n CAPUT QUARTUM. r< Sacramentorum exijìentia. §. I. TNftituti noftri ratio poftulat , in exponendis circa. j_ Sacramentorum exiftentiam qusftiunculis, in quibus enucleandis Scholafticorum Theologorum varice funt , di-fcrepantefque Pententi^ , operam fimul Si tempus infuraere. Ne igitur multis verbis pauca comprehendamus , fed paucis multa : afferimus primo , in ftatu natura: innocentis nulla fuiffe Sacramenta ; num autem fuiffent, fi ftatus ille perdu-raffet, omnino incertum, Affertionis ooftrae prior pars probatione non indiget ; quod enim nec in Scripturis legitur , nec ex Traditione habetur , nec apud Patres invenitur , admitti a Theologo nullatenus debet ; cum igitur ne verbum quidem five in Scripturis , five in Traditione , five apud Patres de illa Sacramentorum exiffentia in ftatu innocentis naturae inveniatur, jure nulla fuiffe contendimus . Altera affertionis pars non minori pollet claritate Sc evidentia ; poffibilia enim in ftatu innocentis fuiffe Sacramenta quis neget? revera inftituenda fuiffe , fi ftatus ille permanentium ac firmitatem habuiffet, quis dixerit? eleganter Cicero . „ Quid tam temerarium , tamque indignum fapientis gravi-„ tate atque conflantia , quam quod non fatis explorate „ perceptum fit St cognitum , id fine ulla dubitatione de-j, fendere ? II. Quandoquidem vero non eft voluntatis Divina: mors impii , neque impiorum perditione delectatur bonus, milericors , St longanimis Deus, qui, ut loquitur Scriptura, vult , omnes homines falvos fieri : jure meritoque afferimus fecundo , in lege natura: fuiffe Sacramentum aliquod ad originale peccatum delendum , a Deo inftitutum : quod Dotiar aiugiijiinus lib. T. contra Julianum his verbis teftatur „ -Nec „ ideo tamen credendum eft , ante datam circumcifionenv „ famulos Dei , quandoquidem in eis inerat MEDIATORI RIS fides in carne venturi, nullo Sacramento ejus opitu- „ latos i