ex inflitutione Divina res ienfibiles Si verba, quibus unumquodque Sacramentum perficitur , leu unius cujufque Sacramenti materia ad Sacramentalem effectum determinatur. Jam vero, fublata forma Sacramentorum, res ipfae fenlibiles per fe in re Sacramentaria lubfiflerent , per fe Sacramenta con-ltituerent ; quoties igitur balneum ingredimur, baptifmum recipimus , quoties panem triticeum fumimus , aut vini pocula degufìamus, Eucharifliam recipimus. Porro, Syncrufio rifu quanam digna erunt, fi haec digna non funt? X, Altera ratio hoc ferme modo concipitur : Sacramentorum materia vel determinanda eli ad Sacramentalem effeétum, vel non determinanda , quia ex fe ipfa ad effeftum Sacramentalem determinatur. Si non determinanda, eadem recurrunt abfurda §. Juper. lignificata; determinanda igitur. At quomodo? intentione, an verbis? an intentione fimul S< verbis? fi intentione fimul .ac verbis , jam Catholicam veritatem habemus ; fi intentione fine verbis , conflare ultra non poteff Sacramenti effentia ex VI. Se VII., fi verbis fine intentione , pfittacus etiam , qui miro naturae artificio humanam vocem reddit, brevi poterit Sacramenta conficere. Plu-la vide apud Thomara 111. p. q. LX. a. VI. o Lj M Reponunt Haeretici , ad Sacramentorum effentiam verb; non requiri : Quid emm/unt aliud , inquit ff. Auguftinus i 19. contra Faujlum ; quid /unt aliud quaque corporalia Sa crementa , nifi qua/i quadam verba vifibilia ? deinde juxti Scholafiicorum doffrinam , materia & forma ejufdem ge neris effe debent in eodem compotito; quis autem ignorat non e,ufdem generis effe res verba , quce in Sacramenti adhibentur . Tandem Chriffus magiam non inftituit, qua ac certam verborum formam, aut ritus alligata eft • fed in iTituit cceleftia Sacramenta, qme virtute , fententia, &< vo iuntate Jua confiant. Sic illi ; verum Eheu quam mifercs tramite devio Abducit ignorantia ! aT. Augujilni auSoriutem veneramur ; feiffum ,Uffien verbo a uat