Carilìina, vir a?que doétus, ac probus; fed fufficit, quod fi virtuali» , ut docent fere omnes melioris notae T (teologi t IV. tandem in adultis etiam requiritur confcnfus in mortem , faltem habitualis , aut interpretative , ob motivimi fupernaturale honeftum , & pium. Et cum lie dispofiti fuerint ad Martyrium adulti, dicere debent: „ Servi inutile» „ fumus, St ’nonnifi cum timore , St tremore, ex virtute, „ St meritis Jeiu Chrifii perfeverant iam , Sc remilfionem „ peccatorum expediamus. propositio secunda. Fii/ff Catholica certum ej , Baptismi votum, cum perfe&t charitate , in ultino vitet Catechumenos jujjearc, non fic tamen , ut, deleta culpa , & paeaa sterna remijja , deleatur pariter poena temporali» in altera vita . §. VIII. Probatur prima pars . Ex Traditione confiat Catechumenos, per votum Baptismi, Se Charitatem Dei fu-per omnia, in fine vitae confequutos fuifle aeternam falu-tcftl . J. Cyprianus in ep. ad fuèajanum : Quid ergo jiet , inquit , de his , qui in praeteritum de hxreji ad Ecclejam venientes , jne Baptismo admijfi funt ? Potens ej Dominus , mi-Jcricordia fua , indulgentiam dare , & eos , qui jmpliciter ad-miji in Eccleja dormierunt, a mifericordiee Juee muneribus nen feparare . His verbis S. Cyprianus afferere intendit, quod Haeretici , quorum Baptifmum invalidum fupponebat, in fine vitae, Baptismi voto, falutem aeternam confequi poterant. S. Ambrotius de obitu Valentiniani loquens, diserte aflerit, Dei mifericordiam fuifle confequutum per Baptismi defiderium. „ Dudum hoc votum habuit , ut antequam j, in Italiam veniffet initiaretur ; St proxime baptizari fe „ a me velle lignificavi i... non habet ergo gratiam , quam >, defideravit ? non habet, quam popofeit? &c quia popofeit, „ accepit.... aut fi quia folemniter non funt initiata My-» feria hoc movet ; ergo nec Martyres fi Catechumeni fue-» rint^coionentur, non enim coronanturj fi non* initientur. », Q?oi