confiftere dixit in efca & potu , quia ex his rebus per fe fpeftatis non pendet falus nofìra , non vero ut Filio Regni Dei in praffenti faSculo ab omni re fenfibili abftinere debere declararet ; multomtnus ut Sacramentorum materiam eliminandam decerneret, cum in Ep. ad Corinth c. io. di-fertiffime confirmet, his verbis: Calix benediftionis , cui benedicimus , nonne communicatio Sanguinis C hrijii eji ? PROPOSITIO II. Jocularis Novatorum jententia de validitate Sacramenti fine forma refellitur. 5. VII. Rex Se Legifer nofler Chriftus Dominus nova legis Sacramenta in rebus fimul Se verbis inliituit ex IV. Prop. 1. , ergo ficut fublata , aut efTentialiter immutata materia , non perficitur Sacramentum , fic ablata , aut immutata efTentialiter forma , nullum omnino conficitur Sacramentum . Fatemur cum Efio , totam rationem tandem referendam effe in voluntatem Divinam ; at huic Divinae voluntati omnino obfequendum : non enim theoretica quaefiio hac eft , fed praffica , nec quarimus quid Deus potueiit, fed quid revera fecerit . §, VIII. Fcclefia Mater, Paulicianorum, Cataphrvgum, Arianorum , aliorumque Haereticorum Baptifma rejiciens . &c rebaptizandos docens ab his Hareticis laptizatos , eo quod effentialem mutationem in Sacramenti formam induxifient, hanc eandem veritatem luculenter dtmtrf'ravit; fi enim, forma efTentialiter immutata , Sacramentum non conficitur, confici multo minus poteft, omnino fublata foima . Accedit Ecclefia fententia J1. Augujhni auftoritas , qui lib. 19. contra Faujlum c. 16. de Sacramentorum formis loquens , fic ait : llhe fyllaba celeriter fonantes , & tranfeuntes , nifi dicantur , non confecratur . IX. Favet etiam duplex ratio Theologica , quarum prima eft : Suppofita Dei inffitutione Se ordinatione , effe impoflìbile intrinfecum in prafenti rerum ftatu Sacramenta exiftere fine forma . Effentialia enim Sacramentorum funt D2 ex