I? £ conuerfo fc habet, per prius,videlicet vnam veritatem, & fim-plieem confiderat, & in illa potius multitudinis cognitionern^ capit, ficut Deus intelligendo fuam effentiam omnia cognofdt; quare idem Dionyfius ibidem ait, quod Angelorum mentes habent intellectualitatem in quantum intelligibilia diuinorum-» intelligunt. ' 31 Sic igitur clarum eft, quod confideratio ad intellectualem terminatur fecundum viamfolutionis, in quantum ex multis ratio porriget vnam , & fimplicem veritatem, & rurfus intellectualis confideratio eft principiumfecundum viam compofitio-nis & inuentionis , in quantum intellectus in vno multa comprehendit ; illa igitur confideratio , qua: eft terminus totius hu-man® ratiocinationis , maxime eft intellectualis confideratio; tota autem rationis confideratio refoluentis in omnibus fcien-tiis ad cognitionem diuinae fcientise terminatur; quandoque_> enim ratio procedit de vno in aliud fecundum rem quando eft demonftratio per caufas, aut per effeftus extrinfecos, componendo, quando procedirur a caufis ad cffeCtus, & refoluendo quando proceditur ab effcClibusad caufam, eo quod caufas sut effeCtibus fimpliciores, & magis immobiliter & vniformiter permanentes ; Vltimus ergo terminus in hac via eft, cuna perue-nitur ad caufas iupremas , maxime fimplices , qusefunt fubftan-tice feparatx,quandoque vero proceditur de vno in aliud fecundum rationem, vt quandoeft proceffus fecundum caufas intrin-fecas , componendo quidem, quaildo videlicet a formis maxime vniuerfalibus in magis particularibus proceditur ; refoluendo autem quando e conuerfo, eo quod vniuerfalius eft fimpli-cius , maxime autem vniuerlalia funt, quae funt communia^ omnibus entibus; ideo terminus refblutionis in hac via eft confideratio entis ,& eorum, quae funt entis, in quantum hu-iufmodi ; hsec autem funt de quibus fcienua diuina fubftantia confiderat, videlicet feparate , & communia omnibus entibusj vnde liquet, quod fua confideratio eft maxime intellectualis. j 2 Conclufio 4. phvfica fecundum fe eft dignior mathematica 5 tenent multi fcquentes Ariftotelem magiftrdm fuum, 6. metaphyfices textu T. ex eo quod,dicunt illi, fi non effet aliqua alia fubftantia praeter, naturalem, phyfica effet prima fcientia, ergo fecundum fe, ita comparatur phyfica ad mathematicam, ac metaphyfica ad fcientias omnes, quia eft illis nobilior. Probo etiam ratione, nam m»ithcmauG&plura principia, ex qpi