& utilitatem humanam . Si primum , dicant, quaefo , adverfarii , in quonam Evangelio hujusmodi concionis in inftitu-tione Sacramentorum novs legis fit mentio ? Si fecundum , refpondeant adverfarii quibus verba concionatoria cum perficitur Sacramentum lint neceflaria ad Sacramentorum validitatem ? Miniftro ? art aditantibus ? an fufcipientibus ? Non Miniftro , quia nemo a feipfo edocetur : non aditantibus , quia valet Baptismus , etiarofi praeter Minillrum Si fufci-pienteni nullus alius afliltat : non fufcipientibus , nam infantes phrenetici Si amentes , verbum , quod de ore Dei procedit , audire nequeunt, Si valide tamen baptizantur ; valeant ergo cum informi formula fua promifforia aut concionatoJa blasphemi & impudentes Sophifts. SCHOLION Hoc vitium Novatoribus eft , fententiam fuam quamvis falfam atque perverfam contentione fumma , ac pertinaci animofitate defendere . Haec funt porro argumenta , feu potius deliramenta , quibus informem formam promifforiam Se concionatoriam confirmare conantur. Veteres Patres Sacra- menta non conferebant , nifi praemiffis promiffione Si concione i Auguftinus ipfe Tra& 80. in Joannem aderit , Sacramentali verbo non ineffe virtutem ex eo quod proferatur, fed eo quod fide credatur ; imo Apofiolus ad Eph. V. de Eccitila loqueris : Mundans , inquit , eam lavacro in verbo vita ubi Hieronymus per verbum vite dodtrinam intelligit . Tandem diferte Ambrofius da myfi. c. 3. Aqua , inquit , fine prtedi catior, e Dominica Crucis ad nullos ufus futura fialutis efl. . • Sicut ergo in illum fontem Moyfes mifit lignum , hoc eft Prophetiam : ita Si in hunc fontem Sacerdos praedicationem Dominici Grucis mittit , Si aqua fit dulcis ad gratiam j ergo , inferunt Novatores , forma Sacramentorum aut pro-mifforia eft , aut concionatoria . At quoniam refponfionem unam ad plura rogata dare iniquum eft, placet breviter ad lingula relpondere . Non fufficit adverfariis demon Itraffe Veteres promiffionem Sc concionem adhibuiffe ; fi poffunt ’ often-