatione,& corroboratione infurgunt modo aliqui afferentes, q> fit per modum materis . O PT O S IT IONES QONTRA PRAEDICTA. tnfumma.^. Et primo Henricus^ui affiimit argumenta a Diuis Ambrofio,& Auguft.i. ¿e Trini.contra •T.S4- Arrium, & Fauftum :Nam ifti Haeretici dicebant filium non fuifle de diuina fubftantia. Catholici vera dicuntur tria. Primum,QuodFiliusnoneftdc nihilo, ? Non eft de nihilo, quia non effet atternus, quia Secundum,Quod noneft dealienajfubftantia, J quod eft ex nihilo quandoquenon fuit. Tertium,Quodeft;de diuina fubftantia, Non eft de aliena fubftantia, quia fi effet de alie- na fubñaBtia,non effet'fimilis patri,fi non effet fimilis,ergo non effet filius.Hoc falfum,ergo. Eft tamen de diuina fubftantia, quia habent eandem naturam : Tunc arguunt.Quod eft de diuina fub-ftantiaeftab eo materialiter, ergo diuina natura erit per modum materias, probo. Quia effe de aliquo eft dependere ab illo materialiter: N am dearguit materianr.Dornus eft de aliquo, ideft de materia lapidum-.» & coementi. 2. Quod modificatur a forma eft materia.»: At effentia modificatur aRelatione, vtaforma, ergo materia-. Maior eft clariflima. Mino. Probo. Quia relatio caufat effentia effendtad aliud, ergo modificat, ergo vt materia.,. 3.Cui»